کد خبر: 128623
A

عضو کمیسیون امنیت مجلس: توقف مذاکرات ربطی به روسیه ندارد/ امکان رسیدن به توافق قبل از پایان سال وجود دارد

نماینده مراغه و عجب‌شیر در مجلس یازدهم گفت: اگر آمریکا با ایران سر این ۴ مساله به توافق برسد، شروط روسیه مانعی برای رسیدن به توافق ایجاد نخواهد کرد اما ایران حاضر نیست از این ۴ خط قرمز عبور کند و آمریکا هم جواب قانع کننده‌ای نمی دهد؛ لذا ادامه مذاکرات به تصمیم سیاسی آمریکا نسبت به این ۴ مساله بستگی دارد و طرفین عجله دارند که سریعتر به توافق برسند و امکان رسیدن به توافق قبل از پایان سال وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت مجلس: توقف مذاکرات ربطی به روسیه ندارد/ امکان رسیدن به توافق قبل از پایان سال وجود دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ادامه مذاکرات وین به تصمیم سیاسی آمریکا نسبت به خطوط قرمز ایران بستگی دارد، اظهار کرد: اگر آمریکا با ایران سر این ۴ مساله به توافق برسد، شروط روسیه مانعی برای رسیدن به توافق ایجاد نخواهد کرد اما ایران حاضر نیست از این ۴ خط قرمز عبور کند.

علی علیزاده در گفت و گو باشفقنا در خصوص تعویق مذاکرات وین، اظهار کرد: مذاکرات به طور کامل متوقف نشده است بلکه مباحث فنی که میان ایران و آمریکا باقی مانده، باعث وقفه در روند مذاکرات شد. لذا هنوز امید است که مذاکرات نه تنها در درون کشورها بلکه بر سر میز مذاکره انجام شده و به نتیجه مثبت برسد.

وی ادامه داد: درحالی که رسانه‌ها، توقف مذاکرات را به شروط روسیه ربط می‌دهند اما اینگونه نیست و تحریم سپاه، تضمین‌های اقتصادی و حل مسایل پادمانی و لیست قرمز، از جمله ۴ شروط ایران برای ادامه مذاکرات است؛ لذا این تعلیق ارتباطی به شروط روسیه و مباحث این کشور ندارد.

علیزاده خاطرنشان کرد: اگر آمریکا با ایران سر این ۴ مساله به توافق برسد، شروط روسیه مانعی برای رسیدن به توافق ایجاد نخواهد کرد اما ایران حاضر نیست از این ۴ خط قرمز عبور کند و آمریکا هم جواب قانع کننده‌ای نمی دهد؛ لذا ادامه مذاکرات به تصمیم سیاسی آمریکا نسبت به این ۴ مساله بستگی دارد و طرفین عجله دارند که سریعتر به توافق برسند و امکان رسیدن به توافق قبل از پایان سال وجود دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر