کد خبر: 128723
A

آیت‌الله جوادی آملی: امام زمان(عج) مدیر اختلاس‌گر و نجومی‌بگیر نمی خواهد

آیت‌الله جوادی آملی گفتند:حضرت سیدالشهدا(ع) هم در بین راه فرمودند من بی‌عرضه را به کربلا نمی‌برم؛ قوی‌تر و محکم‌تر و بالاتر را وجود مقدس حضرت ولیعصر(عج) بیان خواهند فرمود و آن این است که مدیر نالایق، بی‌عرضه، اختلاس‌گر و نجومی‌بگیر در حکومت من راهی ندارد.

آیت‌الله جوادی آملی: امام زمان(عج) مدیر اختلاس‌گر و نجومی‌بگیر نمی خواهد

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت‌الله جوادی آملی امروز، ۲۴ اسفند ماه در مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که در مسجد جمکران برگزار شد، در پیامی تصویری اظهار داشتند: جریان نبوت از خلقت آدم شروع و به حضرت ختمی مرتبت ختم شد و با امامت تداوم یافت و سرانجام حکومت پیامبر(ص) با ظهور قائم، جهانی خواهد شد.

معظم له افزودند: اسم آوردن از حکومت جهانی دشوار است چه رسد به تشکیل و تحقق آن؛ زیرا همه ادیان، ملل و نحلی که هست همه باید زیر پرچم یک انسان کامل حاضر شوند بنابراین کسانی می‌توانند منتظر باشند که وقتی به حکومت رسیدند نه دست به اختلاس بزنند و نه حقوق نجومی بگیرند و نه بیراهه بروند و نه راه دیگران را ببندند.

این مرجع معظم تقلید تصریح کردند: انقلاب با خون جوانان پاک پدید آمد و عده‌ای حدوثا فداکار بودند و بر فداکاری خود هم باقی ماندند و کمتر کسی موفق است که انسان باشد و در مسیر مستقیم [بماند]، در لسان ائمه(ع) بیان شده است که اگر کسی حدوثش طوری و بقایش طور دیگری باشد منتظر واقعی نیست.

ایشان بیان داشتند: حضرت سیدالشهدا(ع) کار جهانی کردند و فرمودند کسی در دستگاه ما راه دارد که حدوث و بقای او یکی باشد. مباحثی چون تشکیل حکومت، ویژگی حاکمان و رهبری حکومت، در دستگاه سیدالشهدا، چون به حسب ظاهر پیروز نشدند مطرح نیست ولی آن حضرت فرمودند که هیچ هدفی، وسیله را توجیه نمی‌کند و هیچ کسی حق ندارد بگوید چون هدف خوب است من از راه بد هم می‌توانم بروم و اگر کسی خواست از راه بد به هدف خوب برسد امکان‌پذیر نیست.

معظم له بیان کردند: جریان سیدالشهدا برای ما در حد اشک و روضه باقی مانده است ولی این بیان نورانی را باید با آب طلا نوشت که هدف خوب با راه و وسیله بد ممکن نمی‌شود و کسی خیال نکند چون هدف خوب است می تواند از کج‌راهه برود.

وی افزودند: در ماجرای عبیدالله حر جعفی و برخورد با امام(ع) در بین راه، او گفت من اعلام بی طرفی کرده‌ام و حاضر نیستم علیه شما باشم به همین دلیل در این مسیر چادر زده‌ام؛ حضرت فرمودند اعلام بی طرفی در بین حق و باطل، کار نادرست و باطلی است، در جایی که یک‌طرف، بیّن‌ الرشد و طرف دیگر بیّن‌ الغی است که بی طرفی معنا ندارد، عبیدالله عرض کرد من خودم کربلا نمی‌آیم ولی اسب و ابزار نظامی می‌دهم، حضرت فرمود ما از شما این چیزها را نمی‌خواهیم.

این مفسر قرآن ادامه دادند: گاهی خداوند می‌فرماید؛ کونوا مع الصادقین و دیگران هم آن را خوانده و تفسیر می‌کنند ولی یک وقتی خداوند کار خودش را نقل می‌کند، خداوند فرمود من عالم را اعم از آسمان و زمین اداره می‌کنم و مدبرات امر هم فراوان هستند ولی یک مدبر نالایق ندارم. فرمود در دستگاه ما هیچ کسی حضور ندارد که گمراه باشد. «وَمَا کُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُدًا». کارهایی که دشوار است عضد و معاضدت برای آن به کار می‌رود.

ایشان افزودند: خداوند فرمود من هیچ بی عرضه و گمراهی را در کارهای خود به کار نمی‌گیرم و حضرت سیدالشهدا(ع) هم در بین راه فرمودند من بی عرضه را به کربلا نمی‌برم؛ قوی‌تر و محکم‌تر و بالاتر را وجود مقدس حضرت ولیعصر(عج) بیان فرموده و همان آیه شریفه وَ مَا کُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُدًا است؛ ما که منتظر هستیم باید به قدری خودسازی کنیم که وقتی دستمان به حکومت رسید نه اختلاسی باشیم و نه نجومی.

انتظار برای آدم شدن است

معظم له تاکید کردند: حتما باید منتظر باشیم و حتما انتظار برای آدم شدن است و اگر آدم شدیم باید حدوثا و بقائا انسان بمانیم و این‌گونه می‌توان جهان را اداره کرد؛ چرا اینقدر انتظار فرج ارزشمند است زیرا مقام والاست؛ چرا اینقدر انتظار ثواب دارد چون مقام بالاست. وجود مقدس حضرت وقتی ظهور کرد همان فرمایش امام در بین راه خطاب به عبدالله بن حر را خواهد گفت و اینکه من یک مدیر و مسئول اعم از تقنینی و قضایی و اجرای که بیراهه برود و راه بر کسی ببندد به او سمت نخواهم داد.

انتظار؛ بالاترین عبادت و عمل

آیت‌الله جوادی آملی بیان کردند: بکوشیم منتظر باشیم تا این ننگ و انگ به ما نچسبد که وَمَا کُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُدًا؛ غرض اینکه آیات الهی دو قسم است؛ گاهی قول خداست که تلاوت و تفسیر آن بر عهده ماست ولی گاهی وظیفه برای ما تعیین شده است. امام حسین(ع) به عنوان خلیفه خدا آن‌طور عبیدالله حر جعفی را مورد خطاب قرار داد و امام زمان هم به عنوان خلیفه خدا این بیان را خواهند داشت و هیچ قدرتی قادر به ایستادن در برابر او نیست.

این مرجع تقلید تصریح کردند: سخن همه ۱۴ معصوم همین است ولی گاهی این خطاب به عبیدالله است و گاهی خطاب به همه؛ پس چیزی بالاتر از انتظار و عمل انتظار نسبت به حضرت نیست و اگر ایشان ظهور کرد چیزی بالاتر از خدمتگزاری در آستان او نیست. در هیچ عصر و مصری انسانیت به این معنا متجلی نخواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر