کد خبر: 128546
A
در گفت وگو با دیده‌بان ایران تشریح شد:

میرتاج الدینی: حمله سپاه به پایگاه‌های اسراییل در اربیل پاسخی بود به حملات اسراییل به مواضع جمهوری اسلامی در سوریه/حمله سپاه هیچ ربطی به مذاکرات وین ندارد/ مذاکرات حتماً ادامه پیدا خواهد کرد

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در واکنش به حمله راکتی شب گذشته سپاه پاسداران به مواضع اسرائیل در اربیل عراق به دیده‌بان ایران گفت: واضح است که این اقدام سپاه پاسداران جوابی بود به اقدامات و حمله اسراییل به مواضع جمهوری اسلامی در سوریه که منجر به شهادت دو نفر از مدافعان حرم شده بود.

میرتاج الدینی: حمله سپاه به پایگاه‌های اسراییل در اربیل پاسخی بود به حملات اسراییل به مواضع جمهوری اسلامی در سوریه/حمله سپاه هیچ ربطی به مذاکرات وین ندارد/ مذاکرات حتماً ادامه پیدا خواهد کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص جلسه غیرعلنی مجلس و ارتباط حمله راکتی سپاه به پایگاه‌های نظامی اسراییل با مذاکرات وین به سایت خبری دیده‌بان ایران گفت: در جلسه غیرعلنی مجلس همیشه گزارشاتی به مجلس ارائه داده می‌شود اما بنا نیست که نمایندگان این گزارشات را به بقیه ارائه دهند.

وی در ادامه افزود: هر مقدار که صلاح باشد هیئت رئیسه مجلس در این خصوص تصمیم خواهد گرفت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم در رابطه با حمله راکتی سپاه پاسداران به پایگاه‌های اسراییل در اربیل عراق اظهار کرد: در خصوص حمله موشکی سپاه به پایگاه‌های اسراییل در اربیل واضح است که این اقدام سپاه پاسداران جوابی بود به اقدامات و حمله اسراییل به مواضع جمهوری اسلامی در سوریه که منجر به شهادت دو نفر از مدافعان حرم شده بود.

میرتاج‌الدینی در ادامه با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع این حمله سپاه به پایگاه‌های اسراییل در اربیل نوعی مقابل به مثل در برابر حملات اسراییل در سوریه بود.

او اضافه کرد:  این حمله راکتی سپاه به پایگاه‌های اسراییل در اربیل نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است.

این نماینده مجلس با تاکید بر جواب دندان‌شکن جمهوری اسلامی در مقابل کشورها اظهار کرد: جمهوری اسلامی با هیچ قدرت و کشوری شوخی ندارد. هر کسی بخواهد به منافع و امنیت ما بازی کند، جواب دندان‌شکنی خواهد گرفت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یاردهم در پاسخ به این سوال که آیا حمله صبح سپاه پاسداران به مواضع اسراییل تاثیری بر روند مذاکرات دارد یا خیر، گفت: خیر؛ به اعتقاد بنده این حمله سپاه هیچ ربطی به مذاکرات وین ندارد.

او در ادامه اضافه کرد: مذاکرات در جای خود و روند خاص خودش را دارد از سویی دیگرحمله به پایگاه‌های اسراییل نشان از اقتدار نظام و دفاع از امنیت کشور است.

میرتاج‌الدینی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین هدف جمهوری اسلامی حفظ اقتدارش است، اظهار کرد: مهم‌ترین هدف ما حفظ اقتدار نظام است.

این نماینده مجلس در خصوص مذاکرات وین خاطرنشان کرد: مذاکرات وین یک بخشی از فعالیت‌های دیپلماتیک نظام جمهوری اسلامی برای اثبات حقانیت خود در مبحث انرژی هسته‌ای و دفاع از منافع جمهوری اسلامی است.

وی افزود: این قضایا نشان می‌دهد که ما از موضع ضعف تن به مذاکرات تن نداده‌ایم. موضع جمهوری اسلامی در مذاکرات وین یک موضع اقتداگرایانه بوده و در پی گرفتن حق مسلم ملت ایران است.

میرتاج‌الدینی در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات وین ادامه خواهد داشت، گفت: بله؛ مذاکرات حتما ادامه پیدا خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص مصوبه حذف ارز ترجیحی در ادامه به دیده بان ایران گفت: حذف ارز ترجیحی در مجلس تصویب شده و این مصوبه تقدیم شورای نگهبان شده که اگر شورای نگهبان ایرادی گرفت ما این ایرادات را دفع کنیم. ممکن است شورای نگهبان ایرادات در خصوص برخی از ابهامات موجود در مصوبه بگیرد اما شورای نگهبان به اصل موضوع ورود پیدا نخواهد کرد و در این خصوص نظری نخواهد داد.

منبع: سایت دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر