کد خبر: 129123
A

امام جمعه موقت اصفهان: پوشش های نامناسب افراد در شهر، در زمره استفاده های نامطلوب در ایام نوروز به شمار می آید

میردامادی امام جمعه موقت اصفهان گفت: از استفاده های نامطلوب در ایام نوروز پوشش های نامناسب افراد در شهر است و از محاسن نوروز نیز می‌توان به نظافت و خانه تکانی و صله رحم اشاره کرد.


امام جمعه موقت اصفهان: پوشش های نامناسب افراد در شهر، در زمره استفاده های نامطلوب در ایام نوروز به شمار می آید

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به پوشش های نامناسب به ویژه در عید نوروز گفت: امروز دشمن در کشور جنگ اعتقادی به راه انداخته است که باید به آن توجه داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه های نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر اصفهان افزود: نوروز از اعیادی است که مورد تایید ائمه اطهار(ع) به ویژه امام صادق (ع) بود.

وی ادامه داد: از استفاده های نامطلوب در ایام نوروز پوشش های نامناسب افراد در شهر است و از محاسن نوروز نیز می‌توان به نظافت و خانه تکانی و صله رحم اشاره کرد.

وی درباره نامگذاری سال ۱۴۰۱ به سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" اظهارداشت: این یعنی با دانش، امور کشاورزی و پزشکی و سایر نیازها را اصلاح و بهبود ببخشیم.

حجت الاسلام میردامادی عنوان کرد: دانشمندان ما باید حمایت و تشویق شوند و به جای شعار و تابلونویسی در ارگان‌ها، دانشگاه‌ها را باید متحول کرد تا دانشمندان مجبور به خروج از کشور نشوند.

وی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در نوروز درباره "شیرینی ها و تلخی های سال گذشته" گفت: "انتخابات باشکوه ریاست جمهوری" و "روی کار آمدن دولت مردمی"، تازه نفس و دارای ریلی جدا از دولت قبل، و "ساخت واکسن کرونا" از افتخارهای سال گذشته بود.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین بر لزوم حفظ وحدت تاکید و خاطرنشان کرد: "مشکل بیکاری و سختی معیشت مردم"از تلخی های سال گذشته بود که امیدواریم در سال جدید با تدابیر خوب دولت و راهنمایی های رهبری این مشکلات حل شود.

وی همچنین بر لزوم حفظ وحدت تاکید و خاطرنشان کرد: ریشه حساسیت‌ها بی‌تقوایی و هوای نفس ایجاد کننده اختلاف است.

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به ضرورت حمایت و پشتیبانی از نیروهای مسلح، یادآور شد: قهرمانان سپاه ما در اربیل تمام پایگاه‌های اسرائیل را زیر و رو کرد که به گفته آمریکا سپاه ایران امروز، قوی تر از هر زمان دیگری است.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین گفت: قدرتمند شدن تنها به قدرت نظامی و سلاحی نیست بلکه باید به لحاظ اقتصادی، علمی، هسته‌ای و فرهنگی نیز قدرتمند شد.

همه‌پرسی جمهوری اسلامی ایران در نوع خود در جهان بی‌نظیر بود

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سالگرد همه‌پرسی جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ فروردین ماه گفت: در این همه پرسی همه اقشار مردم حضور داشتند که در نوع خود در جهان بی‌نظیر است.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ مهدی اژه ای در سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر افزود: اهداف انقلاب‌های مختلف در سطح دنیا آزادی، مسکن، نان و امور دنیوی بوده است اما انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب جامع و دارای دو بُعد دنیوی و اسلامی بوده است.

وی بیان کرد: انقلاب ایران برای، انقلابی مردمی که بدنبال استقلال و آزادی و بالاتر از آن برای اسلام و مکتب اهل بیت بود.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این انقلاب با بغض پیامبر اسلام آغاز شد، با غدیر ادامه یافت و با قیام عاشورا شور گرفت تا در نهایت به دست صاحب اصلی آن یعنی امام عصر (عج) قرار بگیرد.

وی با اشاره به قرارگیری در ماه شعبان تصریح کرد: ماه شعبان مقدمه ورود به ماه رمضان که باید با اعمال نیک و آمادگی، وارد رمضان شویم.

حجت الاسلام اژه ای اظهارداشت: ساعات ماه رمضان بهترین زمان هاست و مردم از هر قشر و درجه ای به مهمانی خداوند دعوت شده‌اند.

وی عنوان کرد: شایسته است این دعوت را لبیک گفته و در این ماه مبارک توشه ای برای عالم بَعد فراهم کنیم.

در حاشیه برگزاری مراسم عبادی و سیاسی نمازجمعه این هفته شهر اصفهان میزهای خدمت دادگستری کل استان، سازمان ثبت اسناد و املاک، کانون سردفتران و دفتریاران و ویزیت تخصصی پزشکی رایگان نمازگزاران برپا بود./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر