کد خبر: 128135
A

معاون مجمع بیداری اسلامی: روسیه و چین مقاومت برابر تحریم‌ها را از ایران یاد بگیرند/ ایران راه مقاومت و مبارزه با تحریم ها را شناخته است

حسین اکبری در آیین افتتاحیه همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» : اگر روسیه و چین و سایر ملت های دیگر بخواهند در برابر تحریم های خارجی مقاومت کنند، باید از مدل و الگوی ایران بهره ببرند و از ترس تحریم اقدامات خود را متوقف نکنند.

معاون مجمع بیداری اسلامی: روسیه و چین مقاومت برابر تحریم‌ها را از ایران 
یاد بگیرند/  ایران راه مقاومت و مبارزه با تحریم ها را شناخته است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حسین اکبری در آیین افتتاحیه همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» که به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، با اشاره به اهمیت برخی مناطق مهم جغرافیایی در تعیین معادلات بین المللی و ایجاد قدرت روزافزون و تاثیرگذاری بر ملت های دیگر، اظهار داشت: خاورمیانه، بالکان و پیرامون سرزمینی چین مانند تایوان و ویتنام از نظر جغرافیایی همیشه مورد تاکید و توجه قدرت های جهانی بوده است.

وی گفت: امروز بیشتر مناطق ژئوپولتیک و مهم دنیا در دست مسلمانان است و اندیشمندان و تحلیلگران معتقدند اگر کشوری بر این قبیل از مناطق مانند تنگه هرمز تسلط داشته باشد، می تواند در گستره جهانی تاثیرگذاری داشته باشد.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: یکی از ویژگی ها و مزیت های مهم کشورهای اسلامی، وجود منابع عظیم انرژی است؛ هم اکنون شرایط سیاسی و بین المللی این گونه ایجاب می کند که کشورهای دیگر محتاج نفت و گاز ایران باشند تا مقداری از اثرات جنگ روسیه و اوکراین کاسته شود.

وی افزود: اگر جمهوری اسلامی در یک منطقه خنثی و فاقد اثرگذاری بین المللی به وجود آمده بود، هیچگاه مورد توجه و حساسیت آمریکا و سایر قدرت های دیگر قرار نمی گرفت؛ یکی از مزیت های ایران، قرارگیری آن در یک منطقه حساس و تاثیرگذار در معادلات بین المللی است.

اکبری اظهار داشت: اگر برجام به نتیجه برسد و تاثیرات اقتصادی و رفاهی آن در جامعه محسوس شود، باز هم همه دنیا به قدرت اقتدار و مقاومت ایران صحه خواهند گذاشت؛ ایران راه مقاومت و مبارزه با تحریم ها را شناخته است.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ابراز داشت: امروز همه آزادی خواهان با الگوگیری از جبهه مقاومت اسلامی به این دل بسته اند که می توانند با قدرت های بزرگ جهانی پنجه در پنجه هم انداخته و با آنها مقابله کنند.

اکبری گفت: اگر روسیه و چین و سایر ملت های دیگر بخواهند در برابر تحریم های خارجی مقاومت کنند، باید از مدل و الگوی ایران بهره ببرند و از ترس تحریم اقدامات خود را متوقف نکنند.

وی افزود: دنیا سردار سلیمانی را بعنوان قهرمان می شناسند؛ حاج قاسم کسی بود که دنیا را از شر گروه های تکفیری نجات داد.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: امروز ما باید جهانی فکر و اقدام کنیم و از ادله دینی و قرآنی برای تامین امنیت و آرامش و نجات بشر استفاده کنیم؛ هیچ بعید نیست در سال های آینده مردم کشورهای غربی شاهد شکست مکتب لیبرالیسم، سوسیالیسم و سایر مکاتب مصطلح باشند.

منبع: شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر