کد خبر: 12885
A

ترامپ دستور ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا را صادر کرد

دونالد ترامپ، شب گذشته، دستور اجرایی خود درباره ممنوعیت ورود پناهجویان از شماری از کشورهای خاص را به مدت 4 ماه صادر کرد.

ترامپ دستور ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا را صادر کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از رویترز، این دستور اجرایی ورود افرادی از سوریه و 6 کشور مسلمان دیگر را یعنی ایران، عراق، لیبی، سومالی و یمن ممنوع می‌کند.

ترامپ به هنگام امضای این دستور در کاخ سفید گفت: «من اقدام بازبینی‌کننده جدیدی را دستور داده‌ام تا جلوی ورود تروریست‌های افراط‌گرای اسلامی به خاک آمریکا را متوقف کنم. نمی‌خواهیم که آن ها اینجا باشند.»

او افزود: «ما می‌خواهیم فقط آنهایی اینجا باشند که از کشورمان حمایت می‌کنند و عمیقا عاشق مردم ما هستند.»

این دستور اجرایی باعث می‌شود که اتباع 7 کشور مسلمان به مدت 90 روز اجازه ورود به خاک آمریکا را نداشته باشند.

دونالد ترامپ در برخی از سخنرانی‌های جنجالی‌اش در مبارزات انتخاباتی خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شده بود. ترامپ و نامزد مورد نظر او برای تصدی پست دادستان کل آمریکا یعنی سنتور جف سشنز گفته‌اند که می‌خواهند طرح ممنوعیت ورود پناه‌جویان به آمریکا را به کشورهایی محدود کنند که از جانب آنها خطری متوجه آمریکا است.

گروه‌های حقوق بشری با انتقاد از این دستور ترامپ آن را تبعیض آمیز دانسته و گفته‌اند که وضعیت پناهجویان در سراسر جهان را به خطر خواهد انداخت.

هنوز جزئیات این دستور در وب سایت کاخ سفید قرار داده نسده است اما پیش بینی می‌شود که تا ساعاتی دیگر ابعاد بیشتری از این دستور مشخص شود.

استفان لگومسکی مشاور ارشد در زمینه شهروندی و پناه‌جویی ایالات متحده در دولت اوباما می‌گوید: «اولویت دادن به مسحیان برای ورد به کشور مغایر با قانون اساسی آمریکا است.»

او پیشتر گفته بود: «رئیس‌جمهوری در آمریکا اختیار محدود کردن پذیرش پناه‌جویان و صدور ویزا برای برخی از کشورهای خاص را دارد.»

اما پیتر اسپیرو، مدرس حقوق در دانشگاه تمپل می‌گوید اقدام ترامپ احتمالا باید موافق با قانون اساسی باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر