کد خبر: 128769
A
دیده بان ایران گزارش می دهد؛

گزارش یک سایت امنیتی درباره آزادی «نازنین زاغری»/ مهره MI۶ را تخلیه اطلاعاتی کرده ایم، بزودی همه غافلگیر خواهند شد/ صورتحساب ۵۰۰ میلیون پوندی بابت زاغری روی میز ملکه است

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر احتمال پرداخت بدهی 400 میلیون پوندی انگلیس به ایران و آزادی نازنین زاغری و انوشه آشوری یک سایت نزدیک به محافل امنیتی نوشت: نازنین زاغری آخرین مهره از حلقه ۵۰ نفری جاسوسانی است که در پرونده نفوذ دستگیر شده اند. پس از بازداشت زاغری این شبکه به طور کلی منهدم شد. شبکه نارنجی؛ پروژه ایران ۱ و ۲، TRF و TWC بخشی از پروژه های کلان سازمان MI۶ ‌است که با تلاش شبانه روزی سازمان اطلاعات سپاه شناسایی و مهار شده است.

گزارش یک سایت امنیتی درباره آزادی «نازنین زاغری»/ مهره MI۶ را تخلیه اطلاعاتی کرده ایم، بزودی همه غافلگیر خواهند شد/ صورتحساب ۵۰۰ میلیون پوندی بابت زاغری روی میز ملکه است

به گزارش دیده بان ایران؛ به دنبال انتشار اخباری مبنی بر احتمال پرداخت بدهی 400 میلیون پوندی انگلیس به ایران و تایید بوریس جانسون که گفته است اطلاعات بیشتر غیر از اینکه مذاکرات در حال پیشرفت است نمی توانم به رسانه ها بدهم، سایت مشرق نیوز نزدیک به محفل خاص امنیتی با انتشار گزارش تحت عنوان "هزینه سنگین مهره سوخته MI۶ روی دست ملکه انگلیس" با تکرار ادعایی جدید علیه «نازنین زاغری» نوشت: 

نازنین زاغری آخرین مهره از حلقه ۵۰ نفری جاسوسانی است که در پرونده نفوذ دستگیر شده اند. پس از بازداشت زاغری این شبکه به طور کلی منهدم شد. شبکه نارنجی؛ پروژه ایران ۱ و ۲، TRF و TWC بخشی از پروژه های کلان سازمان  MI۶ ‌است که با تلاش شبانه روزی سازمان اطلاعات سپاه شناسایی و مهار شده است.

این خبرگزاری نزدیک به سپاه در ادامه گزارش خود آورده است: 

"سال ۱۳۸۱ اتفاقات جالبی برای مأمور ملکه در تهران می‌افتد! خانم زاغری به بهانه کمک به زلزله‌زدگان در شهر بم راهی استان کرمان شده و به مدت شش ماه در این شهر ساکن می‌شود. ماجرای وقتی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم که نازنین زاغری در بم به فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ متصل شده است.

بعدها مشخص می‌شود که هدف این سازمان نه کمک به مردم زلزله‌زده که بررسی شرایط آب‌های زیرزمینی در استان کرمان است. او به مدت سه سال روی این پروژه به‌ظاهر حقوق بشری متمرکز بوده و پس از جمع‌آوری اطلاعات لازم به بهانه ادامه تحصیل از ایران مهاجرت کرده و راهی انگلیس می‌شود. او در لندن به‌سادگی بورسیه دانشگاه مترو پلیتن را گرفته و در مقطع کارشناسی ارشد مطالعات ارتباطات پذیرفته می‌شود."

این رسانه همچنین ماجرای ازدواج نازنین زاغری را هم حساب شده می داند و می گوید: 

ازدواج با ریچارد رتکلیف آغاز ماجراجویی‌های جدید نازنین در لندن است. همسر زاغری یکی از مهم‌ترین محققان حوزه خاورمیانه با گرایش فلسطین است. او با تأسیس یک شرکت پوششی در بخش حسابرسی (شرکت موراستیونز) علاوه بر کسب درآمد افزوده، شبکه تحقیقاتی خود را نیز پوشش می‌داد. رتکلیف سفرهای زیادی به سرزمین‌های اشغالی و در حوزه یورو داشته است.

 نکته مهم آنکه شرکت پوششی خانواده رتکلیف قصد داشت با ایجاد فضای پسا برجامی در ایران نیز شعبه‌ای بازکرده و مدیر برای آن تعیین کند با دستگیری زاغری آن پروژه متوقف شد. رتکلیف در شرکت پوششی موراستیونز با سازمان  WFD(گروه اجرای قراردادهای پارلمان انگلیس) همکاری می‌کرد. یکی از اهداف مهم این سازمان پیشبرد سیاست‌های لندن در کشورهای مختلف است.

مشرق نیوز در ادامه این گزارش خودشش می نویسد: 

رسانه‌های غربی در حالی نازنین زاغری را با عنوان شهروندی دو تابعیتی اما ساده و مادری بی‌گناه توصیف می‌کردند و همسرش ریچارد در حالی روبروی ساختمان نخست‌وزیری انگلیس تحصن کرده و نمایش یک خانواده مظلوم را بازی می‌کرد که نازنین زاغری در تهران با استفاده از رأفت اسلامی با یک پابند آزاد بود. او یک مأمور حرفه‌ای است. 

 

 

این رسانه در ادامه با ذکر نام چند موسسه انگلیسی که آنها را پوششی برای جاسوسی زاغری اعلام می کند در انتهای گزارش خود می نویسد: شکارچیان جانوران خطرناک یک اصطلاح فنی جالب دارند؛ آن‌ها می‌گویند برای شکار خود عجله نکرده و بگذارید شکار به زمین مسطح رسیده و راحت او را محاصره کنید

پس از دستگیری نازنین زاغری شبکه فعال او در «پروژه ایران ۲» متلاشی‌شده است. انگلیسی‌ها بارها باواسطه خواهان استرداد زاغری به لندن بوده‌اند؛ اما هر بار پس از مذاکره مستقیم و یا غیرمستقیم طرف انگلیسی دست از پا درازتر به خانه بازگشته است. پیام جمهوری اسلامی ایران به سرویس‌های جاسوسی غربی آن بود که ایران بهشت جاسوسان غربی نیست. انگلیسی‌ها پس از ناامیدی مطلق از آزادی زاغری دو ضربه محکم خوردند؛ آن‌ها هم سر پل شبکه جاسوسی خود را ازدست‌داده‌اند و هم باید علاوه بر پرداخت پول‌های بلاک شده مردم ایران در لندن، سود آن را نیز بدهند. انگلیسی‌ها حالا باید برای بردن یک گاندو شکار شده در ایران هزینه آن را بدون کم‌وکاست پرداخت کنند، این سرشکستگی در تاریخ MI۶ ثبت خواهد شد!

زاغری هم اکنون یک مهره سوخته با گنجینه‌ای از اطلاعات حیاتی از شبکه‌های نفوذ و جاسوسی انگلیس در کشورهای مختلف است که هر روز ماندن او در ایران و در تعامل مستمر با کارشناسان این حوزه، خسارتی عظیم است. زاغری در این ۵ سال بازداشت و همکاری زاغری با دستگاه اطلاعاتی ایران، بطور کامل تخلیه شده است و در این سالها حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و به زودی کارفرمایان او از اشراف سربازان گمنام امام زمان غافلگیر خواهند شد.

این گزارش در حالی منتشر شده که همانطوریکه در ابتدای گزارش گفتیم بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا گفت: « مدت طولانی است که ما در حال مذاکره برای آزادی زندانی‌های دوتابعیتی‌مان در ایران هستیم. موارد بسیار غم‌انگیزی وجود دارد، مانند نازنین. من واقعاً نمی‌توانم چیز بیشتری بگویم، متاسفم. اگرچه همه چیز رو به جلو است. این مذاکرات همچنان در جریان است و ما در حال پیشرفت هستیم.»

همچنین  «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس گفت که: انگلستان «به شدت» برای آزادی نازنین زاغری تلاش می‌کند و ما همچنین پرداخت بدهی به ایران را در اولویت قرار داده‌ایم.»

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر