کد خبر: 128800
A

واکنش «نشریه سپاه» به تشکیل فرماندهی سپاه هسته‌ای/ کار به کاردان سپرده شد!

نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه در واکنش به تشکیل فرماندهی سپاه هسته ای نوشت: با تشکیل این فرماندهی کار به کاردان سپرد چون سپاه در بحث های مثل حفاظت شخصیت‌ها و همچنین امنیت پرواز کارنامه موفقی داشته است.

واکنش «نشریه سپاه» به تشکیل فرماندهی سپاه هسته‌ای/ کار به کاردان سپرده شد!

به گزارش دیده بان ایران؛ نشریه داخلی اخبار سپاه در شماره امروز خود ضمن اشاره به  تشکیل فرماندهی سپاه هسته‌ای با انتشار مطلبی با عنوان «کار به کاردان سپرده شد» نوشت: در جریان شناسایی و متلاشی کردن برنامه جدید دشمن صهیونیستی علیه مواضع هسته‌ای کشور، از تشکیل فرماندهی سپاه هسته‌ای در سپاه پاسداران رونمایی شد. وظیفه این فرماندهی، حفاظت از سایت‌های هسته‌ای و جلوگیری از خرابکاری و آسیب به مراکز و دانشمندان هسته‌ای است.

این نشریه در ادامه دلیل خود برای انتخاب تیتر این مطلب می نویسد: 

برای امنیت این بخش مهم و کلیدی کشور نیز کار به کاردان سپرده شد؛ سپاه در انجام وظیفه خود در سایر حوزه‌ها عملکرد بی‌نظیری داشته است: یگان حفاظت شخصیت‌ها: سال ۵۸ گروهک تروریستی فرقان اقدام به عملیات‌های ترور در داخل کشور کرده بود. پس از به شهادت رساندن آیت‌الله مرتضی مطهری، امام خمینی (ره) طی فرمانی، وظیفه تأمین امنیت چهره‌های اثرگذار انقلاب را به سپاه دادند. طی دهه‌های گذشته با تشکیل سپاه حفاظت، امنیت مسئولان و اماکن انقلاب در بالاترین سطح انجام ‌شده است. سپاه حفاظت هواپیمایی: در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی، تعدادی از هواپیماهای کشور توسط منافقین ربوده شد. امام خمینی(ره) در سال ۶۳ با اتخاذ یک تصمیم به غائله هواپیماربایی در ایران پایان می‌دهند. ایشان دستور می‌دهند: «بچه‌های سپاه به فرودگاه رفته و آن را بگیرند و هیچ هواپیمایی حق پرواز بدون حضور پاسدار را ندارد». امام (ره) در پایان جنگ تحمیلی نیز طی نامه‌ای به فرمانده وقت سپاه، دستور تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی را دادند. طی سال‌های بعد از انقلاب، نیروهای امنیتی سپاه موفق شده‌اند، ۲۶ مورد اقدام به هواپیماربایی و مداخلات غیرقانونی را خنثی کنند و بیش از ۱۰۰ مورد اقدام به هواپیماربایی روی زمین نیز تاکنون توسط نیروهای سپاه، کشف، خنثی و عوامل خرابکار بازداشت شده‌اند. به‌طوری‌که سازمان بین‌المللی هواپیمایی (ایکائو) به پاسداران حفاظت هواپیمایی لقب گارد آهنین داده است. قطعاً این تجربیات موفق سپاه می‌تواند در حوزه هسته‌ای نیز تکرار شود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر