کد خبر: 129266
A

حجت الاسلام صدیقی: جدایی دین از سیاست معنا ندارد/باید حامی مستضعفین جهان باشیم

صدیقی، امام جمعه موقت تهران: مسئله جدایی دین از سیاست معنا ندارد و نمی توانیم برای امام حسین(ع) عزاداری کنیم، اما نسبت به جهان اسلام و مسائل مسلمانان و حمایت از مستضعفین و مبارزه با ظالمان بی تفاوت باشیم.

حجت الاسلام صدیقی: جدایی دین از سیاست معنا ندارد/باید حامی مستضعفین جهان باشیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام سید کاظم صدیقی در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله سید مجتبی رودباری، از علمای برجسته گیلانی که در مسجد صفی رشت برگزار شد، با اشاره به محبوبیت آیت الله رودباری نزد مردم گیلان و الگوگیری مردم از سیره این روحانی فقید، اظهار کرد: آیت الله رودباری مایه خدمت و برکت برای استان و کشور بود.

وی با اشاره به مجاهدت های دینی و علمی و معرفتی این عالم برجسته، افزود: انسان های بزرگ و معنوی همچون آیت الله رودباری در نهایت گمنامی مایه خدمت به دین و مردم هستند و لذا به خوشنامی و محبوبیت واقعی دست پیدا می کنند.

امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه جایگاه علمی و معنوی آیت الله رودباری محدود به گیلان و ایران نبوده و فراتر از مرزها اثرگذاری دارد، گفت: خودشناسی و خداشناسی مهمترین فلسفه آفرینش بوده و انسان های معنوی و نورانی به این خودشناسی و خداشناسی رسیدند و سعادتمند شدند.

صدیقی، با اشاره به بروز و ظهور خودشناسی و خداشناسی در اعمار و رفتار و گفتار و منش و روش انسان، عنوان کرد: انسان باید در لحظه لحظه زندگی خود با خدا و به یاد خدا باشد تا به معرفت برسد و این ویژگی عالمان دینی است.

وی آیت الله بهجت فومنی(ره) را از علمای بزرگ جهان اسلام و تشیع دانست و یادآور شد: گیلان مهد انسان های معنوی و بصیر و خداترس و عالم است که چشم و چراغ مردم هستند.

امام جمعه موقت تهران، با تاکید بر لزوم رابطه پیوسته انسان با خدا و اهل بیت(ع) و امام زمان(عج)، خاطرنشان کرد: بندگی خدا باید در تمام شئونات زندگی ما نمود داشته باشد و ابعاد فردی و اجتماعی ما را در بر بگیرد.

وی ایمان و عمل صالح را رمز عبودیت و سعادت انسان دانست و بیان کرد: انسان در بندگی خدا باید اخلاص داشته باشد تا رفتار و کردارش مورد رضای الهی قرار بگیرد. عالمان دینی لحظه ای از یاد خدا غفلت نمی کنند و همواره اخلاص در عمل دارند.

صدیقی، مجالس بزرگداشت عالمان دینی را مجالس اخلاق و معرفت دانست و اضافه کرد: مسئله جدایی دین از سیاست معنا ندارد و نمی توانیم برای امام حسین(ع) عزاداری کنیم، اما نسبت به جهان اسلام و مسائل مسلمانان و حمایت از مستضعفین و مبارزه با ظالمان بی تفاوت باشیم.

امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه به برکت خون شهدا امروز جمهوری اسلامی دارای عزت و اقتدار است، خاطرنشان کرد: شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی تربیت یافته مکتب عالمان دینی همچون آیت الله رودباری ها هستند.

وی همچنین بر لزوم توجه عملی طلاب و روحانیان به اخلاق دینی تاکید کرد و گفت: زهد، تقوا، سادگی، خداترسی و اخلاص امامین انقلاب الگوی مناسبی برای تاسی نسل جوان در راستای پرورش نفس است که باید بیش از پیش در حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی کشور به آن توجه شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر