کد خبر: 128654
A

آیت الله مکارم شیرازی: اصرار است که قم را فاسد کنند / حوادث قم، خارج از کشور رهبری می شود

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران، ۵۰ درصد جمهوریت و ۵۰ درصد اسلامیت است و همانطور که جمهوریت را اساس می دانیم، اسلامیت را نیز باید اساس بدانیم.

 آیت الله مکارم شیرازی: اصرار است که قم را فاسد کنند / حوادث قم، خارج از کشور رهبری می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران، ۵۰ درصد جمهوریت و ۵۰ درصد اسلامیت است و همانطور که جمهوریت را اساس می دانیم، اسلامیت را نیز باید اساس بدانیم.

 وی شامگاه یکشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی در قم، افزود: ما نمی‌توانیم همانند غربی‌ها و نیرو های انتظامی آنها باشیم و بگوییم تنها جنبه جمهوریت و نظم جامعه معیار است اما خبری از اسلامیت نیست.

وی با بیان اینکه اسلامیت امری است که با حرف حاصل نمی‌شود، تصریح کرد: اسلامی بودن احتیاج به تأسیسات و برنامه‌ها و اجتماعات و نویسندگان و افرادی دارد که دست به دست هم بدهند و جمهوریت و اسلامیت را با یکدیگر ترکیب کنند؛ تا حدود زیادی کار انجام شده و در حال انجام شدن است.

  استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: غربی ها اصرار دارند جامعۀ ما را فاسد کنند و ما باید کاری کنیم که از نظر ایمانی جامعه صالحی داشته باشیم؛ غربی ها نیرو و سرمایۀ بسیاری در جهت فاسد کردن جوانان خرج می کنند، ما باید توجه کنیم زیرا اگر جوانان فاسد شدند جامعه فاسد می شود و این با همکاری همه نیروها حاصل می شود، این اصلاح بنیۀ ایمانی و اخلاقی جامعه تنها کار نیروی انتظامی نیست بلکه همه نیروها بایستی کمک کنند و نتیجه مطلوب را اخذ کنند.

  وی ادامه داد: قم مرکز ثقل روحانیت شیعه است؛ قم متعلق به همه جهان شیعه است و اصرار است که قم را فاسد کنند، فعالیت های بر ضد اسلام در قم کم نیستند؛ ما باید مقابله کنیم و اگر تصمیم بگیریم و اراده کنیم موفق هستیم، زیرا اولا ابزار کار و نیروی نظر دهنده حقایق اسلامی در دست ما است و ثانیا نفراتی داریم که به مسائل مسلط هستند، احکام عقیدتی سیاسی را می دانند، تمام کار به دست اینها نیست ولی بخش مهمی به دست اینها است.

  آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: در قم گاهی حوادثی رخ می‌دهد که انسان انتظار ندارد و عمدتا از خارج رهبری می‌شوند. مسألۀ مواد مخدر در قم زیاد است، نیروهایی هستند که اصرار بر نشر این مواد دارند ولی با وجود روحانیت و نیروهای انتظامی و عقیدتی سیاسی اینها ناکام می‌مانند.

  وی ادامه داد: ما حساب خاصی برای قم قائل هستیم، سالانه ۲۰ میلیون زائر در قم حضور می‌یابند؛ بزرگ‌ترین حوزۀ علمیۀ شیعه در قم است و اکنون ۸۰ هزار نفر در قم مشغول به تحصیل‌اند و این یک دریای بزرگی است که تمام نیروها می‌توانند از این حوزه های علمیه استفاده کنند؛ شما دست به سوی قم دراز کنید هر نیرویی از عقیدتی، اخلاقی، تفسیری، فقهی و هر نیرویی که بخواهید در قم است و باید از این سرمایه بزرگ استفاده کرد.

این مرجع تقلید بیان کرد: یکی از وظایف ما این است که ما نیرو را پرورش دهیم و از آنها بهره برداری شود، پرورش دادن طلاب کار آسانی نیست، دوره درسی طلاب قم ۱۴ سال است، حتی طب با دوره طولانی خود کم تر از این ها است، از ادبیات عرب شروع می کنند و بعد از تمام کتاب های زبان عربی استفاده می کنند و اثر می دهند؛ ما به نوبه خود برای بالندگی حوزه کمک می کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر