کد خبر: 129139
A

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: درصورت شکست گفت و گوهای هسته ای، آمریکا فشار بر ایران را افزایش می دهد

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید: "هنوز مسائلی باقی مانده است. هنوز کار برای انجام دادن وجود دارد." ما هنوز به دنبال یک نتیجه دیپلماتیک در اینجا هستیم که برنامه هسته ای ایران را دوباره در مسیر توافق قرار دهد. البته اگر دیپلماسی موفق نشد، با شرکای بین المللی خود بسیار نزدیک برای افزایش فشار بر ایران کار خواهیم کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: درصورت شکست گفت و گوهای هسته ای، آمریکا فشار بر ایران را افزایش می دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رویترز به نقل از  جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز جمعه  نوشت؛ ایالات متحده همچنان مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران را دنبال می کند، اما با متحدانش برای افزایش فشار بر ایران در صورت شکست دیپلماسی همکاری خواهد کرد.

 

رویترز در گزارشی نوشت‌؛ مذاکرات نزدیک به توافق بود تا اینکه روسیه در آخرین لحظه خواسته های آمریکا را مطرح کرد و تاکید کرد که تحریم های اعمال شده بر مسکو به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین به تجارت این کشور با ایران لطمه ای وارد نمی کند.

 

مقامات آمریکایی در ارزیابی خود از تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای 2015 بین ایران و قدرت‌های جهانی که برنامه هسته‌ای تهران را در ازای لغو تحریم‌های سخت‌گیرانه بر اقتصاد ایران محدود می‌کند، محتاطانه عمل کرده‌اند.

سالیوان به خبرنگاران در عرشه ایر فورس وان در مسیر لهستان به همراه جو بایدن، گفت: پیشرفت قابل توجهی در حل و فصل تعدادی از مسائل لازم برای بازگشت واشنگتن به توافق "بر اساس انطباق در برابر انطباق" صورت گرفته است.

او افزود: "هنوز مسائلی باقی مانده است. هنوز کار برای انجام دادن وجود دارد." ما هنوز به دنبال یک نتیجه دیپلماتیک در اینجا هستیم که برنامه هسته ای ایران را دوباره در مسیر توافق قرار دهد. البته اگر دیپلماسی موفق نشد، با شرکای بین المللی خود بسیار نزدیک برای افزایش فشار بر ایران کار خواهیم کرد.

ما هنوز به دنبال یک نتیجه دیپلماتیک در اینجا هستیم که برنامه هسته ای ایران را دوباره در جعبه قرار دهد. البته اگر دیپلماسی موفق نشد، با شرکای بین المللی خود بسیار نزدیک برای افزایش فشار بر ایران کار خواهیم کرد.

ما هنوز به دنبال یک نتیجه دیپلماتیک در اینجا هستیم که برنامه هسته ای ایران را دوباره در جعبه قرار دهد. البته، اگر دیپلماسی موفق نشد، با شرکای بین المللی خود بسیار نزدیک برای افزایش فشار بر ایران کار خواهیم کرد.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر