کد خبر: 127838
A
عضو کمیسیون آموزش در گفت وگو با دیده‌بان ایران:

احمدحسین فلاحی: خبرهای خوبی از وین به گوشمان نمی‌رسد/ آمریکا هیچ ضمانتی برای لغو تحریم‌ها نه به ما داده نه می‌دهد/ اروپا به ما قول داد که سپاه را از لیست تروریست‌ها خارج می‌کند اما هنوز قولش را عمل نکرده/ تا به این لحظه هیچ تحریمی لغو نشده است

عضو کمیسیون آموزش مجلس یازدهم در رابطه با قول اروپایی‌ها مبنی بر خارج کردن سپاه پاسداران از لیست تروریستی به دیده‌بان ایران می گوید: ما هنوز شاهد عملی کردن قولی که اروپایی‌ها مبنی بر خارج کردن سپاه پاسداران به عنوان نیروی نظامی ما از لیست تروریست‌ها نبوده‌ایم.

احمدحسین فلاحی: خبرهای خوبی از وین به گوشمان نمی‌رسد/ آمریکا هیچ ضمانتی برای لغو تحریم‌ها نه به ما داده نه می‌دهد/ اروپا به ما قول داد که سپاه را از لیست تروریست‌ها خارج می‌کند اما هنوز قولش را عمل نکرده/ تا به این لحظه هیچ تحریمی لغو نشده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ احمدحسین فلاحی، در واکنش به گزارشات ضد نقیض در رابطه با سرانجام مذاکرات وین به سایت خبری دیده بان ایران گفت: ما در مجلس قانونی را با عنوان «اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها» وضع کردیم. این قانون به مذاکره کنندگان می‌گوید که باید در چارچوب این قانون حرکت کنند.

باید مجلس درجریان هر مبحثی که در مذاکرات وین مطرح می‌شود، قرار گیرد / مجلس به تیم‌ مذاکره کننده گفت باید مجلس را در جریان مذاکرات وین قرار دهد!

وی ادامه داد: هر توافقی که بخواهد امضا شود، باید پیش از همه مجلس در جریان قرار گیرد. چند باری که مقامات وزارت امور خارجه به مجلس آمدند به آن‌ها گفته شد که قبل از امضای هر توافقی باید با مجلس مشورت شود!

خبرهای خوبی از وین به گوشمان نمی‌رسد!

فلاحی ضمن تایید گزارش خبرگزاری نزدیک به سپاه در رابطه با احتمال شکست در مذاکرات وین و تایید اخبار مربوط به اختلافات میان جمهوری اسلامی و طرف‌های برجامی اظهار کرد:  خبرهای خوبی از مذاکرات در وین به گوشمان نمی‌رسد.

آمریکا هیچ ضمانتی برای لغو تحریم‌ها نه به ما داده نه می‌دهد

او درباره ندادن ضمانت لغو تحریم‌ها توسط آمریکا خاطرنشان کرد: آمریکا هیچ ضمانتی برای لغو تحریم‌ها نه به ما داده نه می‌دهد.

اروپا به ما قول داد که سپاه را از لیست تروریست‌ها خارج می‌کند اما هنوز قولش را عمل نکرده!

عضو کمیسیون آموزش مجلس یازدهم در رابطه با قول اروپایی‌ها مبنی بر خارج کردن سپاه پاسداران از لیست تروریست‌ها اظهار کرد: ما هنوز شاهد عملی کردن قولی که اروپایی‌ها مبنی بر خارج کردن سپاه پاسداران به عنوان نیروی نظامی ما از لیست تروریست‌ها نبوده‌ایم.

تا به این لحظه هیچ تحریمی لغو نشده است

فلاحی در ادامه افزود: تا به این لحظه تحریم‌ها هنوز پابرجا هستند و هیچ تحریمی لغو نشده است. منتظریم تا ان‌شاءالله در جلسه غیرعلنی مسائل را مورد بررسی قرار دهیم.

مجلس به تیم‌مذاکره‌کننده گفت که حق ندارید خارج از قوانین ما عمل کنید!

نماینده مردم همدان همچنین به سایت دیده بان ایران درباره اختلاف میان مجلس و تیم مذاکره‌کننده گفت: بنده کدروت و اختلاف میان تیم مذاکره‌کننده و مجلس را قویا تکذیب می‌کنند. ما بیشترین تعامل را با هم داریم. البته مجلس به تیم مذاکره‌کننده گفت که شما حق ندارید خارج از قوانین و توصیه‌های ما عمل کنید اما هیچ گونه کدروتی وجود ندارد.

فلاحی همچنین درباره جلسه غیرعلنی مجلس با وزارت خارجه در رابطه با مذاکرات وین گفت: هفته آینده جلسه‌ای غیرعلنی در خصوص رسیدگی به مباحث مطرح شده در مذاکرات وین را تشکیل خواهیم داد.

منبع: سایت دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر