کد خبر: 128607
A
دیده‌بان ایران گزارش می دهد:

نشریه سپاه: همسر پمپئو یک فردی ایرانی مقیم آمریکا را واسطه قرار داده تا جمهوری اسلامی از قاتلان سردار سلیمانی «انتقام» نگیرد

روزنامه جوان، ارگان مطبوعاتی سپاه با انتشار گزارشی مدعی شد که اطرافیان وزیر امور خارجه دولت ترامپ از جمهوری اسلامی خواسته اند که از تصمیم خود در جهت انتقام از «مایک پمپئو» صرف نظر کند.

نشریه سپاه: همسر پمپئو یک فردی ایرانی مقیم آمریکا را واسطه قرار داده تا جمهوری اسلامی از قاتلان سردار سلیمانی «انتقام» نگیرد

به گزارش دیده بان ایران؛ پس از آنکه وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا مدعی شد که برای تامین امنیت ۲۴ ساعته مایک پمپئو وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و یکی از دستیاران ارشد سابق او که هر دو با تهدیدهای «جدی» جمهوری اسلامی ایران مواجه هستند، ماهانه بیش از دو میلیون دلار هزینه می‌کند.

روزنامه جوان، ارگان مطبوعاتی سپاه با انتشار گزارشی مدعی شد که اطرافیان وزیر امور خارجه دولت ترامپ از جمهوری اسلامی خواسته اند که از تصمیم خود در جهت انتقام از «مایک پمپئو» صرف نظر کند.

در متن این گزارش آمده است: همان روز‌های آغازین طرح مسئله قصاص قاتلان حاج‌قاسم، حضور بادیگارد‌های شخصی در زمین گلف ترامپ بسیار مشهود بود. این‌ها البته غیر از هزینه‌های غیرمادی است که برای جنایات خود می‌پردازند و آن هم هزینه ترس و قبض‌روح دائم و زندگی در سایه هراس لحظه‌ای از مرگ است.

در گزارشی آمده است تلاش برخی اعضای خانواده‌های قاتلان سردارسلیمانی برای عبور از این مخمصه به مرحله التماس و لابه رسیده و در یکی از ملاقات‌هایی که با فردی ایرانی مقیم امریکا انجام شده از او تقاضا کرده‌اند پیامی را برای مقامات ایرانی ببرد. از جمله گفته شده است سوزان مستروس همسر دوم پمپئو در دیدار با این فرد ایرانی از او خواسته پیغامی را به مقامات تصمیم‌گیر در ایران برساند تا در تصمیم خود برای انتقام از پمپئو تجدیدنظر کنند.

این روزنامه مدعی شده است که همسر پمپئو با عجز و لابه به طرف ایرانی گفته است: «از زمانی که دولت ترامپ تمام شده ما در خانه دیگر آسایش و آرامش نداریم و هر لحظه احساس می‌کنیم الان ممکن است گروهی برای انتقام‌گیری از ما اقدام کنند. در این مدت سرویس مخفی امریکا نیز ما را مجبور کرد پروتکل‌های زیادی را رعایت کنیم تا حدی که الان حتی نمی‌توانیم از خانه به راحتی بیرون برویم و حبس شده‌ایم. از وقتی ایران لیست افراد دخیل در ترور قاسم سلیمانی را منتشر کرد و همسر من جزو نفرات اول بود، ترس و اضطراب در خانه ما حاکم شده است. من می‌دانم که شما برنامه‌ریزی کردید برای انتقام‌گیری، اما بدانید آن زمانی که شوهر من به عنوان وزیر خارجه حرف‌های مزخرفی علیه فرمانده سپاه شما و ترور او مطرح کرد، در حالت عادی نبود و مست بود و از روی مستی حرف می‌زد و امیدوارم آن حرف‌ها را جدی نگیرید.من و شوهرم حاضریم هرگونه همکاری با شما داشته باشیم، اما به این شرط که تضمین بدهید برای انتقام از ما برنامه ریزی نکنید.»

این ارگان رسانه ای وابسته به سپاه سندی درباره این ادعای خود منتشر نکرده است اما مدعی شده: "محتوای این دیدار و جزئیات آن نیز در اختیار دستگاه امنیتی کشور قرار گرفته است."

بنابرگزارش دیده بان ایران؛ اخیراً وزارت خارجه آمریکا در گزارشی به کنگره مدعی شد که بین اوت سال ۲۰۲۱ تا فوریه سال ۲۰۲۲ هزینه حفاظت از پمپئو و برایان هوک، نماینده ویژه سابق ایالات متحده آمریکا در امور ایران، بالغ ‌بر ۱۳.۱ میلیون دلار بوده است. این گزارش به تاریخ ۱۴ فوریه و با مهر «حساس اما طبقه‌بندی نشده» را روز شنبه آسوشیتدپرس منتشر کرد.

جمهوری اسلامی دی ماه گذشته با انتشار بیانیه ای مدعی شد: وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه»، به ویژه مواد ۴ و ۵ قانون مذکور، علاوه بر تحریم مقامات ارشد دولت پیشین آمریکا نظیر دونالد ترامپ (رئیس جمهور سابق)، مایک پمپئو (وزیر امور خارجه سابق)، جان بولتن (مشاور امنیت ملی سابق)، مارک اسپر (وزیر دفاع سابق)، جینا هاسپل (رئیس سابق سازمان سیا)، کریستوفر میلر (سرپرست سابق وزارت دفاع) و استیون منوچین (وزیر سابق خزانه داری) و نیز  متیو تالر (سفیر آمریکا در بغداد)، استیو فاگین (معاون پیشین سفارت آمریکا در بغداد) و راب والر (سرکنسول سابق آمریکا در اربیل عراق) که به ترتیب مورخ ۳۰ دی ماه و ۲ آبان ماه ۱۳۹۹ در فهرست تحریمی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند، اشخاص ذیل الذکر را به دلیل ایفای نقش در جنایت تروریستی ایالات متحده آمریکا علیه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان و ترویج تروریسم و نقض حقوق بنیادین بشر، تحت تحریم قرار می‌دهد.

خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در  بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، توسط پهپادهای آمریکایی مورد هدف قرار گرفت و باعث به شهادت رسیدن این فرماندهان نظامی ایران و عراق شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر