کد خبر: 128552
A

قالیباف بازهم شعار انتخاباتی اَش را تکرار کرد/ رئیس مجلس انقلابی: برای ثبات اقتصادی باید از حکمرانی ۴ درصدی‌ها گذر کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که با وجود شرایط کنونی و تحریم، با یک برنامه مدون، می توانیم اقتصادی سامان یافته و باثبات دارای رشد ۳ الی ۴ درصدی داشته باشیم به نحوی که کشور به صورت عزتمندانه و قدرتمندانه اداره شود، گفت: البته برای تحقق این موضوع باید به سنت‌های الهی تکیه و به مردم اعتماد کنیم و از بروکراسی سیستمی و حکمرانی ۴ درصدی‌ها گذر کنیم.

قالیباف بازهم شعار انتخاباتی اَش را تکرار کرد/ رئیس مجلس انقلابی: برای ثبات اقتصادی باید از حکمرانی ۴ درصدی‌ها گذر کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدباقر قالیباف در دیدار جمعی از فرزندان شهدای شاخص که شامگاه شنبه (۲۱ اسفند) انجام شد، با بیان این که بخش قابل توجهی از انفعال جامعه در اختیار ۴ درصدی هاست، گفت: باید اذعان کرد کشور گرفتار بروکراسی است که همانند اسب سرکش کنترلش در اختیار همین افراد است و آنها حتی به وطن خود نیز پایبند نیستند.

قالیباف با بیان اینکه دشمنان در بعد دیگر به مسائل اقتصادی پرداخته و به معیشت مردم فشار وارد می کنند، گفت: با این وجود در حوزه اقتصادی شاهد بی‌برنامگی و ناکارآمدی بوده ایم و باید با یک برنامه کارامد بر این مشکلات فائق آئیم.

وی یادآور شد: ناکارآمدی در حوزه مسائل اقتصادی ریشه در نداشتن امکانات و پول نیست بلکه نتیجه این است که حکمرانی درست نداریم و با موضوعات، سیستمی رفتار نمی کنیم.

قالیباف گفت: سیاست های کلان در موضوعات مختلف از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شده است؛ همچنین مجلس نیز در رأس امور بوده و قانون اساسی دارای قدرت است ولی وقتی مثلا شاهدیم که بودجه کشور از این سیاست ها و قوانین روشن تبعیت نمی‌کند.

رئیس قوه مقننه اظهار کرد: تاکنون ۶ برنامه توسعه اجرایی شده اما سوال این است که آیا هر کدام از این برنامه‌ها ۳۰ درصد تحقق یافته است؟ روزی کشورمان ۱۱۹ میلیارد دلار درآمد نفتی داشت و روزی هم این رقم به ۱۰ میلیارد دلار رسید که فاصله تحقق این اعداد ۶ سال است اما آیا تورم طی این سال‌ها کاهش یافت یا شرایط زندگی مردم تغییر کرد؟  این نشان می دهد که مشکل کشور نه در پول و امکانات بلکه در شیوه مدیریت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کشور ما می تواند با یک برنامه مدون، دارای اقتصادی سامان یافته و باثبات باشد و رشد ۳ الی ۴ درصدی را در شرایط تحریم داشته باشد به نحوی که کشور به صورت عزتمندانه و قدرتمندانه اداره شود.

وی تصریح کرد: البته برای تحقق این موضوع باید به سنت‌های الهی تکیه و به مردم اعتماد کنیم و از بروکراسی سیستمی و حکمرانی ۴ درصدی‌ها گذر کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر