کد خبر: 12780
A

وزیر کار ورفاه: انجمن روزنامه نگاران تهران کاملا قانونی است

علی ربیعی: این حق همه اصناف است که انجمن صنفی خود را داشته باشند و ما در هر صنفی با حوزه های تخصصی متفاوت می توانیم مجوز بدهیم. مثلا انجمن عکاسان به عنوان یک نهاد صنفی حق دارند تشکیل جلسه بدهند و ما هم باید مجوز بدهیم.

وزیر کار ورفاه: انجمن روزنامه نگاران تهران کاملا قانونی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، روزنامه شهروند نوشت: وزیر کار و رفاه اجتماعی پس از پایان جلسه هیات دولت در حیاط ساختمانی که جلسات هفتگی کابینه در آن برگزار می‎شود در پاسخ به سوال "شهروند" درباره آخرین وضعیت انجمن روزنامه نگاران تهران و اینکه برخی رسانه ها از غیر قانونی بودن این انجمن سخن می گویند گفت: انجمن روزنامه نگاران تهران یک نهاد صنفی کاملا قانونی است و مراحل تشکیل آن نیز قانونی بوده است.

علی ربیعی گفت: این حق همه اصناف است که انجمن صنفی خود را داشته باشند و ما در هر صنفی با حوزه های تخصصی متفاوت می توانیم مجوز بدهیم. مثلا انجمن عکاسان به عنوان یک نهاد صنفی حق دارند تشکیل جلسه بدهند و ما هم باید مجوز بدهیم. 

وزیر کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: مسائل حقوقی این انجمن بررسی شده است و آن ها به زودی کانون سراسری خود را تشکیل می دهند.

 ربیعی درباره انتقاداتی که در مورد این انجمن مطرح می شود نیز گفته است: تنها مشکلی که وجود داشت این بود که با آیین نامه ها مطابقت نمی کرد که با آیین نامه جدید به کانون های استانی و سراسری تقسیم می شود این مشکل هم برطرف می شود. 

او بار دیگر تاکید کرد: تمام جنبه های حقوقی تشکیل انجمن روزنامه نگاران تهران بررسی شده و به نظر من انجمنی خواهد بود در خدمت ارزش های نظام و انقلاب و فکر می کنم این افراد بیش از دیگران برای این ارزش ها دلسوزی می کنند.

 به گفته وزیر کار، متصدیان انجمن روزنامه نگاران تهران افرادی هستند که در جبهه انقلاب می جنگند اما باید این اجازه را هم به آن ها بدهیم که روایت خود را از نبرد برای جبهه انقلاب داشته باشند، مهم این است که کسی نباید از حضور دیگران در صحنه نگران بشود.ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر