کد خبر: 128529
A

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: تعلیقی در مذاکرات ایران و عربستان ایجاد نشده است/ باید تلاش کنیم که بن بستی در مذاکرات بوجود نیاید

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر قرار است مذاکره ای شود اما در معیشت مردم آورده ای احساس نکنیم، این مذاکره از نظر ما مطلوب نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: تعلیقی در مذاکرات ایران و عربستان ایجاد نشده است/ باید تلاش کنیم که بن بستی در مذاکرات بوجود نیاید

به گزارش دیده بان ایران؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به خبر وبسایت نورنیوز وابسته به شورای عالی امنیت ملی در مورد تعلیق مذاکرات ایران و عربستان، گفت: مذاکرات ایران و عربستان که از چندماه قبل شروع شده است به صورت غیررسمی در سطح کارشناسی ادامه دارد که این مقدمات برای مذاکره رسمی در سطح وزرا خارجه‌ دو کشور لازم است .

محمود عباس زاده مشکینی با بیان این مطلب گفت: در روند مذاکرات ایران و عربستان در مرحله مقدماتی به صورت طبیعی فراز و فرودهای بوده است و خواهد بود که این فراز و فرودها ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد؛ ما دنبال فرود نیستیم و دنبال فراز در مذاکرات با عربستان هستیم و تا زمانی که مذاکرات به در بسته نخورد ادامه می دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که مذاکرات در چه صورت به دربسته می‌خورد گفت: اگر عربستانی ها موضعی بگیرند که نشان دهد تمایلی برای ارتباط ندارند مذاکرات به دربسته می خورد. البته از شروع مذاکرات، ما چنین موضع گیری را از طرف عربستانی ها ندیدیم و اتفاقا پالس مثبت هم دریافت کردیم. از جمله یک هفته قبل مسئولان عربستانی موضع گیری در مورد ایران داشتند که از نظر ما پالس مثبت بود.

وی گفت: اعتقاد داریم اگر سعودی ها حسن نیت و جدیت داشته باشند مشکل ما با عربستان اساسی و استراتژیک نیست. ما باید تلاش کنیم که بن بستی در مذاکرات بوجود نیاید، اگر تلاش نکنیم این بن بست ایجاد می‌شود.

عباس زاده تاکید کرد: ما تعلیقی در مذاکرات نمی بینیم اینها فقط فراز و فرود مذاکراه است و چون در دنیا مسائل جدی تری چون جنگ روسیه و اوکراین شروع شد، مسائل منطقه ای نیز تحت شعاع قرار گرفت و این طبیعی است./ عصرایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر