کد خبر: 128919
A

انبارلویی، فعال سیاسی اصولگرا: بعد از جنگ روسیه و اوکراین، غربی‌ها دیگر عجله‌ای برای توافق ندارند

فعال سیاسی اصولگرا مدعی است: با شروع جنگ در اوکراین محبوبیت بایدن بالا رفته است زیرا بازی‌ای ضدروسی را راه انداخته است. از آن‌سو ماکرون که در فرانسه در آستانه انتخابات قرار دارد، با ژست ضدروسی چون رقبایش روس هستند، وضعیت به نفعش است. جانسون در انگلستان هم که در آستانه استیضاح قرار داشت، همین وضعیت را دارد. بعد از جنگ روسیه و اوکراین دیگر غربی‌ها عجله‌ای برای توافق ندارند و احتمالا تا خرداد این وضعیت تعلیق ادامه خواهد داشت.

انبارلویی، فعال سیاسی اصولگرا: بعد از جنگ روسیه و اوکراین، غربی‌ها دیگر عجله‌ای برای توافق ندارند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدکاظم انبارلویی درباره جنگی که بین روسیه و اوکراین درافتاده است براین باور است: «آمریکایی‌ها در وین می‌خواهند با ما بازی کند و صداقت در برداشتن تحریم‌ها ندارند و راضی نمی‌شوند که تضمین به ایران بدهند که بعد از این دیگر زیر میز بازی نزند و حتی راضی به راستی‌آزمایی هم نمی‌شوند. حالا مسئله اوکراین هم به یک بازی جدید برای آمریکایی‌ها تبدیل شده است تا در رفع تحریم‌ها بازهم خلل ایجاد کنند».

او ادامه داد: «آمریکا می‌خواهد روسیه تحریم شود و بعد از این به بهانه تحریم‌ روسیه باعث ایجاد مانع در روابط اقتصادی ایران و روسیه شود. واقعیت این است که اوضاعی که بعد از جنگ روسیه و اوکراین در جهان به وجود آمده، معادلات قدرت را برهم زده است و آمریکایی‌ها کاملا سردرگم عمل می‌کنند و آینده‌ای مبهم را پیش روی خود می‌بینند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «مطالبات ایران مشخص است. باید تمام تحریم‌ها برداشته شود، آمریکا تضمین بدهد و راستی‌آزمایی انجام شود. اگر این شروط میسر شود، بازگشت آمریکا به برجام مشکلی ندارد اما غربی‌ها تن به منطق نمی‌دهند. اکنون جنگ اوکراین برای غربی‌ها فایده‌هایی دارد و برخلاف ادعاهایشان که این جنگ را محکوم می‌کنند اما می‌بینیم که محبوبیت بایدن بالا رفته است زیرا بازی‌ای ضدروسی را راه انداخته است. از آن‌سو ماکرون که در فرانسه در آستانه انتخابات قرار دارد، با ژست ضدروسی چون رقبایش روس هستند، وضعیت به نفعش است. جانسون در انگلستان هم که در آستانه استیضاح قرار داشت، همین وضعیت را دارد. بعد از جنگ روسیه و اوکراین دیگر غربی‌ها عجله‌ای برای توافق ندارند و احتمالا تا خرداد این وضعیت تعلیق ادامه خواهد داشت».

انبارلویی در پایان گفت: «با همه اینها موضع دولت آقای رئیسی مشخص است و خیلی خوب است که دولت امور کشور را به نتیجه مذاکرات گره نزده است».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر