کد خبر: 128435
A

حاجی دلیگانی: «شورای نگهبان» احتمالاً با طرح لغو تغییر ساعت مخالفت کند

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: من با طرح لغو تغییر ساعت رسمی کشور موافقم اما ممکن است این طرح به دلیل داشتن بار مالی مورد ایراد شورای نگهبان قرار گیرد.

حاجی دلیگانی: «شورای نگهبان» احتمالاً با طرح لغو تغییر ساعت مخالفت کند

به گزارش دیده بان ایران؛ حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: من با طرح لغو تغییر رسمی کشور موافقم اما این طرح به دلیل هزینه‌هایی که ایجاد می‌کند ممکن است طبق اصل 75 قانون اساسی به دلیل داشتن بار مالی مورد ایراد شورای نگهبان قرار گیرد.

وی افزود: اگرچه تغییر ساعت رسمی کشور صرفه‌جویی‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در مصرف انرژی دارد اما هزینه‌های اجتماعی آن بسیار بالاست.

عضو هیأت رئیسه اظهار داشت: از جمله هزینه‌های اجتماعی این طرح آن است که افراد در قرارهای روزانه و برنامه‌های کاری‌شان دچار مشکل می‌شوند و از این حیث هزینه‌های اجتماعی زیادی با تغییر رسمی کشور به جامعه تحمیل می‌شود.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه طرح لغو تغییر ساعت رسمی کشور به عنوان دومین دستور در دستورکار جلسه علنی یکشنبه هفته آینده مجلس قرار دارد، خاطرنشان کرد: این طرح اگر هم مورد ایراد شورای نگهبان قرار نگیرد، حداقل از دو ماه بعد لازم‌الاجرا خواهد بود.

وی افزود: در ابتدای سال 1401 ساعت رسمی کشور ثابت نخواهد ماند اما اگر این طرح مورد ایراد شورای نگهبان قرار نگیرد و برای اجرا ابلاغ و در روزنامه رسمی کشور چاپ شود 15 روز بعد از چاپ در روزنامه رسمی کشور لازم‌الاجراست که حداقل زمانی که برای اجرای این قانون می‌توان در نظر گرفت دو ماه آینده است که در این صورت ساعت رسمی کشور باید به حالت عادی بازگردانده شود./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر