کد خبر: 128661
A

زلنسکی: مذاکرات با روسیه امروز از سرگرفته می‌شود

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بامداد امروز (سه شنبه) اعلام کرد که مذاکرات بین کی‌یف و مسکو طی ساعات دیگر از سر گرفته می‌شود.

زلنسکی: مذاکرات با روسیه امروز از سرگرفته می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ زلنسکی با بیان اینکه هیئت کشورش در مذاکرات با طرف روسی برای پایان هرچه سریعتر این جنگ و دستیابی به صلح تلاش می‌کند، خاطرنشان کرد: مذاکرات امروز از سر گرفته می‌شود.

وی در ادامه گفت که با اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، آندری دودا، همتای لهستانی خود و خاویر بتل، نخست وزیر لوکزامبورگ گفتگو کرده است و خاطرنشان کرد که "میزان تفاهم میان آن‌ها صد درصد است."

رئیس جمهور اوکراین همچنین به تماس‌های میانجیگرانه اسرائیل در پرونده اوکراین هم اشاره کرد و گفتگو با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در چارچوب تلاش‌های مذاکره را "مهم" دانست.

روز دوشنبه، میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین، اعلام کرد که مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین به دلیل رایزنی بین گروه‌های کاری فرعی به حالت تعلیق درآمده و از روز سه شنبه از سر گرفته می‌شود.

یک عضو هیات مذاکره کننده کی‌یف هم تایید کرد که چهارمین دور مذاکرات بین اوکراین و روسیه پس از "وقفه فنی" در روز دوشنبه، طی امروز از سر گرفته می‌شود.

این مذاکرات که زلنسکی آن را "دشوار" توصیف کرده، روز دوشنبه از طریق ویدئویی آغاز شد. این چهارمین دور مذاکرات است و سه دور قبلی در مرزهای اوکراین - بلاروس و لهستان - بلاروس برگزار شد./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر