کد خبر: 127874
A

آیت الله جوادی آملی: کاشتن چند درخت که هنر نیست، جلوی غارتگری جنگل را گرفتن هنر است!

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: یک وقتی در کوفه و یا شام ، بعضی از مسئولین دستگاه های حجاجی سوال کردند که ریختن خون پشه آیا حلال است؟ حرام است؟ مکروه است؟ جواب داده شد که شما آن همه مسلمان ها و شیعیان را کشتید و سوال نکردید، حالا از خون پشه سوال میکنید! ما این همه فریاد زدیم که این جنگل برای مردم است، حق حیات مردم است، نگذراید این جنگل ها را غارت کنند، کسی گوش نکرد!

آیت الله جوادی آملی: کاشتن چند درخت که هنر نیست، جلوی غارتگری جنگل را گرفتن هنر است!

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت الله جوادی آملی ضمن قدردانی از زحمات مسئولینی که به درختکاری اهمیت می دهند، اظهار داشتند: مطلب اساسی آن است که ما هم باید موجودیت مان را حفظ کنیم و هم نسبت به آینده وظیفه رسمی داریم و آن را باید در نظر بگیریم؛ کاشتن چهار درخت و چهار تا بلوط هنر نیست، جلوی غارتگری جنگل را گرفتن هنر است!

ایشان سپس ادامه دادند: یک وقتی در کوفه و یا شام ، بعضی از مسئولین دستگاه های حجاجی سوال کردند که ریختن خون پشه آیا حلال است؟ حرام است؟ مکروه است؟ جواب داده شد که شما آن همه مسلمان ها و شیعیان را کشتید و سوال نکردید، حالا از خون پشه سوال میکنید! ما این همه فریاد زدیم که این جنگل برای مردم است، حق حیات مردم است، نگذراید این جنگل ها را غارت کنند، کسی گوش نکرد!

معظم له ادامه دادند: درختکاری و جنگل کاری یک درس علمی است، درخت باید کاشت، و پس از 50 سال یا بیشتر، پس از عمر مفیدی که هر درختی دارد، باید چوب مردم، درب و مبل و کاغذ مردم را از آن تأمین کرد، نباید درخت های سبز را از بین برد و آنها را تبدیل به هیزم کرد! ما که در کشور پربرکتی زندگی میکنیم که دریا و صحرا و کوه و جنگل دارد، نباید چوب و کاغذ از خارج وارد کنیم، تمام میز و مبل مملکت باید از این جنگل ها تأمین شود!

ایشان سپس به اهمیت درختکاری در لسان اهلبیت (علیهم السلام) اشاره کردند و بیان داشتند: امام معصوم علیه السلام می فرماید«ایّما رجلٍ سقا طلحةً او سدرةً فکانّما سقا مؤمناً من ظمأٍ» که اگر کسی به پای یک درختی آب بریزد و نگذارد آن درخت خشک شود، این اهل بهشت است،  یعنی همچنان که اگر شما به یک مومن آب بدهید، اهل بهشت می شوید، همچنان است که آب به زیر پای یک درخت هم بریزید، اهل بهشت می شوید، این امامان معصوم بودند که این مطالب را به ما گفتند و لذا ما باید حق چنین دین و مکتبی را بدانیم و ادا کنیم چون اینها بودند که راه را به ما نشان دادند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر