کد خبر: 128743
A

استاد حوزه علمیه خوزستان: مردم از دین انتظار دارند به اهداف دنیوی آنها برسد در صورتیکه «وظیفه ذاتی» امام، تحقق دین الهی است

استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه خوزستان مدعی شد: یکی از بزرگترین مسائل در بحث شناخت خداوند و اولیای الهی این است که مردم دین و ولایت را برای تحقق امور و اهداف دنیوی خود در نظر می‌گیرند.

استاد حوزه علمیه خوزستان: مردم از دین انتظار دارند به اهداف دنیوی آنها برسد در صورتیکه «وظیفه ذاتی» امام، تحقق دین الهی است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام ابراهیم غبیشاوی، استاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه خوزستان، درباره موانع پیش روی درک آموزه مهدویت، گفت: یکی از بزرگترین مسائل در بحث شناخت خداوند و اولیای الهی این است که مردم دین و ولایت را برای تحقق امور و اهداف دنیوی خود در نظر می‌گیرند. این بزرگترین معضلی است که بشر با آن رو به رو است. نبی یا امام کسی است که ما را به توحید الهی برساند، وظیفه ذاتی امام تحقق دین الهی است، اما متأسفانه آنچه مردم از دین انتظار دارند تحقق اهداف دنیوی است.

استاد مرکز تخصصی مهدویت اهواز ادامه داد: خداوند متعال در سوره مبارکه اعراف آیاتی را بیان می‌کند که نشان می‌دهد یکی از معضلات پیامبران الهی با مردم همین مساله است: «وَقَالُوا لَنْ نُؤْمِنَ لَکَ حَتَّى تَفْجُرَ لَنَا مِنَ الْأَرْضِ یَنْبُوعًا، أَوْ تَکُونَ لَکَ جَنَّةٌ مِنْ نَخِیلٍ وَعِنَبٍ» (اعراف، ۹۰-۹۱) انسان به فکر دنیای خود است و به این فکر نمی‎‌کند که پیغمبران آمده‌اند انسان را از مشکلات معرفتی، فکری و روحی رهایی ببخشد و از انبیا درخواست‌های مادی و دنیایی داشتند.

وی با بیان اینکه همه پیغمبران الهی با این مسئله مواجه بودند، گفت: قرآن کریم می‌فرماید: «وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا لِیُطَاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ: و ما هیچ پیامبرى را نفرستادیم مگر آنکه به توفیق الهى از او اطاعت کنند» (نساء، ۶۴)، اما متأسفانه مردم پیغمبران را برای امور مادی می‌خواستند و بزرگترین مشکل، مادی‌گرایی انسان بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر