کد خبر: 128304
A

مصدق! روحت شاد که میراثت پس از ۷۱ سال به باد رفت

متأسفم که باید به اطلاعتان برسانم روز ۲۹ اسفند دیگر تعطیل نیست. یعنی دلیلی وجود ندارد که تعطیل باشد، چون نفت ایران دیگر ملی نیست!

مصدق! روحت شاد که میراثت پس از ۷۱ سال به باد رفت

به گزارش دیده بان ایران؛ علی پیرحسین لو با انتشار یادداشتی درباره مصوبه مجلس انقلابی درباره فروش نفت نوشت: متأسفم که باید به اطلاعتان برسانم روز ۲۹ اسفند دیگر تعطیل نیست. یعنی دلیلی وجود ندارد که تعطیل باشد، چون نفت ایران دیگر ملی نیست! نفت خودمانی شده و تیول خودی‌ها. با مصوبه امروز مجلس، حراج و تاراج ثروت ملی ایرانیان کاملا قانونی شد.

مصدق! روحت شاد که میراثت پس از ۷۱ سال به باد رفت.

مجلس انقلابی اخیراً یک بند جدید به تبصره یک بودجه ۱۴۰۱ الحاق کرد که حتی دولت مخالف آن بود. طبق این بند، قرار است به جای بدهی دولت به پیمانکاران اعظم! نفت خام تحویل شود. یعنی اگر در دوره احمدی‌نژاد خلاف می‌کردند و نفت را می‌بردند، حالا طبق مصوبه انجام می‌دهند و کاملا قانونی.

مبلغ این رانت چقدر است؟ ۹۰ هزار میلیارد تومان! چه کسانی از آن بهره‌مند می‌شوند؟ اصلا پرده‌پوشی در کار نیست و صراحتا اسمشان در متن قانون آمده: بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، قرارگاه خاتم سپاه؛ و "بخش‌های خصوصی که در چارچوب قوانین تا پایان سال 1401 ایجاد شده". 

یعنی چی؟

یعنی برادران پیمانکار تا آخر ۱۴۰۱ وقت دارند که شرکت خصوصی تأسیس کنند، پروژه از دولت بگیرند که طلبکار شوند، و آن‌وقت به جای بدهی، نفت و میعانات گازی تحویل بگیرند و تبدیل به احسن کنند. پروژه از کجا بگیرند و چطور طلبکار شوند؟ پاسخ در تبصره ۱۹ است که مجلس انقلابی هفته قبل تصویب کرد.

در بند ز تبصره ۱۹ بودجه ۱۴۰۱ مقرر شد همه دستگاه‌های اجرایی که در قانون بودجه مصوب دارند، می‌توانند به جای آنکه پول را بگیرند، اشخاصی را معرفی کنند تا نفت خام بگیرند!

و البته مجلس به این بند از لایحه بودجه پیشنهادی دولت، اجرای ماده ۹۰ قانون اصل ۴۴ قانون اساسی را هم اضافه کرد. چرا؟

ماده ۹۰ به دولت اجازه می‌دهد که بنگاه‌های خود را زیر قیمت واگذار کند، و مابه‌التفاوت را از بودجه عمومی به دستگاه صاحب قبلی بنگاه بپردازد.

حالا چی؟ می‌تواند به جایش نفت بدهد! یعنی اموال عمومی را زیر قیمت به خودی‌ها واگذار کن، و هزینه‌اش را هم از ثروت ملی بردار! غارت به توان دو./ امتداد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر