کد خبر: 128725
A

منتظری، نماینده مجلس: کندی مذاکرات نباید ما را نگران کند/ تیم جدید برخلاف تیم مذاکره کننده قبلی دقت را فدای سرعت نمی کند

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اما خوشبختانه تیم مذاکره‌کننده کشورمان برخلاف دوره گذشته مصمم است که بر اساس مصلحت نظام بهترین تصمیم را بگیرند و دقت را فدای سرعت نکند. همان‌طور که مقامات و کارشناسان غربی بارها بر قدرت و تلاش تیم مذاکره‌کننده کشورمان اشاره‌کرده‌اند.

منتظری، نماینده مجلس: کندی مذاکرات نباید ما را نگران کند/ تیم جدید برخلاف تیم مذاکره کننده قبلی دقت را فدای سرعت نمی کند

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامرضا منتظری، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن برشمردن عوامل مؤثر بر توقف مذاکرات هسته‌ای وین گفت: عوامل مختلفی می‌تواند در این مسئله تأثیرگذار باشد. اما موضوع مهم این است که ما باید بر اساس رهنمودهای رهبری انقلاب اصول ترسیم‌شده را رعایت  و در تلاش برای تحقق آن‌ها باشیم.وی افزود: قطع به‌یقین این روزها مذاکرات با دشمن انجام می‌شود و طرف مقابل ما دوست ما نیست. پس پیچیدگی‌های خاص خودش را هم دارد و طبیعی است که وقفه‌هایی در آن به وجود بیاید.

منتظری گفت: بنابراین درچنین شرایطی طرف مقابل هم نمی‌خواهد تمام امتیازهای خود را از دست بدهد و این روش آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها است که در طول این مدت برای ما روشن‌شده است؛ هرازگاهی بهانه‌های مختلفی را مطرح می‌کنند تا امتیازات بیشتری کسب کنند.
نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ابرازکرد: اما خوشبختانه تیم مذاکره‌کننده کشورمان برخلاف دوره گذشته مصمم است که بر اساس مصلحت نظام بهترین تصمیم را بگیرند و دقت را فدای سرعت نکند. همان‌طور که مقامات و کارشناسان غربی بارها بر قدرت و تلاش تیم مذاکره‌کننده کشورمان اشاره‌کرده‌اند.
او ادامه داد: البته یکسری متغیرهای بین‌المللی هم می‌تواند درروند این مذاکرات تأثیر داشته باشد. اما ما باید بیشتر مراقب باشیم تا پیروز این میدان شویم و بتوانیم به اکثر اهداف خود دست پیدا کنیم.

منتظری تصریح می‌کند که شواهد نشان می‌دهد تاکنون رشد آرامی را به سمت اهدافمان در مذاکرات داشته‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم که می‌توانیم به یک جمع‌بندی خوبی دست پیدا کنیم. اما طرف مقابل نگران آینده است و ما هم قرار است که دیگر تجربه‌های گذشته را تکرار نکنیم. به همین دلیل روند به‌کندی جلو می‌رود و این کندی نباید ما را نگران کند.

وی درانتها خاطرنشان کرد که خوشبختانه رئیس‌جمهور و دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران در این دوره از شرایط کشور، بحث‌های اقتصادی و سیاسی را به موضوعات مذاکره گره نزدند و این‌یک برگ برنده مهمی برای ما است.

 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر