کد خبر: 128548
A

کواکبیان: روسیه در مذاکرات وین نباید گروکشی کند/ وقتی نمی‌توانیم نفت بفروشیم؛ قیمت نفت اصلاً بشود ۳۰۰ دلار/ روس‌ها نباید از آب گل آلود ماهی بگیرند

دبیرکل حزب مردمسالاری گفت: به اتحادیه اروپا و روسیه توصیه می‌کنیم در مذاکرات وین و برجام گروکشی نکنند به این ترتیب که یک طرف تضمین بخواهد و دیگری بگوید خیر. وقتی نتوانیم نفت بفروشیم اگر نفت ۳۰۰ دلار شود،به ما ارتباطی ندارد چرا که نمی‌توانیم بفروشیم.

کواکبیان: روسیه در مذاکرات وین نباید گروکشی کند/ وقتی نمی‌توانیم نفت بفروشیم؛ قیمت نفت اصلاً بشود ۳۰۰ دلار/ روس‌ها نباید از آب گل آلود ماهی بگیرند

به گزارش دیده بان ایران؛ نشست خبری خانه احزاب ایران با محوریت جنگ اوکراین و روسیه، امروز ( یکشنبه ۲۲ اسفند ماه ) با حضور مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردم‌سالاری در محل خانه احزاب برگزار شد.

در این نشست کواکبیان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و عید گفت: قرار شد از سه فراکسیون اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و مستقلین نشست خبری در خصوص تحولات بین‌الملل برگزار شود که بر همین اساس جمشید ایرانی و پورنامدار از مستقلین و بهمن زاده و کریمی از اصلاح‌طلبان در این نشست حضور پیدا کردند.

کواکبیان تاکید کرد: تجاوز در هر جایی که باشد محکوم است ممکن است این تجاوز در یمن و فلسطین باشد و ممکن است در اوکراین که البته گسترش ناتو به شرق را اساسأ نمی‌پذیریم و اگر کشورهای اروپایی و آمریکا به دنبال جنگ نبودند، می‌توانستند روسیه را تحریک نکنند؛ بنابراین آمریکا هم در حمله روسیه به اوکراین مقصر است. 

کواکبیان بیان داشت: سرنوشت مردم اوکراین باید به دست خودشان تعیین شود و روسیه و کشورهای ناتو حق ندارند نظرات خود را به اوکراین تحمیل کنند. البته نباید اجازه دهیم که کشورهای بزرگ اعم از شرق و غرب برنامه‌هایی جهت تحریک اسراییل داشته باشند که افکار عمومی را به آن سمت سوق دهندو بهره‌برداری کنند و قطعا تحرکات اسرائیل را محکوم می‌کنیم. 

وی با بیان اینکه سرنوشت مذاکرات وین نباید به اوکراین گره بخورد و مذاکرات وین مسیری دارد و در حال پیشرفت است، گفت: به اتحادیه اروپا و روسیه توصیه می‌کنیم در مذاکرات وین و برجام گروکشی نکنند به این ترتیب که یک طرف تضمین بخواهد و دیگری بگوید خیر. 

کواکبیان ضمن بیان اینکه وقتی نتوانیم نفت بفروشیم اگر نفت ۳۰۰ دلار شود،به ما ارتباطی ندارد چرا که نمی‌توانیم بفروشیم تصریح کرد: لذا تحولات اوکراین نباید به مذاکرات وین گره بخورد و قدرت‌های بزرگ بروند، در جای دیگر مشکلات خود را حل بگیرند و روس‌ها نباید از آب گل آلود ماهی بگیرند./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر