کد خبر: 128797
A
دیده بان ایران گزارش می دهد؛

ادعای خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی: «نازنین زاغری» در ایران با نام مستعار «پریسا» فعالیت می‌کرده/ زاغری یک «مادر بی‌گناه» نبود

در گزارش عجیب خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی از بودجه بیت المال هم استفاده می کند آمده است: وقتی نازنین زاغری-جاسوس دوتابعیتی- در کرمان دستگیر و بازداشت شد و سپس به تهران منتقل شد، مقامات انگلیس از سفیر گرفته تا وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر به تکاپو افتاده و با اجرای عملیات سنگین روانی، خواستار آزادی وی شدند.

ادعای خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی: «نازنین زاغری» در ایران با نام مستعار «پریسا» فعالیت می‌کرده/ زاغری یک «مادر بی‌گناه» نبود

به گزارش دیده بان ایران؛ به دنبال مبادله 500 میلیون پوندی جمهوری اسلامی با انگلیس در ازای آزادی نازنین زاغری و انتشار گزارش خبرگزاری فارس (اینجا) درباره فعالیت های او که از آن به عنوان مامور MI6 نام برده شد حالا خبرگزاری مهر مدعی شده است که خانم زاغری با نام مستعار پریسا فعالیت می کرده است.

در گزارش عجیب خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی از بودجه بیت المال هم استفاده می کند آمده است: وقتی نازنین زاغری-جاسوس دوتابعیتی- در کرمان دستگیر و بازداشت شد و سپس به تهران منتقل شد، مقامات انگلیس از سفیر گرفته تا وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر به تکاپو افتاده و با اجرای عملیات سنگین روانی، خواستار آزادی وی شدند.

این خبرگزاری یکی از دلایل جاسوس خوانده شدن نازنین زاغری را پیگیری دولت انگلیس برای ازادی او برشمرده و می نویسد: انگلیسی‌ها به دنبال آزادی زاغری بدون برگزاری دادگاه‌های صالح به جهت عدم روشن شدن نقش مخرب وی در کشورمان بودند. از طرف دیگر مقامات کشورمان همواره بر لزوم سپری شدن دوره محکومیت این جاسوس انگلیسی برای روشن شدن عرصه‌های جاسوسی وی تاکید می‌کردند. البته دخالت‌های مقامات بلند پایه انگلیس درباره پرونده «زاغری» از سوی مسئولان دستگاه قضا بی پاسخ نماند.

در کنار حمایت مقامات ارشد دولت انگلیس از زاغری، رسانه‌های انگلیسی نیز با انتشار تصاویر احساسی از «نازنین زاغری» و فرزند خردسالش مدعی شدند که زاغری صرفاً یک «شهروند ساده» و «مادری بی‌گناه» است که تنها برای دیدار با خانواده خود به ایران سفر کرد و دستگیر شد. این در حالی است که «نازنین زاغری» که به‌خوبی از ورود به پروژه‌های امنیتی اطلاع داشته با نام مستعار «پریسا» فعالیت می‌کرده است.

زاغری با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مشارکت داشته است. وی یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.

 

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود با استناد به اظهارات «بوریس جانسون» در آبان ۹۶ که گفته بود "خانم زاغری تنها آموزش روزنامه‌نگاری می‌داده است" را یک گاف بزرگ معرفی کرده و می نویسد: این اظهارات مضحک وزیر خارجه وقت و نخست وزیر وقت انگلیس یک عملیات فریب برای پوشاندن جرم اصلی و البته مهم‌تر از آن «پنهان کردن دوستان اصلی در تهران» بوده است بسیار منطقی است که انگلیس برای حفظ شبکه خود در سطوح مختلف کشور، زاغری را به کاری کم‌ارزش و بی‌اهمیت متهم کند، رسانه‌ها و احزاب انگلیس به وزیر خارجه حمله کنند… تا سرپل‌های اصلی محفوظ بمانند وگرنه با هیچ منطق امنیتی نمی‌توان پذیرفت که این سخن جانسون، «گاف» باشد.

رسانه وابسته به سازمان تبلیغات در ادامه اینگونه نتیجه می گیرد که "حمایت ویژه‌ای که دولت انگلیس از «زاغریِ جاسوس» به عمل آورد موجب شد تا تشت رسوایی دروغ «زندانی شدن یک شهروند ساده» و ادعای مضحک «زندانی شدن مادری که صرفاً آمده بود خانواده اش را ببیند» از بام بیفتد."

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر