کد خبر: 128553
A
در گفت وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد:

سردارکوثری: حمله اخیر اسرائیل به مواضع جمهوری اسلامی در سوریه به معنی اعلام علنی درگیر شدن با سپاه پاسداران بود/ بزودی آمار دقیق تلفات حمله راکت‌های سپاه به مواضع اسراییل و آمریکا منتشر خواهد شد

سردار اسماعیل کوثری نماینده فعلی مردم تهران در مجلس یازدهم و همچنین فرمانده سابق سپاه پاسدارن در واکنش به حمله راکتی شب گذشته سپاه به مواضع آمریکا و اسرائیل در اربیل عراق به دیده بان ایران گفت: ما هیچ چیز را پنهان نکرده‌ایم. اسراییل ما را زد ما هم او را با شدت بیشتری زدیم.

سردارکوثری: حمله اخیر اسرائیل به مواضع  جمهوری اسلامی در سوریه به معنی اعلام علنی درگیر شدن با سپاه پاسداران بود/ بزودی آمار دقیق تلفات حمله راکت‌های سپاه به مواضع اسراییل و آمریکا منتشر خواهد شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سردار اسماعیل کوثری، نماینده تهران در مجلس یازدهم در رابطه با حمله راکتی سپاه پاسداران به پایگاه‌های اسراییل به سایت دیده‌بان ایران گفت: ما از 39 سال پیش یعنی از سال 1361 با دعوت کشور سوریه و کشورهایی عربی نیروهای یگان خود را به این مناطق منتقل کردیم و به آن‌ها در مقابل متجاوزان کمک کردیم.

این فرمانده سابق سپاه پاسدارن در ادامه افزود: تیپ محمدرسول‌الله و 58 ذوالفقار یعنی از سپاه و ارتش به این کشورها رفتند و در آنجا مستقر شدند. رژیم اشغالگر قدس نیروهای خود را به این کشورها فرستاد و به همین خاطر بود که حضرت امام (ره) فرمودند که راه قدس از کربلا می‌گذرد.

کوثری با اشاره به اینکه حضور نیروهای سپاه پاسداران در کشورهای عربی مربوط به امروز و دیروز نیست خاطرنشان کرد: از آن‌موقع ما مستشار در کشورهای عربی نظیر سوریه، لبنان، عراق، فلسطین و ...داریم. حضور سپاه پاسداران در کشورهای عربی برای امروز و دیروز نیست اما رژیم اشغالگر قدس همان مناطقی که جمهوری اسلامی سالیان سال در آنجا حضور داشته است را مورد حمله قرار می‌دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: حمله اخیر نیروهای اسراییلی به مواضع ما در حومه شهر دمشق باعث شد که ما دو نفر از عزیزانمان و مجروح شدن چندین تن اتفاق بیفتد. این اقدام اسراییل به معنای اعلام درگیر شدن با سپاه پاسداران بود.

کوثری با تاکید بر این قضیه که سپاه پاسداران جواب رژیم صهیونیستی را با شدت بیشتری داد، گفت: این اقدام شب گذشته سپاه بسیار علنی بود چون ما هیچ چیز را پنهان نکرده‌ایم. اسراییل ما را زد ما هم او را با شدت بیشتری زدیم.

نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه به سایت دیده بان ایران  گفت: اگر اسراییل بخواهد این اقدام را تکرار کند، جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران در یک اقدامی پاسخ اسراییل را با شدت بیشتری انجام خواهد داد. اسراییل نمی‌تواند هر اقدامی دوست دارد انجام دهد.

اسماعیل کوثری خاطرنشان کرد: ما با راکت‌هایمان مقر اسراییل و آمریکا را در اربیل مورد حمله قرار داده تا این‌ها درس عبرت شده و دیگر دست به چنین اقداماتی نزنند.

نماینده تهران در مجلس یازدهم در رابطه با تلفات این حمله اظهار کرد: در ساعات آینده آمار دقیق تلفات حمله راکت‌های سپاه به مواضع اسراییل و آمریکا منتشر خواهد شد.

فرمانده سابق سپاه پاسداران در رابطه با ارتباط حمله امروز سپاه پاسداران به مواضع سوریه بر روند مذاکرات خاطرنشان کرد: چون اسرائیل شروع‌کننده این حملات بوده بنابراین این قضیه هیچ ارتباطی به مذاکرات وین ندارد.

وی اضافه کرد: ما هیچوقت شروع‌کننده هیچ حمله‌ای نیستیم. ما دقیقا همان حمله‌ای که اسراییل به مواضع سپاه پاسداران داشت با شدت بیشتر پاسخ دادیم.

او در رابطه با تاثیر این حملات بر روند مذاکرات اضافه کرد: ما شروع‌کننده اینم حملات بودیم آن‌وقت این سوال شما در خصوص ارتباط با مذاکرات وین وارد بود اما چون اسراییل شروع‌کننده بوده و ما مقابله به مثل کردیم بنابراین این اقدام سپاه پاسداران هیچ تاثیری بر روند مذاکرات نخواهد داشت.

سردار کوثری در پایان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در مقابل متجاوزان کوتاه نمی‌آید، به دیده بان ایران گفت: سپاه پاسداران و جمهوری اسلامی از خودش دفاع کرده و این حمله ما نشان‌دهنده این است که می‌خواستیم به دشمن بفهمانیم که ما کوتاه نخواهیم آمد. لذا این اقدام سپاه پاسداران هیچ ارتباطی به مذاکرات وین ندارد.

گفتنی است روابط عمومی کل سپاه روز سه شنبه هفته گذشته در این اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی جنایت صبح روز گذشته (دوشنبه) رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به حومه شهر دمشق سوریه پاسداران رشید مدافع حرم سرهنگ پاسدار احسان کربلایی‌پور و سرهنگ پاسدار مرتضی سعیدنژاد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر