کد خبر: 128440
A
دیده بان ایران:

انتقاد خبرگزاری وابسته به دانشگاه آزاد از تمجید رسانه ها از مقاومت مردم اوکراین در برابر تجاوز روسیه/ خبر مقاومت مردم اوکراین دروغ است/ مقاومت یعنی ایستادگی مردم یمن و فلسطین نه کی‌یف!

سفیر روسیه در تهران اخیراً خواستار استفاده رسانه‌های ایران از عبارت «عملیات ویژه نظامی» به جای حمله روسیه به اوکراین شد.

انتقاد خبرگزاری وابسته به دانشگاه آزاد از تمجید رسانه ها از مقاومت مردم اوکراین در برابر تجاوز روسیه/ خبر مقاومت مردم اوکراین دروغ است/ مقاومت یعنی ایستادگی مردم یمن و فلسطین نه کی‌یف!

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری وابسته به دانشگاه آزاد با انتشار گزارشی تحت عنوان "صحنه‌سازی غرب برای سرپوش گذاشتن بر ضعف مقاومت مردمی در اوکراین" ضمن انتقاد به تمجید رسانه ها از مقاومت مردم اوکراین در برابر تجاوز ارتش روسیه نوشت: 

رسانه‌های غربی این روزها و هم‌زمان با داغ شدن موضوع جنگ اوکراین، تلاش می‌کنند برخلاف واقعیت‌های صحنه، از مقاومت مردم اوکراین در مقابل لشکرکشی روسیه سخن بگویند. این در حالی است که گزارش‌های خبری رسانه‌های غربی جز به‌تصویرکشیدن درگیری‌های پراکنده و محدود نشان‌دهنده هیچ مقاومت یا درگیری خاصی نیست. در صحنه واقعی اوکراین از اعزام عظیم نیروهای مردمی به مناطق مرزی و درگیری با دشمن خبری نیست؛ به‌شکلی که از شدت در اختیار نداشتن تصاویر مربوط، القای خط خبری مذکور به‌وسیله نریشن‌های نامربوط انجام می‌شود. دیگر تصاویر نیز حاکی از حضور تانک‌ها و نفربرهای روسی در تعدادی از شهرهای اوکراین (با وجود حضور مردم) است که خود نشان از فقدان مقاومت مردمی دارد.

این خبرگزاری اضافه می کند: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید به هرکس که قصد کمک به اوکراین دارد، اسلحه می‌دهد. این عبارت به تنهائی برای اثبات فقدان مقاومت مردمی در اوکراین کافی‌ست؛ کشوری که تفنگ دارد، اما تفنگچی ندارد!

این رسانه وابسته به دانشگاه آزاد ادامه می دهد: مقاومت مردمی از نوع حماسی و واقعی آن را باید در صحنه نبرد مبارزان پابرهنه یمنی مقابل متجاوزان سعودی دید. علاوه بر این، مصادیق متعددی از مقاومت مردمی را در همین غرب آسیا شاهد بوده‌ایم، ازجمله مقاومت مردم کشورمان در هشت سال دفاع مقدس مقابل ارتش تا بن دندان مسلح عراق و مقاومت مردم بی‌سلاح فلسطین مقابل ارتش رژیم صهیونیستی. همگی این موارد نشان می‌دهد حضور و مقاومت مردم حتی با وجود نابرابری فاحش در امکانات و تجهیزات، دشمن را زمین‌گیر یا وادار به عقب‌نشینی می‌کند.

بنا برگزارش دیده بان ایران سفیر روسیه در تهران اخیراً خواستار استفاده رسانه‌های ایران از عبارت «عملیات ویژه نظامی» به جای حمله روسیه به اوکراین شد.

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران در یک نشست خبری در تهران با شماری از خبرنگاران ایرانی مدعی شد: باید بگویم این عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین است و حمله نظامی نیست.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر