کد خبر: 12913
A

سی‌ان‌ان: مهاجرت بیش از ۳۶هزار نفر از هفت کشور منع شده به آمریکا در سال ۲۰۱۶

شبکه تلویزیونی سی ان ان در پی صدور حکم اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا مبنی بر منع موقت ورود اتباع هفت کشور عمده مسلمان به کشورش گزارش داد: در سال 2016میلادی در مجموع 36هزار و 722 مهاجر از این کشورها به آمریکا مهاجرت کرده اند.

سی‌ان‌ان: مهاجرت بیش از ۳۶هزار نفر از هفت کشور منع شده به آمریکا در سال ۲۰۱۶

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سی ان ان امروز شنبه گزارش داد: رئیس جمهوری آمریکا حکمی اجرایی را به امضا رساند که برای اتباع هفت کشور شامل ایران، عراق، سومالی، یمن، لیبی سودان و سوریه به مدت 90 روز روادید صادر نخواهد شد.
سی ان ان افزود: ویزای مهاجرت نیز به مدت 120 روز به حالت تعلیق در آمده و برنامه پذیرش پناهجو که در زمان «باراک اوباما» صورت گرفت، خاتمه داده شد.

این شبکه تلویزیونی آمریکایی گزارش داد: کاخ سفید از امکان اضافه شدن نام برخی دیگر کشورها به این فهرست خبر داده است.
در گزارش سی ان ان آمده است: در سال 2016 میلادی از هفت کشوری که دراین فهرست قرار گرفته اند درمجموع 36هزار و 722 نفر به آمریکا مهاجرت کرده اند که سوریه با 12هزار و 687 مهاجر بالاترین شمار پناهجویان را به خاک آمریکا داشته است.
این شبکه تلویزیونی آمریکایی تصریح کرد: عراق با 9هزار و 880 پناهجو و سومالی با 9 هزار و 20 پناهجو در رتبه های بعدی و ایران نیز با سه هزار و 750 مهاجر در رتبه چهارم قرار دارد.

به گزارش سی ان ان، لیبی تنها با یک نفر در انتهای این فهرست قرار دارد.

 خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته است: در متن نهایی دستور اجرایی ضدمهاجرت که روز جمعه به امضای رئیس جمهوری آمریکا رسید، دوره تعلیق روادید کشورهای هدف به 90 روز افزایش یافته اما در قانونی که به آن استناد شده، فهرستی از این کشورها ارائه نشده است.

خبرگزاری آسوشتیدپرس دراین باره افزود: گرچه سند نهایی فهرست دقیقی از کشورهای مورد نظر ارائه نمی دهد، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد برای اتباع کشورهای عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی ، سومالی و یمن در سه ماهه آینده روادید صادر نخواهد شد لذا از ورود اتباع کشورهای هدف به خاک این کشور ممانعت می شود. روادید دیپلماتیک از این قاعده مستثنی است.

دستور ترامپ همچنین تعداد پناهجویانی را که آمریکا قصد دارد در سال جدید میلادی پذیرش کند، به 50 هزار نفر کاهش داده است. «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا سقف فعلی پذیرش پناهجو را 110 هزار نفر در نظر گرفته بود.
در دستور روز جمعه ترامپ به جزئیات طرح دولت جدید آمریکا در بررسی صلاحیت پناهجویان اشاره نشده است.-ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر