کد خبر: 128686
A

رئیس مجلس مصوبه امروز مجلس را هم گردن نگرفت/ قالیباف: به دولت اختیار دادیم ساعت رسمی کشور را تغییر دهد

رئیس مجلس گفت: موافقت مجلس با کلیات طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور برای آن صورت گرفت که دولت اختیار لازم برای تغییر در ساعت را داشته باشد.

رئیس مجلس مصوبه امروز مجلس را هم گردن نگرفت/ قالیباف: به دولت اختیار دادیم ساعت رسمی کشور را تغییر دهد

به گزارش دیده بان ایران؛  رحمت اله نوروزی نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 24 اسفند) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس مجلس تصریح کرد: با حذف تغییر ساعت در ابتدای سال  3 هزار مگاوات میزان انرژی افزایش پیدا می‌کند، سال گذشته بارها خدمت شما رسیدیم و اعلام کردیم که این طرح بار مالی برای دولت داشته و مخالف اصل 75 قانون اساسی است؛ حدود 8 ساعت در استان گلستان و در سراسر کشور با قطعی برق روبرو بوده‌ایم.

وی ادامه داد: اروپا که با قطعی برق و آب مواجه نیست، در صورتی که حدود 2 ماه است که وزیر نیرو باید مقدمات لازم برای مواجهه با قطعی برق و آب را در کشور انجام می‌داد، محرابیان باید برای احداث نیروگاه‌های کوچک و بزرگ اقدامات لازم را انجام دهد تا مشکلات ناشی از قطعی برق و آب مرتفع شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: از نمایندگان می‌خواهم که تذکرات خود را دستور و موضوع بررسی در صحن مطرح کنند و اخطار آقای نوروزی در خصوص بار مالی طرح حذف تغییر ساعت وارد نیست، مجلس تنها می‌خواهد یک قانون را فسخ کند تا دولت اختیار لازم برای تغییر در ساعت را داشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر