کد خبر: 128459
A

حجت الاسلام پورمحمدی: متأسفانه فرزندان و خانواده‌های ما تحت‌تأثیر فرهیختگان نیستند

نخستین شورای عمومی وحدت با حضور ارکان شورا و نمایندگان شوراهای استانی روز جمعه 20 اسفندماه 1400 در مجتمع آدینه تهران برگزار شد.

حجت الاسلام پورمحمدی: متأسفانه فرزندان و خانواده‌های ما تحت‌تأثیر فرهیختگان نیستند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره «جهاد تبیین» که فرمودند: «اگر چنانچه یک جمع دانای عاقلِ علاقه‌مندِ مؤمنِ اهل‌فکرِ متّکی به مبانی دینی را بگمارید به اینکه آینده را تصویر کنند، آینده‌ی روشن و خوبی را تصویر خواهند کرد؛ مشکلاتش را فکر خواهند کرد، پیش‌بینی خواهند کرد، و پیش‌آگهی خواهند داد به مسئولین و کارگزاران کشور» گفت: همه ما باید با رفتار و نگاه عاقلانه و متفکرانه و با توجه به مبانی دینی و اسلامی در راستای جهاد تبیین بکوشیم و برای آینده برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم.

پورمحمدی افزود: خدا را شاکریم که جمعی از نیروهای انقلابی و ارزشی در جایگاه ریاست‌جمهوری، دولت، مجلس و شوراها و شهرداری‌ها قرار گرفتند و همه ما وظیفه داریم با حمایت‌ها و مشاوره‌ها به نیروهای انقلابی کمک کنیم تا ان‌شاءالله نتیجه کار به بهترین صورت رقم بخورد و در نتیجه مردم خوشحال شوند و تصویر زیبا و دلنشینی از مجموعه نیروهای انقلابی و ارزشی ارائه شود.

دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز در ادامه ضمن تحلیل شرایط عمومی کشور گفت: اگرچه مشکلاتی در حوزه‌های مختلف در کشور وجود دارد ولی نباید از ظرفیت‌های بسیار زیاد کشور غافل بود‌. یکی از مهمترین ظرفیت‌های کشور وجود رهبری معظم انقلاب است که در دوران‌های مختلف حضور و راهنمایی‌های ایشان بسیار مؤثر و راهگشا بوده است.

وی در ادامه وجود نیروهای خلاق، خدوم و دلسوز و جوانان متخصص و باانگیزه را از دیگر ظرفیت‌های کشور عنوان کرد که باید از آن‌ها استفاده شود و گفت: کشور امروز با 4 مشکل در  ساختار، نظامات (اداری، مالی، آموزشی و تربیتی)، فرهنگ عمومی و شفافیت فعل و انفعالات سیاسی روبه‌رو است به‌گونه‌ای که اگر بهترین مدیران با بهترین‌ نیروها و بودجه را هم در نظر بگیریم باز هم تا این مشکلات برطرف نشود؛ تغییرات اساسی و تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب میسر نخواهد شد.

پورمحمدی ضمن بیان ابعاد مشکلات ساختاری و دیوان‌سالاری در کشور درباره مسئله فرهنگ عمومی گفت: فرهنگ عمومی از دیگر مسائلی هست که متأسفانه ما از آن غافلیم و شاهد نوعی رهاشدگی هستیم و مدیریت آن در اختیار چهره‌ها و مراجع دیگر قرار گرفته است و متأسفانه فرزندان و خانواده‌های ما تحت‌تأثیر فرهیختگان نیستند. اگر همه چیز را درست کنیم ولی فرهنگ عمومی درست نشود؛ قطعاً با مشکل مواجه خواهیم بود.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات ما عدم شفافیت در فعل و انفعالات سیاسی و اجتماعی است و شورای وحدت نیز برای نظم دادن به این فعل و انفعالات و شفافیت شکل گرفته است و به همین دلیل حضور اقشار در آن پیش‌بینی شده است تا از ظرفیت‌های عمیق اجتماعی برخوردار شود. جامعه روحانیت مبارز هم به‌دنبال تحقق یک جامعه انقلابی و متفکر است و برای همه سلیقه‌های سیاسی که به آرمان‌های انقلاب و رهبری اعتقاد دارند احترام و ارزش قائل است.

پورمحمدی در ادامه با قرائت این بخش از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اعضای خبرگان رهبری که فرمودند "مسائلی که به‌طور مستقیم به توده‌های مردم بازمی‌گردد مانند «اتحاد ملی، اعتماد ملی، امید عمومی، اعتماد به نفس ملی، حفظ ایمان ملی، مسئله معیشت عمومی و روان بودن و آسان بودن مسائل اجتماعی مرتبط با مردم» در افزایش قدرت ملی بسیار مهم است." گفت: وحدت ملی برای هر کشوری حیاتی و موجب استحکام نظام سیاسی کشور است و جمهوری اسلامی نیز مهمترین پشتوانه خود را وحدت ملی و حضور یکپارچه مردم در صحنه می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در پایان رویکردهای «جامعه روحانیت مبارز» در رابطه با «شورای وحدت» و فعالان سیاسی  را چنین برشمرد:

1. جامعه روحانیت مبارز با تمام توان و همت از نظام جمهوری اسلامی و رهبری حمایت می‌کند و هرگونه انحراف از مواضع رهبری را خلاف و از آن تبرّی می‌جوید.
2. جامعه روحانیت مبارز تلاش می‌کند مدیریت کشور در اختیار نیروهای توانمند و ارزش‌مدار و ولایی و انقلابی قرار گیرد.
3. جامعه روحانیت مبارز ضمن انجام مسئولیت الهی و روحانیتی خود مبنی بر هدایت معنوی جامعه رسالت هدایت سیاسی و اجتماعی را با جدیت تعقیب می‌کند.
4. جامعه روحانیت مبارز بر وحدت و همگرایی و همکاری همه نیروهای انقلابی و ارزشی و ولایی تأکید می‌کند و تلاش خود را در این جهت ادامه می‌دهد.
5. با توجه به درخواست مجموعه‌ای از نیروهای ولایی و انقلابی در قالب شورای وحدت مبنی بر حمایت جامعه روحانیت از آنان، جامعه روحانیت با همکاری در جایگاه هدایت، نظارت و داوری با این مجموعه موافقت می‌کند و چنانچه این مجموعه در خط انقلاب نظام و رهبری استوار باشد این حمایت و همکاری ادامه خواهد داشت.
6. همکاری با شورای وحدت مانع از تلاش جامعه روحانیت در راستای ایجاد وحدت بین نیروهای انقلابی و ارزشی نخواهد بود.

در ادامه منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت ضمن تشریح فعالیت‌های این شورا در ایام انتخابات گفت: شورای عالی وحدت پس از موفقیت در انتخابات جلسات منظمی را در رابطه با ساختار این شورا در سطوح مختلف (محلی، استانی و ملی) و همچنین نحوه چینش شورای‌عالی تشکیل داد که امروز این پیش‌نویس در اختیار اعضای شورای عمومی قرار خواهد گرفت و در کارگروه‌های تخصصی بررسی خواهد‌ شد.

در بخش بعدی این نشست، کارگروه‌های تخصصی اقشار، احزاب و استان‌ها برگزار شد که گزارش‌های نهایی هریک از کارگروه‌ها در نشست عمومی عصر مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر