کد خبر: 129208
A

مشاور ارشد رهبر انقلاب اسلامی: آمریکا باید سپاه پاسداران را از لیست گروه های تروریستی خارج کند تا ایران با توافق در وین موافقت کند

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران در نشست دوحه گفت: سپاه پاسداران باید از فهرست گروه‌های تروریستی خارج شود تا ایران با مذاکرات احیای برجام موافقت کند.

مشاور ارشد رهبر انقلاب اسلامی: آمریکا باید سپاه پاسداران را از لیست گروه های تروریستی خارج کند تا ایران با توافق در وین موافقت کند

به گزارش سایت دیده بان ایران، «کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه گفت، توافق در مذاکرات هسته‌ای در وین نیازمند عزم سیاسی آمریکایی‌هاست.

خرازی ضمن سخنرانی در نشست دوحه گفت:‌ «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک نیروی نظامی ملی است و نمی‌توان آن را به‌صورت سازمان تروریستی طبقه‌بندی کرد».

وزیر امور خارجه پیشین ایران همچنین گفت:‌ «ما خواهان امضای توافق هستیم اما هیچ چیز در آن نباید خلاف استقلال ما باشد».

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی افزود: «توافق هسته‌ای در دسترس است اما حصول آن به عزم سیاسی آمریکا بستگی دارد». او همچنین متذکر شد: «به بازه زمانی نیاز داریم که بتوان رفع تحریم‌ها را مورد راستی‌آزمایی قرار داد».

 وزیر خارجه پیشین ایران که اکنون مشاور ارشد آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی است در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر شروط اصلی ایران در مذاکرات هسته ای خاطر نشان ساخت: سپاه پاسداران باید از فهرست گروه‌های تروریستی خارج شود تا ایران با مذاکرات احیای برجام موافقت کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر