کد خبر: 128590
A

نماینده ادوار مجلس: اصلاح طلبان به مرور دچار فروپاشی می شوند اگر خود را بازسازی نکنند/ اصلاح طلبان پایگاه های خود را از دست داده و دچار سردرگمی هم شده اند

ابراهیم نکو نماینده ادوار مجلس گفت: اصلاح طلبان پس از شکست در انتخابات خود را می بازند و احساس سرافکندگی می کنند، اما اصول گرایان در شرایط مشابه تهاجمی عمل کرده و به دنبال بازسازی خود می روند.

نماینده ادوار مجلس: اصلاح طلبان به مرور دچار فروپاشی می شوند اگر خود را بازسازی نکنند/ اصلاح طلبان پایگاه های خود را از دست داده و دچار سردرگمی هم شده اند

به گزارش دیده بان ایران؛ ابراهیم نکو درباره فعالیت های حزبی در کشور اظهار کرد: مردم پس از موفقیت یک حزب در انتخابات از حزب درباره برنامه های مختلف حزب سوال می کنند که چه برنامه هایی وجود داشته و چقدر اجرایی شده در حالی که احزاب در کشور ما به صورت فصلی یا مقطعی فعالیت می‌کنند و برنامه‌های عملیاتی ندارند.

وی افزود: احزاب پس از حضور در مجلس یا دولت برنامه خاصی ندارند و از سویی هم معمولا دچار اختلافات درونی می شوند. مثلا وقتی یک جناح در مجلس موفق می شود خیلی راحت دچار اختلاف داخلی می شود و ممکن است در قبال اتفاقات کشور بیانیه بدهد یا موضع گیری کند، اما فاقد برنامه های مشخص در زمینه های مختلف است. این وضعیت هم در مورد اصلاح طلبان وجود دارد و هم در مورد اصول گرایان.

این نماینده ادوار مجلس خاطر نشان کرد: مشکل دیگر در کشور ما این است که جناح ها یا احزاب برای همدیگر مشکل درست می‌کنند. مثلا اصول گرایان وقتی هم که در اقلیت باشند زورشان به اصلاح طلبان می رسد و از عملیاتی شدن اندک برنامه های آن ها جلوگیری می کنند. همین نبود برنامه و تخریب یکدیگر باعث می شود مردم به آن ها بدبین شوند و اگر هم در مقطعی به آن ها رأی بدهند، از محبوبیت آن ها در چهار سال بعدی کاسته می شود و مردم دیگر به آن ها اقبالی نشان نمی دهند.

نکو درباره وضعیت احزاب شکست خورده در انتخابات هم گفت: مشکل اصلاح طلبان این است که خودشان را می بازند و احساس می کنند که مثل لشکر شکست خورده دچار خسارات زیادی شده اند و دنبال بازسازی خود هم نیستند. الان اصلاح طلبان پایگاه های خود را از دست داده و دچار سردرگمی هم شده اند. آن ها احساس می کنند از جانب جناح مقابل برای آن ها محدودیت ایجاد شده و در زمانی هم که در قدرت بودند جناح مقابل مانع موفقیت آن ها شده است اما تا زمانی که اصلاح طلبان احساس سرخوردگی کرده و دنبال اصلاح ساختاری و روش های خود نباشند به مرور دچار فروپاشی می شوند و اقبال عمومی را از دست می دهند.

وی در پایان گفت: سردرگمی و احساس سرافکندگی بعد از شکست در انتخابات برای اصلاح طلبان بیشتر از اصول گرایان است. اصول گرایان بعد از شکست به دنبال بازسازی خود رفته و راه های موفقیت در انتخابات بعدی را جست وجو می کنند و عملکرد تهاجمی هم دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر