کد خبر: 127680
A

ترقی: اوکراین ممکن است در آینده به روسیه متصل شود و این موضوع در نهایت به نفع اقتدار ایران خواهد بود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی مدعی شد: اوکراین قربانی سیاست غلط غرب است و به یک کشور فاقد سلاح تبدیل می‌شود که در آینده ممکن است به روسیه متصل شود. این مسئله موجب می‌شود قدرت روسیه و چین درمنطقه به لحاظ هژمونی افزایش یابد و درکنارش این مسئله به نفع اقتدار ایران نیز خواهد بود.

ترقی: اوکراین ممکن است در آینده به روسیه متصل شود و این موضوع در نهایت به نفع اقتدار ایران خواهد بود

به گزارش دیده بان ایران؛ حمیدرضا ترقی، کارشناس مسائل بین‌الملل تأثیر تنش‌های اوکراین و روسیه بر مذاکرات هسته‌ای وین را تشریح کرد: هرچند بدون تردید تنش اوکراین، موضوعات وین را به مسئله درجه چندم غرب تبدیل خواهد کرد.وی افزود: زیرا آثار و تبعات شرایط اوکراین هم در افزایش قیمت نفت و هم در ایجاد بحران در اروپا اثر گذاشته و هم معادلات بین‌المللی را تغییر می‌دهد، اما به‌طور طبیعی می‌تواند در اولویت مسائل مذاکرات نیز باشد.ترقی گفت: نتیجه این مسئله باتوجه به‌اینکه ایران خودش نیز در موضوع مذاکرات با دست‌پر حضور پیداکرده بود و غربی‌ها با معطل کردن  و فقدان برنامه مشخص برای تداوم مذاکرات وارد وین شده بودند، اکنون توپ درمیدان غرب است.
این کارشناس معتقد است: تازمانی که غربی‌ها وظایف و تعهدات خود را انجام ندهند ایران دربحث مذاکرات حق‌به‌جانب است حتی در افکار عمومی دنیا  این غربی‌ها هستند که در مذاکرات مسیر درستی را طی نکردند.
 تأخیر غرب برای تصمیم‌گیری به نفع ایران خواهد بود
او تصریح کرد: برهمین اساس به نظر می‌رسد تأخیری که غربی‌ها درتصمیم گیری برای مذاکرات دارند در افکار عمومی دنیا به نفع ایران تمام می‌شود و همان‌طور که آن‌ها اولویت مذاکرات را از دست می‌دهند ما نیز در رابطه با مسائل کشور دیگر با مذاکرات به‌صورت اولویت برخورد نمی‌کنیم و توازنی بین ما و غرب ایجاد می‌شود و این مسئله باعث می‌شود غرب نتواند از مذاکره برای فشار بر ایران استفاده کند و ابزار خود را از دست بدهد‌
ترقی درپاسخ به اینکه آیا مقاومت روسیه درمقابل غرب و ناتو می‌تواند باعث سوءرفتار غرب با جبهه شرق شود؟ بیان کرد: اروپا و ناتو نقطه‌ضعف مهمی دارند که نمی‌توانند آن را برطرف کنند و آن، گاز روسیه و منطقه غرب آسیاست.
کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: لذا غربی‌ها نمی‌توانند خیلی موضع تندی غیر از رجزخوانی اتخاذ کنند و عدم کمک به اوکراین نیز نشان می‌دهد غرب و اروپا درمورد اوکراین و روسیه در موضع ضعف هستند. لذا این مسئله نه‌تنها نمی‌تواند آن‌ها را به سمت لج‌بازی بکشاند، بلکه مجبور به پذیرش شرایط هستند که از عضویت اوکراین در ناتو فعلا پرهیز کنند و اقدامی برای عضویت فنلاند و سوئد نیز نداشته باشند.ترقی درانتها خاطرنشان کرد: اوکراین قربانی سیاست غلط غرب است و به یک کشور فاقد سلاح تبدیل می‌شود که در آینده ممکن است به روسیه متصل شود. این مسئله موجب می‌شود قدرت روسیه و چین درمنطقه به لحاظ هژمونی افزایش یابد و درکنارش این مسئله به نفع اقتدار ایران نیز خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر