کد خبر: 128767
A

حسن رسولی: جریان‌ اصول‌گرا مورد حمایت حاکمیت است

عضو جبهه اصلاحات ایران درباره حواشی اخیر پیرامون انتخاب مجدد «بهزاد نبوی» بر ریاست مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران گفت: قبه نظر بنده جریان‌ اصول‌گرا علی‌رغم اینکه از سوی حاکمیت مورد عنایت و حمایت است اما از منظر تشکیلاتی از نبود و فقدان رهبری انسجام‌بخش، همچنان در رنج است.

حسن رسولی: جریان‌ اصول‌گرا مورد حمایت حاکمیت است

به گزارش دیده بان ایران؛ حسن رسولی، عضو جبهه اصلاحات ایران، در واکنش به خبری مبنی بر کناره‌گیری بهزاد نبوی از ریاست این جبهه گفت: در ابتدا لازم به یادآوری است، با توجه به اینکه شکوری راد سخنگوی جبهه اصلاحات است لذا آنچه بنده می‌گویم، نظر فردی است. مهندس بهزاد نبوی در جلسه اخیر مجمع عمومی جبهه اصلاحات به اتفاق آرا بدون حتی یک رأی مخالف، از طرف اعضای مجمع عمومی به عنوان رئیس مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران انتخاب شد. قبل از این رأی‌گیری، او طی یادداشتی خطاب به اعضای مجمع عمومی ضمن برشمردن برخی استدلال ها تقاضا کرده بود که فرد دیگری به جای او در نظر گرفته شود. با این وجود، نبوی برای دومین سال از سوی مجمع عمومی به عنوان رئیس این جبهه انتخاب شد. بنابراین یادداشت او مربوط به قبل از روز و ساعت رأی‌گیری است. 

وی افزود: ضمن اینکه از نظر بنده به عنوان یک عضو، امروز جریان اصلاحات در ایران علی‌رغم اینکه متأثر از عملکرد دولت قبلی که مورد حمایت دولت اصلاح‌طلبان بود و نیز افزایش فشارهای اقتصادی و معیشتی، در شرایط مناسبی از جهت افکار عمومی قرار ندارد، در عین حال این مجموعه از انسجام سازمانی و تشکیلاتی مثال‌زدنی و کم‌نظیری برخوردار است. کما اینکه جریان اصولگرا پس از فوت مرحوم عسگراولادی و مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی علی‌رغم تلاش‌هایی که صورت گرفت، نتوانست اشخاص حقیقی و حقوقی تعیین‌کننده به جای این دو بزرگوار به عنوان محور و هماهنگ‌کننده انتخاب کند که انضباط و انسجام تشکیلاتی دوره مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی و عسگراولادی مرحوم پابرجا بماند و ادامه پیدا کند. 

رسولی با تاکید بر از هم پاشیدگی جریان اصولگرا تصریح کرد: البته تلاش‌هایی صورت گرفت اما به نظر بنده جریان‌ اصول‌گرا علی‌رغم اینکه از سوی حاکمیت مورد عنایت و حمایت است اما از منظر تشکیلاتی از نبود و فقدان رهبری انسجام‌بخش، همچنان در رنج است. از طرفی جریان اصلاحات برخلاف جریان اصول‌گرا با وجود شخصیت‌هایی مثل خاتمی به عنوان رهبر جبهه اصلاحات و شخصیت‌هایی مثل عارف و مهندس بهزاد نبوی که مدیریت راهبردی تشکیلاتی را برعهده دارند، از حیث وضعیت سازمانی و تشکیلاتی، بهتری برخوردار است. 

این چهره اصلاح‌طلب همچنین ادامه داد: آنچه که به صورت توأمان مد نظر اصلاح‌طلبان قرار دارد، این است که در خصوص نقش‌آفرینی نسل دوم و سوم انقلاب و جوانان شرایطی فراهم شود همچنانکه امروز، در هیئت‌رئیسه جریان اصلاحات تعداد جوانان نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. البته در عین حال تأکید و تمرکز بر جوانگرایی مانع این نشود که ما از همه ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم. معتقد هستم با توجه به اینکه مهندس بهزاد نبوی که در جامعه سیاسی ایران به‌خصوص اصلاح‌طلبان شخصیتی جا افتاده و برخوردار از سوابق مبارزاتی عدیده و نیز حضور مؤثر در مقاطع مختلف اداره دولت دارد، در شرایط فعلی یک انتخاب بسیار مناسب و جدیدی است که در حقیقت خرد جمعی اصلاح‌طلبان حاضر نشد از این ظرفیت چشم‌پوشی کند. 

رسولی با تاکید بر اینکه خبر استعفای نبوی مربوط به گذشته است، خاطرنشان کرد: خبر استعفای نبوی از ریاست مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران مربوط به قبل از انتخابات این جبهه است. البته خبر هم نیست، این در حقیقت تقاضایی بود که مهندس نبوی از موضع مناعت طبع، تمایل داشت که فرد دیگری ریاست را بر عهده داشته باشد و همه مطالب مورد نظر او مطرح و شنیده شد، با این وجود بنا به استدلال‌هایی که عرض کردم، از او تقاضا کردیم که ریاست این مجموعه را بپذیرد. 

عضو جبهه اصلاحات ایران در پایان یادآور شد که جبهه اصلاحات کما فی سابق یک دست است./ منیبان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر