کد خبر: 128520
A

کاخ سفید پرتاپ ۱۴ راکت به پایگاهای نظامی آمریکایی را محکوم کرد/ هنوز خسارت یا تلفاتی گزارش نشده است

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ یک از تأسیسات دولتی ایالات متحده وجود ندارد. این حادثه توسط دولت عراق و دولت اقلیم کردستان در حال بررسی است و شما را برای اظهار نظر به آنها ارجاع می دهیم.»

کاخ سفید پرتاپ ۱۴ راکت به پایگاهای نظامی آمریکایی را محکوم کرد/ هنوز خسارت یا تلفاتی گزارش نشده است

به گزارش دیده بان ایران؛ یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد حمله شب گذشته به پایگاه های نظامی ضمن محکوم کردن آن به عنوان «حمله‌ای ظالمانه و نمایش خشونت» گفت: «هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ یک از تأسیسات دولتی ایالات متحده وجود ندارد. این حادثه توسط دولت عراق و دولت اقلیم کردستان در حال بررسی است و شما را برای اظهار نظر به آنها ارجاع می دهیم.»

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای امنیتی حکومت اقلیم کرستان راه‌های منتهی به کنسولگری ایالات متحده را مسدود کرده‌اند.

نهاد مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق گفته است از ۱۲ موشک بالستیک در حمله به اربیل استفاده شده و موشک‌ها از خارج از عراق پرتاب شده‌اند.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی عراق در لحظات اولیه این حمله گفتند حداقل شش موشک به کنسولگری ایالات متحده اصابت کرده است.به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات می گویند که گزارش فوری از تلفات این حمله که اواخر روز شنبه رخ داد و خسارات مادی در منطقه وارد کرد، وجود ندارد. این مقامات به شرط ناشناس ماندن با آسوشیتدپرس و مطابق با مقررات صحبت کردند. یکی از مقامات مدعی شده است موشک های بالستیک از ایران شلیک شده است.

«ای‌بی‌سی نیوز» هم به نقل از یک مقام رسمی آمریکا مدعی شده است موشک‌ها از ایران شلیک شده‌اند.

وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که «یکی از این موشک‌های شلیک شده از ایران به اربیل، به دو کیلومتری مجموعه کنسولگری برخورد کرده است.»/ VOA

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر