کد خبر: 128772
A

عضو کمیسیون امنیت ملی: مجلس اختیارات اجرایی برای حل دغدغه‌های جامعه ندارد

یک نماینده مجلس یازدهم گفت: مجلس اختیارات اجرایی ندارد که کارهای اجرایی هم انجام دهد؛ مجلس در قالب مصوبات، پیگیری‌ها و نظارت‌ها هیچ کوتاهی نداشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی:  مجلس اختیارات اجرایی برای حل دغدغه‌های جامعه ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ شهریار حیدری درباره چالش‌های پیش روی دولت در سال آیندهو راهکارهایی که قوه مجریه برای رفع این چالش‌ها باید به کار گیرد، گفت: بزرگترین چالش دولت برای سال آینده بحث بیکاری جوانان، مهار تورم و معیشت مردم است. به اعتقاد من این موضوعات مهم‌ترین اولویت‌هایی است که دولت باید در سال آینده با آن‌ها دگیر و قطع به یقین هم برای‌شان به دنبال راهکار باشد. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مبنای تمام مشکلات اجتماعی نبود شغل برای افراد آماده ورود به بازار کار، تورم بالا و مشکلات معیشتی است که باید برای‌شان در سال جدید فکری شود.

وی درباره این‌که مجلس برای حل این مشکلات چه تعاملی باید دولت داشته باشد، آن هم باتوجه به گلایه‌ای که جامعه از مجلس و نمایندگانش دارد مبنی بر این‌که تاکنون برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کاری انجام نداده‌اند، عنوان کرد: مجلس با تمام توان پیگیر مطالبات مردم از جمله مشکلات معیشتی و اقتصادی‌شان است. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس اختیارات اجرایی ندارد که کارهای اجرایی هم انجام دهد؛ مجلس در قالب مصوبات، پیگیری‌ها و نظارت‌ها هیچ کوتاهی نداشته است.

وی بیان کرد: دغدغه اصلی مجلس پیگیری رفع بیکاری، حل مشکلات معیشتی و اقتصادی است اما این دولت است که باید با برنامه‌ریزی صحیح و همچنین ضدتورم به دنبال حل ریشه‌ای مشکلات باشد، مجلس آنچه که در قالب لایحه از سوی دولت می‌آید بررسی می‌کند و هرچه در توان دارد برای حمایت و کمک انجام می‌دهد اما بازهم این دولت است که دست آخر باید به اقشار آسیب‌پذیر و محروم جامعه توجه داشته باشد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر