کد خبر: 127792
A

علیرضا سلیمی: خبرگزاری رویترز می‌کوشد هوشمندانه علیه مذاکرات هسته‌ای تیم مذاکره‌کننده را‌‌‌‌‌‌‌‌ منحرف کند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی می گوید: غربی‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه تلاش دارند با خبرسازی‌های متعدد علیه مذاکرات هسته‌ای که هم اکنون این وظیفه بر دوش خبرگزاری رویترز است، می‌کوشند هوشمندانه با انتشار برخی اخبار از رسانه به عنوان ابزار لازم به منظور مدیریت افکار عمومی و همچنین ایجاد اشتباه در محاسبات اعضای تیم مذاکره‌کننده و شفاف‌سازی بیشتر متن مذاکرات اقداماتی را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهند.

علیرضا سلیمی: خبرگزاری رویترز می‌کوشد هوشمندانه علیه مذاکرات هسته‌ای تیم مذاکره‌کننده را‌‌‌‌‌‌‌‌ منحرف کند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره خبرسازی‌های رویترز علیه جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: بخشی از این خبرسازی‌ها برای آن است که فضای مذاکره را‌‌‌‌‌‌‌‌ مهندسی کنند. ضمن اینکه تلاش دارند تا افکار عمومی داخل ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌ بر اساس جنگ شناختی تحت سلطه خود درآورند.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها درباره جنگ شناختی و لزوم بصیرت افزایی تاکیدات زیادی کردند؛ زمین بازی ذهن مردم است و غربی‌ها و رسانه‌های آنها تلاش دارند تا این زمین بازی را‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیریت کنند و به همین دلیل با خبرسازی‌های متعدد تلاش دارند تا زمام افکار عمومی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار گیرند.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: اگر مذاکرات هسته‌ای هم نتیجه بخش و موفقیت‌آمیز باشد، رسانه‌های غربی با انواع و اقسام خبرهای متعدد به سمت هیاهوسازی می‌روند و قطعا به سمت هو کردن این نتیجه مذاکره گام برمی‌دارند که گام اول آنها همین خبرسازی‌هایی است که علیه مذاکرات هسته‌ای منتشر می‌شود. 

سلیمی اضافه کرد: خبرسازی‌های غربی‌ها درباره مذاکرات هسته‌ای با هدف تاثیرگذاری بر نتیجه مذاکرات چه موفقیت آمیز باشد یا نباشد صورت می‌گیرد و آنها برای هر کدام از این موضوعات برنامه‌ریزی کرده‌اند تا بتوانند جمهوری اسلامی را‌‌‌‌‌‌‌‌ تضعیف کنند و دقت و تمرکز اعضای تیم مذاکره‌کننده کشورمان را در متن نهایی مذاکرات دچار خلل کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها درباره تأثیر گذاری برخی پادوهای غربی‌ها در کشورمان در موضوعات مختلف به ویژه مذاکرات هسته‌ای بیاناتی داشتند و به نظر میرسد که برخی رسانه‌های داخلی و روزنامه‌های وابسته به جریان غرب‌گرا در کشورمان مرتب بر طبل افزایش سرعت به منظور نتیجه بخشی در مذاکرات می‌کوبند، اما ممکن است دقت فدای سرعت شود و نتیجه مذاکرات آن چیزی که باید باشد، نباشد و منافع ملی دچار خسران شود.

سلیمی گفت: باید دقت لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌ در خصوص تعیین تکلیف پرانتزهایی که در متن مذاکرات به عنوان پیچ‌های تاریخی و حساس وجود دارد را‌‌‌‌‌‌‌‌ روشن کنیم. این در حالی است که وقتی به زمان رفع مشکلات و شفاف‌سازی این پرانتزها می‌رسیم، رسانه‌های غربی طبق دستورالعمل جامعه اطلاعاتی‌شان گرفته‌اند سعی می‌کنند علیه جمهوری اسلامی موضوع‌سازی کنند و افکار عمومی کشورمان و اعضای تیم مذاکره‌کننده را‌‌‌‌‌‌‌‌ منحرف کنند. تا دیپلمات‌های کشورمان ذره‌بین‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ از متن مذاکرات بردارند.

وی افزود: غربی‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه تلاش دارند با خبرسازی‌های متعدد علیه مذاکرات هسته‌ای که هم اکنون این وظیفه بر دوش خبرگزاری رویترز است، می‌کوشند هوشمندانه با انتشار برخی اخبار از رسانه به عنوان ابزار لازم به منظور مدیریت افکار عمومی و همچنین ایجاد اشتباه در محاسبات اعضای تیم مذاکره‌کننده و شفاف‌سازی بیشتر متن مذاکرات اقداماتی را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهند./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر