کد خبر: 128441
A
در گفت وگو با دیده‌بان ایران بیان شد:

ناصر قوامی: به هیچ عنوان اظهارات کاترین شکدم در BBC را باور نمی‌کنم/ وضعیت جمهوری اسلامی جوری شده که برخی افراد با چاپلوسی می‌توانند نفوذ کنند!/ این احتمال هست که شکدم برای رسیدن به خواسته‌هایش خدماتی را به برخی مقامات ارائه داده باشد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ششم درباره بحث نزدیکی یک خبرنگار یهودی به مسئولان عالی رتبه نظام به دیده‌بان ایران گفت: خانمی که با ریاکاری به کشور آمده و توانست با ابراهیم رئیسی مصاحبه کند و مطالب خودش را در سایت رهبری بارگذاری کند، نشان‌دهنده این است که جمهوری اسلامی ریاکاری را باب کرده است. این ریاکاری و تظاهر به دینداری فقط در خصوص این خانم نبوده و متاسفانه صرف‌نظر از جاسوسان خارجی، این ریاکاری، چاپلوسی و تظاهر به دینداری باعث شده که جاسوسان داخلی هم خیلی راحت به لایه‌های حساس حاکمیت نفوذ کنند.

ناصر قوامی: به هیچ عنوان اظهارات کاترین شکدم در BBC را باور نمی‌کنم/ وضعیت جمهوری اسلامی جوری شده که برخی افراد با چاپلوسی می‌توانند نفوذ کنند!/ این احتمال هست که شکدم برای رسیدن به خواسته‌هایش خدماتی را به برخی مقامات ارائه داده باشد

دیده‌بان ایران«کاترین شکدم» اسمی که این روزها بحث داغ رسانه‌های داخلی تا خارجی است. به گفته نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی «هر کسی با ریاکاری و تظاهر به دین اسلام می‌توانه حساس‌ترین لایه‌های جمهوری اسلامی نفوذ کند.» از سویی دیگر حتی با وجود تکذیبیه خانم شکدم باز هم اظهارات او در این باره نتوانست افکار عمومی و کارشناسان را قانع کند.

 

به گزارش دیده‌بان ایران، در همین رابطه با ناصر قوامی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و فعال سیاسی‌ اصلاح‌ طلب به گفت‌وگو نشستیم که مشروح این گفت‌وگو به شرح زیر است.

 

برای جمهوری اسلامی جاسوسان داخلی بسیار بیشتر از جاسوسان خارجی خطرناک است / افراد ریاکار با تظاهر به دینداری خیلی راحت می‌توانند به لایه‌های حساس حاکمیت نفوذ کنند!

 

*آقای قوامی! کاترین شکدم جاسوسی اسرائیلی ادعا داشته که در ایران اگر حجاب کامل داشته و تغییر دین دهید، این دو مورد برای نفوذ به لایه‌های حساس حاکمیت کافی است! نظر شما در این باره چیست؟ به نظر شما چرا باید ضعف امنیتی در کشور تا این اندازه تزلزل داشته باشد باشد که یک فرد یهودی خیلی راحت بتواند ستون‌نویس سایت رهبری و با ابراهیم رئیسی مصاحبه حضوری داشته باشدمصاحبه‌ای خیلی از خبرنگاران داخلی نمی‌توانند داشته باشند؟

 

خانمی که با ریاکاری به کشور آمده و توانست با ابراهیم رئیسی مصاحبه کند و مطالب خودش را در سایت رهبری بارگذاری کند، نشان‌دهنده این است که جمهوری اسلامی ریاکاری را باب کرده است. این ریاکاری و تظاهر به دینداری فقط در خصوص این خانم نبوده و متاسفانه صرف‌نظر از جاسوسان خارجی، این ریاکاری، چاپلوسی و تظاهر به دینداری باعث شده که جاسوسان داخلی هم خیلی راحت به لایه‌های حساس حاکمیت نفوذ کنند. به‌نظر بنده جاسوسان داخلی بسیار بیشتر از جاسوسان خارجی برای جمهوری اسلامی خطرناک‌ است.

به هیچ عنوان اظهارات کاترین شکدم را در بی‌بی‌سی را باور نمی‌کنم / از کجا معلوم شکدم به اسرائیل سفر نکرده! /  احتمال دارد که شکدم برای رسیدن به خواسته‌هایش خدماتی را به مقامات جمهوری اسلامی ارائه داده باشد

*آیا شما اظهارات کاترین شکدم را در بی‌بی‌سی را تایید می‌کنید؟

 

بنده اصلاً اظهارات ایشان را تایید نمی‌کنم. او در بخشی از صحبت‌هایش ادعا کرده که با یک فرد یمنی ازدواج کرده است! سوالی که مطرح می‌شود این است که این ازدواج به چه شکل صورت گرفته و چطور از آن فرد یمنی جدا شده است! او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که اصلا به اسرائیل سفر نکرده؛ اصلا نیازی نیست که یک جاسوس یهودی حتما به اسرائیل سفر کند. اگر قرار باشد که یک جاسوس اسرائیلی باشد دلیلی ندارد به اسرائیل سفر نخواهد کرد! اصلا از کجا معلوم این فرد به اسرائیل سفر نکرده باشد؟ بنده به هیچ اظهارات ایشان را درست و تایید نمی‌کنم . دلیل تایید نکردنم هم این است که شما با آن لباس‌های با حجاب کامل که پوشیده بود  چرا بدون حجاب به بی‌بی‌سی رفته بود؟ این قضیه اصلا با عملکرد او در ایران همخوانی ندارد. چیزی که کاملا روشن است این است که این خانم با ریاکاری و عدم اعتقاد به اسلام و مذهب شیعه توانسته به لایه‌های حساس حاکمیت نفود کرده و حتی ممکن است او برای رسیدن به اطلاعات لازم خدماتی هم به مقامات جمهوری داده باشد.

90 درصد اظهارات شکدم با بی‌بی‌سی کذب محض است / شکدم در مصاحبه با بی‌بی‌سی جاسوسی در جمهوری اسلامی لاپوشانی کرد

*آقای قوامی! بحثی که در حال حاضر موجب تعجب و ابهام برای افکارعمومی شده این است که رسانه‌های تندرو از جمله روزنامه کیهان که همیشه این رسانه‌ها را رسانه معاند تلقی می‌کردند چرا الان به مصاحبه بی‌بی‌سی با کاترین شکدم استناد کرده‌اند دلیل این همه تناقض در میان رسانه‌های تندرو چیست؟ سوال دومی که دارم این است که اگر این خانم جاسوس نبوده چرا گزارش و مقالات او هم در سایت رهبری و هم در رسانه‌های اصولگرا حذف شده است؟

 

بنده 90 درصد صحبت‌هایی که این خانم در بی‌بی‌سی گفت را قبول ندارم و به اعتقاد بنده اظهارات او در تایمز اسرائیل با مصاحبه‌ای که با بی‌بی‌سی داشته کاملا مغایرت دارد. بنابراین من فکر‌ می‌کنم که 90 درصد اظهارات ایشان با بی‌بی‌سی کذب محض است. حتی در این مصاحبه‌ای که با بی‌بی‌سی داشته ریاکاری و دروغ این خانم کاملا مشهود  و به‌نوعی لاپوشانی کرده است.

چرا برای مقامات جمهوری اسلامی مهم نیست که چه شکلی فایل صوتی مربوط به سپاه را منتشر کرده؟! /  وضعیت جمهوری اسلامی جوری شده که افراد با چاپلوسی می‌توانند نفوذ کنند!

*شما خودتان چندین دوره نماینده مجلس بودید و بیشتر از این قبیل مسائل با خبر هستید؛؛ به اعتقاد شما قضیه نفوذ تا چه اندازه در جمهوری اسلامی جدی و خطرناک است؟

بعد از روی کار آمدن جمهوری اسلامی فردی که در دادستانی مسندی داشت، آقای قدوسی را شهید کرد، دو هفته قبل از وقوع این اتفاق آقای قدوسی چندین بار اظهار کرد که این فرد را اخراج کنید حتی ایشان یک روز قبل از شهادت هم گفته بود چرا هنوز این فرد را بیرون نکردید؟! در روز بعد یک بمب منفجر شده و آقای قدوسی و شهید بهشتی شهید شدند. فقط کافی بود که مقامات جمهوری اسلامی از دانشگاه این فرد نفوذی سوال می‌کردند که آیا سوابقی داشته یا خیر اما مسئولان ما همین یک کار را هم انجام ندادند. بعد از این اتفاق آقایان فهمیدند که این فرد نفوذی بوده است. یک روز قبل از ترور شهید رجایی از سوی کشمیری، آقای رجایی اصرار داشت که همه پشت سر این فرد نماز بخوانند این نشان‌دهنده است که این است که این فرد تا چه حد توانسته که به حاکمیت نفوذ کرده و هیچ کدام از مقامات جمهوری اسلامی نفهمیدند که آقای آجودان نفوذی و جزو منافقان بوده است! همین آقای کشمیری می‌خواست کیفی را که در ریاست جمهوری منفجر کرده، در جماران منفجر کند. ابتدا کشمیری به جماران رفت و حراست اصرار داشت که کیف او را بگردد اما او از این کار امتناع کرد حتی با احمد آقا هم تماس گرفتند اما ایشان گفت اگر نمی‌خواهد کیفش را بگردید او را راه ندهید! روز بعد توانست که ریاست‌جمهوری را منفجر کند. به اعتقاد بنده برخی افراد در لایه‌های حساس حاکمیت نظیر سپاه پاسداران، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام نفوذ کرد‌ه‌اند. چرا برای مقامات جمهوری اسلامی این سوال مطرح نمی‌شود که چه کسی و چطوری توانسته که فایل صوتی سرداران سپاه را منتشر کند؟ این مسئله نشان دهنده این است که افراد نفوذی در سطح بالایی در حاکمیت حضور دارند. چارچوب نظام جمهوری اسلامی به شکلی درآمده که هر کسی‌که تملق، چاپلوسی و ریاکاری را اصل خودش قرار دهد خیلی می‌تواند به لایه‌های حساس دسترسی پیدا کند.

هر کسی مخالف میرحسین موسوی باشد می‌تواند به حاکمیت نفوذ کند! 

*آقای قوامی! در همین گزارشی که کاترین شکدم در تایمز اسرائیل منتشر کرده صرحتا اعلام کرده که به‌دلیل مواضعی که در خصوص عربستان، جنبش سبز و برجام عنوان کرده بود خیلی راحت توانست نظر مقامات عالی‌رتبه نظام را به خود جلب کند؛ به‌نظر شما چرا جمهوری اسلامی به روزی‌ افتاده که یک فرد خارجی با تغییر دین، داشتن حجاب و مواضع موافق سیاست‌های جمهوری اسلامی توانسته تا این اندازه به نظام نفوذ کند؟

 

اصلا برنامه‌ مسئولان جمهوری اسلامی بر همین مبناست. یعنی اگر هر کسی بیاید که مقالاتی علیه آقای میرحسین موسوی، کروبی، جنبش سبز و اصلاح‌طلبان بنویسد، این فرد بسیار محبوب است. 

رئیس جمهوری رئیسی برنامه‌ریزی شده بوده! / رئیسی به‌ دلیل ارتباطش با بیت رهبری توانست رئیس‌جمهور شود!

*آقای قوامی! خانم شکدم در بخشی دیگری از این گزارش که در تایمز اسرائیل منتشر کرده او ادعا کرده که در مصاحبه‌ای که با ابراهیم رئیسی داشته، چندین تن از نزدیکان رئیسی گفته‌اند او در 1400 رئیس‌جمهور خواهد شد! این ادعا یعنی رای مردم فقط یک عمل تظاهری بوده و از قبل برای رئیس‌جمهوری ابرهیم رئیسی برنامه‌ریزی شده بود!

 

بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان این بحث را مطرح کرده و صحه گذاشتنه اند که ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی برنامه‌ریزی شده بود. حتی خیلی‌ها این اظهارات را مطرح کردند که شورای نگهبان بسیاری را رد صلاحیت کرده و فضا را کاملاً برای ریاست‌جمهوری رئیسی آماده کرده بود. از سویی دیگر به دلیل  نزدیکی او به مقامات عالی‌رتبه نظام و بیت رهبری داشته احتمالاً از این طریق توانست به پاستور برود و رئیس جمهور شود.

منبع: سایت دیده‌بان ایران 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر