کد خبر: 128536
A

علیرضابیگی: باید شرایط سرمایه‌گذاری مردم در صنعت هسته‌ای فراهم شود

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: مردم باید بتوانند از منافع اقتصادی این فناوری در ابعاد مختلف سلامت، کشاورزی و ... بهره‌مند شوند و امکان سرمایه‌گذاری مردم در این ابعاد فراهم شود.

علیرضابیگی: باید شرایط سرمایه‌گذاری مردم در صنعت هسته‌ای فراهم شود

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد علیرضابیگی در تحلیل جلسه غیر علنی مجلس با رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: غرب و آمریکا برای اینکه مانع دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری هسته‌ای شوند جنجال و هیاهوی ساختن بمب هسته‌ای را راه انداخته‌اند. خوشبختانه با همه این مخالفت‌ها بخش قابل توجهی از صنعت هسته‌ای ما توانسته است قابلیت‌های خود را حفظ کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: منافقین و عوامل موساد تلاش زیادی انجام می‌دهند تا فضای بین‌المللی را نسبت به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مشوش کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور عنوان کرد: دولت روحانی با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها موافق نبود اما تصویب این قانون موجب استحکام رای تیم مذاکره کننده و باطل السحر فریبکاری غربی‌ها شد.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس ادامه داد: در مذاکرات وین آنچه بر روی آن معامله می‌کنیم، پیشرفت‌های هسته‌ای است، ایران به غنی سازی ۶۰ درصدی دست یافته است و تنها در ازای رفع کامل تحریم‌ها حاضر به کاهش سطح غنی سازی است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی حتی در صورت کاهش سطح غنی سازی از تکنولوژی دست‌یابی به این سطح از غنی‌سازی برخوردار است و در صورتی که طرف غربی به تعهدات خود عمل نکند، این سطح از غنی سازی برگشت پذیر خواهد بود.

علیرضابیگی ادامه داد: معتقدم برای کاهش فشار هسته‌ای و جلب همکاری‌های بین‌المللی توانایی‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در راستای اهداف بشردوستانه با کشورهای همسو به اشتراک گذاشته شود که این مهم با تاسیس دانشگاه هسته‌ای بین‌المللی می‌تواند انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مردم باید بتوانند از منافع اقتصادی این فناوری در ابعاد مختلف سلامت، کشاورزی و ... بهره‌مند شوند و امکان سرمایه‌گذاری مردم در این ابعاد فراهم شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: آنچه که مسلم است آمریکایی‌ها از ایران قوی در هراسند و هر عاملی که بتواند در مسیر هسته‌ای، قابلیت‌های جمهوری اسلامی ایران را ارتقا دهد باید مورد توجه قرار گیرد ضرورت حفظ ساختار هسته‌ای کشور به عنوان ثمره چندین دهه مجاهدت ملت ایران بیش از پیش مورد تاکید است./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر