کد خبر: 12901
A
تحلیل یک فعال سیاسی اصول گرا از نقش آیت الله هاشمی در سیاست ایران در گفت و گو با دیده بان ایران ؛

با رحلت هاشمی ارتباط اصلاح طلبان با حاکمیت تضعیف شده است

ناصر ایمانی در تشریح وضعیت اصلاح طلبان بعد از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: شرایط اصلاح طلبان با رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی سخت تر از قبل شده و علت آن این است که آقای هاشمی رفسنجانی دو نقش را برای اصلاح طلبان ایفا می کردند.

با رحلت هاشمی ارتباط اصلاح طلبان با حاکمیت تضعیف شده است

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با "پایگاه خبری و تحلیلی دیدبان ایران" ادامه داد: یکی از نقش های آقای هاشمی رفسنجانی این بود که ایشان نقش حلقه اتصال اصلاح طلبان با مجموعه حاکمیت را داشتند که با رحلت ایشان مقداری ارتباط اصلاح طلبان با دستگاه های حاکمیتی ضعیف تر شد.

وی با اشاره به نقش دیگر آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آقای هاشمی یک  ریش سفیدی بود که در مواقعی که اختلافاتی برای اصلاح طلبان پیش می آمد تا حدودی نه به صورت مطلق سعی در وحدت و حل اختلافات درونی اصلاح طلبان داشتند کما این که در حمایت اصلاح طلبان از آقای روحانی نیز نقش تاثیر گذاری داشتند که طبیعتا در چنین فضایی اصلاح طلبان مشکلات زیادی در آینده سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری آینده دارند.

ایمانی افزود: مشکلی که در مورد اصلاح طلبان وجود دارد؛ تردید آنها در مورد رای آوری آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری است که به دلیل مشاهداتی که از فضای عمومی دارند این تردید جدی ترشده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر اصلاح طلبان بخواهند با آقای روحانی در انتخابات حضور پیدا کنند یک بازی صفر و صد را آغاز کردند که یا آقای روحانی موفق می شود و یا ممکن است موفق نشود که در این صورت یک دفعه از سطح قدرت کنار خواهند رفت. 

این فعال سیاسی با بیان اینکه نباید اصلاح طلبان همه تخم مرغ هایشان را در سبد آقای روحانی قرار دهند، گفت: عاقلانه است که اصلاح طلبان در انتخابات آینده گزینه پوششی در کنار آقای روحانی داشته باشند تا اگر آقای روحانی در آستانه انتخابات امکان رای آوری ضعیفی داشتند یا بر روی وی اجماع نشد فرد دیگری را معرفی کنند.

وی ادامه داد: در این راه نیز اصلاح طلبان مشکلات زیادی دارند و اگر در لحظات آخر از فرد دیگری حمایت کنند، قطعا آقای روحانی به نفع گزینه دیگر کنار نخواهد رفت.

این فعال سیاسی اصولگرا به جبهه مردمی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: واقعا نمی دانم چقدر این حرکت در انتخابات موفق خواهد بود اما این حرکت یک اقدامی تحسین برانگیز از جهت توسعه فضای سیاسی در کشور است و حرکت کردن به سمت الگو های مدرن سیاسی است که به نظر من اولین حرکتی است که به این شکل از سوی یکی از جناح ها انجام می شود.

وی ادامه داد: این حرکت یک حرکتی عمومی است که منجر به تصمیم جمعی می شود که این کار تا به امروز توسط هیچ کدام یک از جریانات سیاسی کشور صورت نگرفته بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر