کد خبر: 128863
A

نماینده ولی فقیه در استان فارس: رهبری، نایب امام زمان است/ فرمانبرداری از نایب امام زمان، تمرین ولایت پذیری در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) است

دژکام امام جمعه شیراز با اشاره به لزوم تمرین ولایت پذیری بیان کرد: فرمانبرداری از نایب امام زمان (عج)، تمرین ولایت پذیری در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) است و به فرمان نایب ایشان اگر هم با سلیقه ما جور نباشد باید عمل کنیم و این مصداق ولایت پذیری و تقواست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس:  رهبری، نایب امام زمان است/ فرمانبرداری از نایب امام زمان، تمرین ولایت پذیری در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز آخرین جمعه شیراز، با تبریک میلاد امام زمان (عج) و تقارن فصل بهار و نوروز با ماه مبارک رمضان، گفت: باید با بهار طبیعت، خودمان را نیز نو و با پیوستن دلهایمان به امام زمان (عج) نو کنیم.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اهمیت حفظ و ارتقا قدرتمندی موشکی نظام اسلامی، به میدان‌داری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این عرصه که موجب افتخار است، اشاره و اضافه کرد: عظمت آفرینی نیروهای امنیتی و نظامی ما باعث می‌شود تا دشمن به خود اجازه ورود و نفوذ به خاک ما را ندهند؛ سربازان گمنام امام زمان (عج) عرصه داران این میدان هستند که عزت برای کشور به ارمغان می‌آورند و ما می‌بالیم که در جنگ‌های سایبری شاهد میدان داری آنها هستیم.

امام جمعه شیراز همچنین با گرامیداشت یاد مرحوم آیت‌الله «علوی گرگانی» نیز گفت: این مرحوم عالیقدر از اثرگذاران پیروزی انقلاب اسلامی بوده‌اند و دولت ما برای مذاکرات باید با اصول خود پیش برود و مذاکرات وین، خواسته های ما را در نظر بگیرد.

آیت‌الله دژکام همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تقوا دنیا و آخرت انسان را آباد می‌کند، عنوان کرد: مهمترین عنصر تقوا، پذیرش ولایت است و امروز که روز تولد آخرین اولیا از وارثان حضرت رسول الله (ص) است، باید گفت جشن میلاد امام زمان (عج) برای کسانی جشن است که ولایت ایشان را پذیرفته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس افزود: عمل به ولایت پذیری، مصداق برخورداری از تقواست.به پذیرش ولایت، «تولی» گفته می‌شود که در سوره مبارکه «مائده» به آن اشاره و تاکید شده که آنکه ولایت خدا و پیامبر خدا را بپذیرد، متولی است و مومنان باید فرمان بردار خلیفه خدا باشند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب بر لزوم آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) تاکید دارند و ما هم باید متولی باشیم و از نایب امام زمان (عج) را فرمانبرداری و تبعیت کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر