کد خبر: 128264
A

کیهان: ماجرای" شکدم" توطئه جریان انحرافی و مدعیان اصلاحات علیه سپاه و نظام بود؛ دستگاه امنیتی و قضایی برخورد کند

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری خواستار برخورد قضایی و امنیتی با اظهار نظر کنندگان در ماجرای کاترین شکدم شد و آن را توطئه جریان انحرافی و مدعیان اصلاحات دانست و نوشت: طی سال‌های اخیر به هیچ وجه از دروغ‌پردازی و جوسازی علیه نظام اسلامی دست برنداشته‌اند. به نظر می‌رسد، یکی از دلایلی که به طور مصداقی علیه شخص سردار جوانی دروغ‌سازی می‌کنند، این باشد که وی بیشترین تلاش‌ها را برای تبیین نسبت به طیف‌های وطن فروش و خائن انجام داده است. طیفی که در ماجرای جاسوسانی همچون جیسون رضاییان و جاسوسان محیط زیستی در دولت روحانی سکوت کرده بود، علیه سپاه در آستانه روز پاسدار سناریو می‌سازد و نگران جاسوسی از ایران می‌شود! بغض و کینه طیف آلوده مدعی اصلاحات علیه سپاه و نظام اسلامی وقتی بیشتر قابل درک است که یادآور شویم آنها پادوهای شناخته‌شده مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس هستند و خواستار تحریم ملت ایران شده‌اند.این طیف همسو با سیاست دولت‌های بیگانه علیه منافع ملت ایران فعالیت می‌کند. دست‌اندرکاران این نشریات پس از فرار از کشور، به عنوان همکاران با مدیران شبکه‌های دولتی BBC و VOA فارسی، رادیو فردا، و حتی رسانه‌های سعودی تباری نظیر ایران اینترنشنال آفتابی شدند.

کیهان: ماجرای" شکدم" توطئه جریان انحرافی و مدعیان اصلاحات علیه سپاه و نظام  بود؛ دستگاه  امنیتی و قضایی برخورد کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری خواستار برخورد قضایی و امنیتی با اظهار نظر کنندگان در ماجرای کاترین شکدم شد و آن را توطئه جریان انحرافی و مدعیان اصلاحات دانست و نوشت: 

کیهان نوشت؛ دومین سناریوسازی علیه سپاه طی هفته‌های اخیر راه به جایی نبرد و شکست خورد. معارضان انقلاب اسلامی پس از شکست در ماجرای فایل صوتی، تخریب علیه سپاه را با تحریف‌گری و دروغ‌بافی و انتساب آن به مطالب «کاترین پرز شکدم» پی گرفتند اما با مصاحبه این شخص و رد ادعاهای پمپاژ شده بار دیگر رسوا شدند و دروغ‌گویی آنها برملا شد.

با جریان انحرافی


ماجرای «کاترین پرز شکدم» ابتدا از یک کانال تلگرامی منتسب به جریان انحرافی مطرح شد. یادداشت‌ها و مطالب این کانال به مخاطب می‌گفت یک او یک جاسوس اسرائیلی است که در بیت رهبری، سپاه و میان برخی مسوولان جمهوری اسلامی نفوذ کرده است. این کانال مدعی شد که این جاسوس اخیرا در یک روزنامه اسرائیلی نحوه نفوذ خود را توضیح داده است.
به گزارش فارس، در بخشی از مطالب این کانال اینگونه آمده است: «شکدم (جاسوس ادعا شده) در این یادداشت که برای بلاگ تایمز اسرائیل نوشته اعتراف کرد که تمامی این اقدامات و فعالیت‌های خود را در جهت نفوذ علیه ایران انجام داده. او در این نوشته شرح داده که چطور نیت و انگیزه اصلی خود را در این روابط و اقدامات‌ حفظ کرده و چگونه توانسته اعتماد مقامات و مسئولین ایرانی را جلب نماید».


ادامه ماجرا با یک اکانت فیک در توییتر


چند روز بعد از انتشار این مطالب در کانال تلگرامی مذکور، یک اکانت فیک توییتری که بارها نام خود را تغییر داده است، وارد ماجرا شد و ادعاهای قبلی را تکرار کرد.
کاربر این اکانت فیک در بخشی از به اصطلاح «ترجمه مصاحبه» شکدم نوشت که «وی با ۱۰۰ نفر رابطه داشته است» و البته همه این روابط به مسائل جنسی ختم نشده است. حتی در این بین نام سردار یدالله جوانی از فرماندهان سپاه نیز درج می‌شد.
همچنین ادعا شد که سردار جوانی کانال ورود او به مجموعه نظام بود و واسط آشنایی «شکدم و سردار جوانی» هم خبرنگار تهران تایمز بود.


واکنش‌ نهادها و اشخاص به این ادعاها


دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با انتشار متنی این‌ ادعاها را تکذیب کرد. در بخشی از توضیح سایت انگلیسی دفتر حفظ و نشر رهبرانقلاب آمده است: «این نویسنده صرفا در سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ از طریق برخی فعالان رسانه‌ای علاقمند به انقلاب اسلامی، مطالب و یادداشت‌هایی را در موضوعات مرتبط با ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی ارسال کرده که برخی از آنها در این رسانه منتشر شده و پس از سال ۱۳۹۶ نیز هیچ‌گونه ارتباطی با این رسانه نداشته است. اما باتوجه به تغییر مواضع و رویکردهای اخیر این نویسنده و عدم رعایت قواعد حرفه‌ای، مطالب نویسنده مزبور از این رسانه حذف شده است».
سردار جوانی هم هرگونه ارتباط را تکذیب کرد و گفت: «با صراحت اعلام می کنم اساسا بنده نه ایشان را می‌شناسم و نه دیده‌ام، لذا مطالب منتشر شده در این خصوص را قویاً تکذیب می‌کنم».
تیر خلاص ماجرا هم آنجا بود که روشن شد کاترین شکدوم فقط ۵ سفر به ایران داشته است و کل زمان حضور وی در ایران فقط ۱۸ روز بوده است. اصل این خبر به تنهایی می‌توانست تمام ادعاهای مطرح شده اعم از ارتباط با ۱۰۰ نفر یا برنامه‌ریزی طولانی مدت برای نفوذ در نهادهای حاکمیتی را زیر سوال برد.


اما ماجرای متن منتشر شده در تایمز اسرائیل چه بود؟


تنها متنی که از شکدم پیرامون ایران در چند ماه اخیر یافت می‌شود مربوط به بلاگ شخصی «کاترین شکدم» در روزنامه تایمز اسرائیل است؛ تاریخ انتشار این یادداشت، ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱ (۴ آذر) است؛ یعنی سه ماه قبل از انتشار ادعاهای مطرح شده توسط کانال‌های مدعی و اکانت فیک مذکور. در واقع ادعای دروغ کانال مرتبط با جریان انحرافی چند روز قبل و پس از گذشت سه ماه از نوشته کاترین شکدم، در آستانه روز پاسدار مطرح می‌شود!
نگاهی به متن دقیق این یادداشت نیز نشان می‌دهد هیچ ادعایی نسبت به نفوذ و یا وابستگی به رژیم صهیونیستی در این یادداشت وجود ندارد و هر آنچه از سوی این رسانه‌ها ادعا شده است صحت ندارد.


اصل ماجرا از زبان کاترین شکدم در مصاحبه با BBC فارسی


کاترین شکدم روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی فارسی به این ماجراها خاتمه داد. او به صراحت هرگونه ارتباط نامتعارف را رد کرد و اعلام کرد نه جاسوس است، نه رابطه‌ای با کسی داشته و نه اساساً به سندی دسترسی داشته است. شکدم مدعی شد یک تحلیگر علاقه‌مند به ایران بوده است که تلاش کرده نظرات خود را منتشر کند و تمام ارتباط او با سایت رهبرانقلاب نیز صرفا از طریق ارسال یادداشت از طریق ایمیل بوده است.


متن دقیق یادداشت شکدم و مصاحبه حضوری وی در بی‌بی‌سی نشان می‌دهد تمام آنچه که جریان انحرافی، برخی اکانت‌های فیک، برخی مدعیان اصلاحات، مدعیان عدالتخواهی و ضدانقلاب پمپاژ می‌کردند و به دنبال جوسازی علیه نظام و انقلاب بودند، بی‌پایه و اساس بوده و اینها تحریفات و دروغ‌هایی را به مطلب کاترین شکدم اضافه کرده اند!به گزارش تسنیم، همه‌ مدعاهای آنان از بنیان دروغ از آب درآمد و اساساً هیچ مصاحبه واقعی با کاترین پرز شکدم در هیچ رسانه‌ای وجود ندارد که او چنین سخنانی را گفته باشد.


آش در زمینه جعل این خیالپردازی‌ها آنقدر شور بود که حتی خود آن کانال احمدی‌نژادی نیز مجبور شد اعلام کند مصاحبه‌ای از شکدم وجود ندارد که او مدعی ارتباط با برخی چهره‌ها باشد!


جریان انحرافی و مدعیان اصلاحات طی سال‌های اخیر به هیچ وجه از دروغ‌پردازی و جوسازی علیه نظام اسلامی دست برنداشته‌اند. به نظر می‌رسد، یکی از دلایلی که به طور مصداقی علیه شخص سردار جوانی دروغ‌سازی می‌کنند، این باشد که وی بیشترین تلاش‌ها را برای تبیین نسبت به طیف‌های وطن فروش و خائن انجام داده است.
طیفی که در ماجرای جاسوسانی همچون جیسون رضاییان و جاسوسان محیط زیستی در دولت روحانی سکوت کرده بود، علیه سپاه در آستانه روز پاسدار سناریو می‌سازد و نگران جاسوسی از ایران می‌شود!
بغض و کینه طیف آلوده مدعی اصلاحات علیه سپاه و نظام اسلامی وقتی بیشتر قابل درک است که یادآور شویم آنها پادوهای شناخته‌شده مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس هستند و خواستار تحریم ملت ایران شده‌اند.این طیف همسو با سیاست دولت‌های بیگانه علیه منافع ملت ایران فعالیت می‌کند.
دست‌اندرکاران این نشریات پس از فرار از کشور، به عنوان همکاران با مدیران شبکه‌های دولتی BBC و VOA فارسی، رادیو فردا، و حتی رسانه‌های سعودی تباری نظیر ایران اینترنشنال آفتابی شدند.


روزنامه‌ها و رسانه‌‎های این طیف روزانه مطالب متعددی دربردارنده تحریف، دروغ، وارونه‌نمایی واقعیات، تبرئه و توجیه سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا و اروپا، تخطئه مواضع نظام در برابر زورگویی غرب، تشکیک در مبانی اسلام و انقلاب، دروغ پراکنی و تشویش اذهان و... منتشر می‌کنند، به نحوی که اغلب سوژه‌های اصلی مورد پردازش، آنها تکرار و تقلید از رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب است.
یادآور می‌شود مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت اصلاحات در جریان وقوع فتنه سبز در سال 88، گروهکی موسوم به «اتاق فکر جنبش سبز در خارج کشور» را با حضور سروش، کدیور، عبدالعلی بازرگان و اکبر گنجی تشکیل داد که به خاطر ناکامی، فرو پاشید.
طیفی که معاون وزیر ارشادش (علی‌اصغر رمضان‌پور) به خارج فرار می‌کند و از عناصر اصلی تلویزیون اینترنشنال می‌شود که با بودجه سعودی و حمایت انگلستان، به‌دنبال شکست رژیم‌های مرتجع عرب از جبهه مقاومت تأسیس شد تا به سم‌پاشی علیه جریان‌های مقاومت و برجسته کردن جریان تجزیه‌طلبی در ایران بپردازد.
توطئه آشکار جریان انحرافی و جریان مدعی اصلاحات علیه سپاه و نظام اسلامی با دروغ بافی و تحریف‌گری مستلزم پیگرد امنیتی و قضایی است.


سردار جوانی: توطئه‌گران از ماجرای «شکدم» عبرت بگیرند


در پی فضاسازی‌های رسانه‌ای اخیر، سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پیامی را خطاب به ملت ایران صادر کرد.
به گزارش فارس، در این پیام آمده است: ملت عزیز و بزرگوار ایران، از روز دوشنبه نهم اسفند تا روز دوشنبه شانزدهم اسفند 1400 به مدت یک هفته، ‌مطالبی در فضای مجازی رها شده با تمرکز بر نام این خادم شما، انتشار یافت که به طور قطع، ‌آزمون بزرگی برای همگان بود. هدف اصلی در این داستان‌سرایی‌های ساختگی و خارج از قواعد اخلاقی و انسانی،‌ گمراه کردن مردم و بی‌اعتماد ساختن آنان نسبت نظام و مسئولان کشور بود. نقشه‌ فضای مجازی شیطانی در راستای جنگ شناختی علیه ملت ایران، انقلاب اسلامی و نظام ولایی طراحی شده بود و پرده‌هایی از این نمایش مضحک در فضای مجازی اجرا شد. مصاحبه شبکه بی‌بی‌سی فارسی با خانم کاترین پرز شاکدام، به صورت خواسته یا ناخواسته راه را برای نمایش پرده‌های دیگر این نقشه شیطانی مسدود ساخت.
سردار جوانی خاطرنشان کرد:
1ـ خداوند متعال را به خاطر نعمت آرامش که در این روزها بر قلب من و همسر و فرزندانم جاری ساخت، هزاران بار شکر می‌کنم.
2ـ عمده نگرانی‌ام در این روزها،‌ آلوده شدن عده‌ای هم‌وطنان به گناه از طریق قضاوت‌های نادرست و نشر اکاذیب در فضای حقیقی و مجازی بود. تا آنجا که به اینجانب برمی‌گردد، در این موضوع به جز شیادان دست‌اندرکار طراحی و اجرای این نقشه شیطانی و راهزنان عقیده و باورهای مردم، همه را بخشیده و حلال می‌کنم.
3ـ به برخی از فعالان سیاسی که همواره در انتظار پدیدایی یک رخداد، ‌برای چنگ زدن بر چهره مظلوم نظام و نهاد انقلابی سپاه هستند؛ توصیه می کنم؛ تا قبل از رسیدن به پایان عمر دنیایی و ورود به روز حساب، ‌از قصه خانم کاترین پرز شاکدام و آنچه به نام ایشان در فضای مجازی به دروغ منتشر شد؛‌ عبرت بگیرند.
4ـ‌ از سران محترم قوای سه‌گانه درخواست می‌کنم،‌ در راستای حفظ و تأمین حقوق مردم، برای مدیریت صحیح فضای مجازی فکری اساسی کنند.
توطئه رسانه‌ای در آستانه روز پاسدار
4700 نفر از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز طی بیانیه‌ای به سناریوپردازی‌های هماهنگ که با رمز «شکدوم» صورت گرفت، واکنش نشان دادند.
به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است: از انتشار مصاحبه خانم شکدم با وبگاه تایمز اسراییل که اکانت جعلی مذکور مدعی ترجمه آن می باشد چهار ماه گذشته است. در این مدت، این مصاحبه هیچگونه بازخوردی در رسانه های معاند خارجی و زاویه دار داخلی که از کاه، کوه می سازند ندارد. این توطئه رسانه ای، با هدف شبهه افکنی، در آستانه روز پاسدار آغاز می شود و محصول  هماهنگی ورشکستگان سیاسی (منافقین، فرقه انحرافی  و زخم خوردگان فتنه 88) و دشمنان خارجی با اسم رمز شکدم می باشد. که البته بسیار زود در مصاحبه شخص ایشان با بی بی سی همه مطالب ادعایی سناریو پردازان، به وضوح انکار می شود. توطئه گران که از قرار دادن نام سردار جوانی در لیست ترور طرفی نبستند، اقدام به ترور شخصیتی ایشان کردند که در طول تاریخ نمونه های مشابه فراوانی دارد.
در بیانیه مذکور همچنین خاطرنشان شده است: دشمنان زخم خورده در صدد هستند با ضربه زدن به حامیان اصلی انقلاب، حریم علمدار و سکاندار انقلاب امام خامنه ای را مورد تهاجم قرار دهند. زهی خیال باطل که این فتنه هم با جهاد تبیین سربازان در میدان قطعا خنثی و دشمنان آرزوی کامیابی خود را بگور خواهند برد. انشاءالله.
اساتید بسیجی تأکید کردند: ما، چهارهزار و هفتصد استاد دانشگاه، عرض می کنیم سردار عزیز، میدان دار جهاد تبیین، ارزشمند بودن حضورتان در میدان جنگ نرم را از دشمنی دشمنان بشناسید، روزی در لیست تحریم  اتحادیه اروپا قرار گرفتن، روزی در لیست ترور منافقین قرار گرفتن و امروز در مرکز سیبل دشمنی رسانه ای قرار گرفتن نشان از درستی راه و هدف شماست، خدا قوت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر