کد خبر: 129260
A

رییسی وعده رفع فقر مطلق در ۲ هفته را به یک سال تغییر داد/ رییس جمهور: می توانیم در سال ١٤٠١ فقر مطلق را از بین ببریم

سیدابراهیم رئیسی روز ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ گفته بود؛ «از استانداران انتظار داریم نسبت به ریشه‌کن کردن فقر مطلق از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند و اجازه ندهند این موضوع به سال ۱۴۰۱ برسد.»(اینجا) حالا در جلسه کارگروه رفع فقر مطلق که بعد از ظهر امروز که به ریاست سید ابراهیم رئیسی و با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، همان وعده رفع فقر مطلق با بازه زمانی یک سال را داده و این بار از واژه «می توان» استفاده کرده است.

رییسی وعده رفع فقر مطلق در ۲ هفته را به یک سال تغییر داد/ رییس جمهور: می توانیم  در سال ١٤٠١ فقر مطلق  را از بین ببریم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سیدابراهیم رئیسی روز ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ گفته بود؛ «از استانداران انتظار داریم نسبت به ریشه‌کن کردن فقر مطلق از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند و اجازه ندهند این موضوع به سال ۱۴۰۱ برسد.»(اینجا) 

حالا در جلسه کارگروه رفع فقر مطلق که بعد از ظهر امروز که به ریاست سید ابراهیم رئیسی و با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، همان وعده رفع فقر مطلق با بازه زمانی یک سال را داده و این بار از واژه «می توان» استفاده کرده است. 

در این جلسه رئیس جمهور با اشاره به اقداماتی که از سوی دولت در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ بویژه ایام نوروز در مورد تامین حداقل نیازهای جامعه هدف انجام شده است، گفت: وجود فقر مطلق بر اساس معنای عرفی آن موجب رنجش خاطر و ایجاد مسئولیت سنگین برای دولتمردان است.

حجت الاسلام رئیسی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود کشور می‌توان با بسیج امکانات و برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگ اقداماتی انجام داد که در سال جاری در کشور فقر مطلق وجود نداشته باشد.

در این جلسه تصمیماتی در جهت استمرار اقدامات دولت در زمینه تامین نیازمندی‌های ضروری جامعه هدف اتخاذ و مقرر شد کمیته امداد امام خمینی(ره) نسبت به شناسایی و اقدامات حمایتی در خصوص این قبیل افراد انجام دهد.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر