کد خبر: 128647
A

دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها برای مجلس انقلابی حاشیه ساز شد!/ ورود دفاتر استانی شورای نگهبان به عملکرد نمایندگان

سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان: دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب‌ها خلاف قانون است. به طور قطع این قبیل دخالت‌های بی مورد و خارج از چارچوب‌های قانونی در بررسی صلاحیت افراد مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها برای مجلس انقلابی حاشیه ساز شد!/ ورود دفاتر استانی شورای نگهبان به عملکرد نمایندگان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان بوشهر گفت: دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب ها خلاف قانون است.

 خلیل رضایی ظهر دوشنبه در نشست با رؤسای دفاتر نظارت شهرستان‌های استان اظهار داشت: گزارش‌هایی از دخالت‌های برخی نمایندگان مجلس در امور اجرایی استان و عزل و نصب‌ها در ماه‌های اخیر دریافت شده است.

وی اضافه کرد: علیرغم اینکه اظهار نظر و پیشنهاد حق نمایندگان مجلس است اما دخالت و پافشاری بر نظرشان در زمینه انتصابات به هیچ عنوان درست و قابل قبول نیست و به نمایندگان مجلس در برخی موارد درباره دخالت در امور اجرایی و انتصابات تذکراتی داده‌ایم.

سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان بوشهر افزود: متأسفانه گزارش‌هایی از دخالت نابجای برخی نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها واصل شده و حتی برخی از این دست دخالت‌ها، اصرار بر گزینه‌های نامطلوب یا منصوب کردن عوامل ستادهای انتخاباتی خودشان بوده است.

وی تاکید کرد: به طور قطع این قبیل دخالت‌های بی مورد و خارج از چارچوب‌های قانونی در بررسی صلاحیت افراد مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

رضایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خرداد ماه امسال و نیز تأکید مجدد ایشان که این موضوع را به نمایندگان یادآور شدند، گفت: رهبری فرمودند یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرایی است.

وی تاکید کرد: همچنین با عنایت به مصاحبه‌های اخیر مسئولین شورای نگهبان، این موضوع مغایر با اصل پنجاه و هفتم قانون اساسی و همچنین مغایر استقلال قوا از یکدیگر است و شورای نگهبان دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها را رصد می‌کند.

سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان بوشهر بیان کرد: انتظار این است که نمایندگان به وظایف ذاتی خود بپردازند و باعث اخلال در تصمیم‌گیری‌ها و عملکرد مسئولین اجرایی استان نشوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از مسئولین اجرایی استان هم توقع و انتظار داریم که زمینه دخالت نمایندگان در انتصابات را فراهم نکنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر