کد خبر: 128803
A

نماینده مجلس: بحث تغییر ساعت رسمی کشور در حوزه کار و اختیارات اجرایی دولت است

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: تغییر ساعت رسمی کشور از کارهای اجرایی‌هایی و اختیارات دولت محسوب می‌شود و نباید مجلس به این مسأله ورود می‌کرد و باید طبق نظر کارشناسان دولت اقدام شود.

نماینده مجلس: بحث تغییر ساعت رسمی کشور در حوزه کار و اختیارات اجرایی دولت است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مجلس برای لغو تغییر ساعت رسمی کشور اظهار داشت: تغییر ساعت رسمی کشور از مسؤولیت‌های اجرایی محسوب می‌شود و نباید به این مسأله ورود می کرد.

وی افزود:‌ باید بررسی کنیم تغییر ساعت رسمی کشور به نفع کشور است یا منافعی را برای ما ندارد؛ تغییر ساعت رسمی در تعدادی از کشورهای دنیا اجرا می‌شود و در برخی از کشورها این ساعت ثابت است.

سلیمی گفت: با توجه به مشکل کمبود برق در تابستان سال جاری و سال گذشته پیشنهاد ثبات در تغییر ساعت توسط نمایندگی از مجلس ارائه شد اما مجلس باید به دولت اجازه دهد تا قوه مجریه رأسا این موضوع را بررسی کند که منافع یا عدم منافع آن به عینه مشاهده شود.

وی گفت:‌ با توجه به اینکه نیروگاه جدید برق وارد مدار نشده است اگر تغییر ساعت به نفع مردم است بایستی این کار عملیاتی شود زیرا شاهد موجب کاهش قطعی برق شود، تغییر ساعت رسمی کشور و یا ثبات بر عدم تغییر آن قطعا باید به نفع مردم و آرامش جامعه باشد و اگر این آرامش وجود ندارد چرا باید آن را اصلاح می‌کردیم؟

نماینده تهران در مجلس گفت: تغییر ساعت باید بر اساس نظر کارشناسی دولت و با توجه به گزارش پژوهشگران درباره کاهش و یا افزایش میزان مصرف انرژی در 6 ماهه اول یا 6 ماهه دوم سال باشد؛ اگر قانونی به ضرر کشور باشد باید آن را اصلاح می‌کردیم و گرنه نباید تغییر خاصی در آن ایجاد می‌شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان گفت:‌ نظرات متفاوت و متضادی درباره تغییر ساعت رسمی کشور و یا عدم تغییر آن و تأثیر آن بر کاهش یا عدم کاهش مصرف برق وجود دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر