کد خبر: 12949
A
"دیده بان ایران "گزارش می دهد:

تمام سخنان جنجالی و توهین آمیز سعید قاسمی/ از اخطار به رییس جمهور محبوبش تا انتقاد از پترُس فداکار! + ویدئو

قاسمی که دوستدارانش او را حاج سعید هم خطاب می کنند، در مهرماه 93 در جریان یک سخنرانی در بوشهر اظهار داشت: در سال آخر جنگ سیاسیون بر رزمندگان هجمه می‌آوردند که آقا! ادامه نده ، با تیر و تیرکشی به نتیجه نمی رسی در برابر هیمنه آمریکا و انگلیس و کشورهایی که با یکصد ناوگان ریز و درشت در خلیج فارس حاضرند نمی‌شود جنگید! یکسال آخر جنگ است و موج تفکرات ستون پنجمی در حال نشستن در دل رزمنده هاست. وی در همان سخنرانی گفت: بعد از یک مبارزهِ سه دهه ای بعد از انقلاب، توانستیم داستانِ دروغ پترس هلندی را از توی کتابِ درسی بچه هایمان بیرون بکشیم که نمیدونم سال گذشته که داستان پترس حذف شد، به جایش داستان نادر مهدوی و بیژن گُرد رفت یا نه؟ عملیات استشهادی عباس دوران جایگزین شد؟

تمام سخنان جنجالی و توهین آمیز سعید قاسمی/ از اخطار به رییس جمهور محبوبش تا انتقاد از پترُس فداکار! + ویدئو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سعید قاسمی که رسانه‌های هوادارش او را «سردار» و «کارشناس ارشد دفاع مقدس» خطاب قرار می‌دهند، اخیرا در یک محفل عمومی در مشهد، سخنان ناروا و توهین آمیزی را در مورد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ایراد کرده است؛ سخنانی که مصداق بارز نشر اکاذیب و توهین قلمداد می‌شود و در صورت شکایت بازماندگان آن مرحوم، قطعا پیگرد قضائی را بدنبال خواهد داشت.

این فرد در اظهارات اخیر خود مدعی شده بود که چهره آیت الله هاشمی در هنگام مرگ تغییر کرده است؛ سخن یاوه‌ای که کذب آن با انتشار تصاویر چهره متبسم و مطمئنه آیت الله در هنگام مراسم تغسیل، آشکار شد؛ وی همچنین در ادامه اباطیل و اراجیف خود علیه آیت الله هاشمی، گفته بود:

«سیاست اصلاح‌طلبان پدربزرگی داشت که قسمت است دیگر،... گفته‌‌اند خدایا زیر تریلی بروم در این مسیر در این جاده‌ها صاف بشوم اما این‌جور نشود که ٢٠٠ تا بادیگارد داشته باشم یک ماشین آمبولانس با چهارتا، پنج‌تا دکتر ویژه که ضربان قلبم رفت بالا آمد پایین بدوند. یک بیمارستان حضرت امامی که چهارتا خانه با خانه من فاصله داشته باشد و آن کادر بیمارستان ناراحتند می‌گویند هر هفته که این خانواده می‌آیند آنجا چکاپ نهایی می‌شوند آمرانه برخورد می‌کنند مثل ارباب رعیت. این را هم داشته باشید. یک‌دفعه آخر کاری در استخر «وی‌آی‌پی» فرح در سعدآباد سکته بزنی که ... و بعد بدوبدو نیم‌ساعت هم طول بکشد که لباس تنت کنند ببرندت بیمارستان شهدای تجریش. معروف است، بیمارستانی که سرما بخوری بروی آن تو شکلات‌پیچ برمی‌گردی. وقتی ببرندت آنجا می‌گویند یک‌ساعت است دیر آورده‌اید... خدایا برای من یک فرصتی بده یک مدلی که وقتی  لا اله الا الله می‌گویند در مسجد یا هیئت. نمی‌خواهم.نخ تسبیح جریان انحرافی پاره شد. هرچی بخواهند بدوند اینها الان آدم بتراشند، دیگه ما به آن مسیر برنمی‌گردیم».

اما این سخنان کذب، توهین‌آمیز و ناجوانمردانه سعید قاسمی پیرامون یکی از ارکان انقلاب اسلامی که با دار فانی وداع کرده است، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری داشت و باعث شد پس از اخبار فاجعه پلاسکو، دوباره نام و ذکر آیت الله هاشمی را به صدر اخبار برگرداند و به دوستداران انقلاب ثابت نماید که هنوز معاندان و مغرضان در سر سودای تخریب آیت الله را دارند و از مرده او هم دست نمی کشند؛ بویژه آنکه مراسم تشییع باشکوه این مردِ «عقلانیت و تدبر و اعتدال» به شدت بازار دلواپس‌ها و تندروی‌های آنان را کساد کرده و تشت رسوایی‌شان را از بام انداخته است.

اگر چه سعید قاسمی و امثال او بسیار کوچکتر از آن هستند که بواسطه اظهارات شاذ و مضحک‌شان، در رسانه‌ها برجسته شوند؛ اما برای آگاهی مخاطبان از مواضع مشوش و اعوجاجی وی، شاید مرور مواضع این فرد خالی از لطف نباشد؛ ذکر این نکته نیز ضروری است که قطعا سعید قاسمی با این مواضع باطلش به عنوان نماینده بسیجیان عزیز و رزمندگان سلحشور دفاع مقدس محسوب نمی‌گردد؛ چه آنکه پس از این اظهارات مضحک وی  برخی رزمندگان در صفحات شبکه‌های اجتماعی‌شان، از مواضع این فرد برائت جستند و حتی چند تن از رزمندگان با ذکر خاطراتی به رفتار او در دوران جنگ تحمیلی نیز نقب زده و از انتقادات بزرگانی نظیر شهید همت از این فرد سخن گفتند!   

 

در ادامه برخی از مواضع و اظهارات شاذ و جنجالی سعید قاسمی را مرور می‌کنیم:

*ریشی که تراشیده نشد!

در اسفند 1390، سعید قاسمی در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به حکم هشت ماه زندان و 60 ضربه شلاق برای عامل اهانت به فائزه هاشمی گفت: اگر چنین حکمی را برای فائزه هاشمی بریدند و نصف روز این خانم در زندان بود من ریشم را می‌تراشم!

آیت‎الله صادق آملی‌لاریجانی هم چندماه پس از سخنان ‌سعید قاسمی در سیزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‎‎های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‎‎های سراسر کشور در واکنش به سخنان او گفت: «شنیده‎ام یکی از دوستان بیان کرده است که اگر نیم‎روز فلانی را به زندان بیندازند، ریشش را خواهد تراشید. من به آن عزیز می‎گویم که مطمئن باشید چندوقت دیگر که محاسنتان بلند‎تر می‎شود، قطعا باید همه آنها را بتراشید!»

 

*اخطار سعید قاسمی به رئیس جمهور محبوبش

 

سعید قاسمی در مهرماه 91 طی سخنانی در بهشت زهرا(س) گفت: دوباره انتخابات شد و دوباره می‌خواهند کمرمان را بشکنند. 9 ماه درد زایمان خواهیم داشت تا این فرد خلف یا ناخلف بیرون بیاید و متولد شود.

وی در همان سخنرانی خطاب به رییس جمهور وقت محمود احمدی‌ نژاد گفت: برادر عزیزم، مدل جدیدی را شروع کرده‌اید و یا اینکه با شما شروع کرده‌اند اما می‌خواهم بگویم فرصت شما تمام شده است. مواضعی که دارید و برخی از آنها را در سفر اخیرتان به نیویورک مطرح کردید، حرف‌های دو پهلو است و پالس‌ها و چراغ سبز به آن طرف نشان می‌دهد.

عزیزم حاج محمود اگر این حرف‌ها را به جنابعالی نگوییم و دیر اقدام کنیم ممکن است کار به جاهایی برسد که مثل گذشته با بچه حزب‌الهی‌ها در خیابان حاضر شویم و بحران را جمع کنیم.

*انتقاد از فیلمی پیرامون حضرت امام(ره)

در فروردین ماه 92، این سخنان از سعید قاسمی در سایت رجانیوز منتشر شد: این روزها سئوال این است که آقا چهار میلیارد هزینه کردیم راجع به پدر و مادر امام، فیلم «فرزند صبح» درست کردیم. چهار میلیارد را چه کسی هزینه کرده است؟ دفتر نشر آثار امام. فیلم فقط یک شب اکران شد، آن‌چنان بویش پیچید که دیگر جرئت نکردند نشانش بدهند. همین طوری کردند توی گونی و صدایش را درنیاوردند. چهار میلیارد فقط یک قلمش است. کارگردان کیست؟ آقای علیرضا افخمی، رفیق فابریک سیدمرتضی آوینی! می‌گویند پول نیست! نه آقا! برکت نیست.

*ماجرای سعید قاسمی و پترس هلندی!

قاسمی که دوستدارانش او را حاج سعید هم خطاب می کنند، در مهرماه 93 در جریان یک سخنرانی در بوشهر اظهار داشت: در سال آخر جنگ سیاسیون بر رزمندگان هجمه می‌آوردند که آقا! ادامه نده ، با تیر و تیرکشی به نتیجه نمی رسی در برابر هیمنه آمریکا و انگلیس و کشورهایی که با یکصد ناوگان ریز و درشت در خلیج فارس حاضرند نمی‌شود جنگید!  یکسال آخر جنگ است و موج تفکرات ستون پنجمی در حال نشستن در دل رزمنده هاست.

وی در همان سخنرانی گفت:  بعد از یک مبارزهِ سه دهه ای بعد از انقلاب، توانستیم داستانِ دروغ پترس هلندی را از توی کتابِ درسی بچه هایمان بیرون بکشیم که نمیدونم سال گذشته که داستان پترس حذف شد،  به جایش داستان نادر مهدوی و بیژن گُرد رفت یا نه؟ عملیات استشهادی عباس دوران جایگزین شد؟

ادعای سعید قاسمی: در مذاکرات هسته‌ای، تبلت و لپ‌تاب اسرائیلی‌ها جاسوسی می‌کنند! 

وزارت امور خارجه و پروژه این وزارتخانه یعنی حصول توافق هسته‌ای با قدرتهای جهانی، از مهم ترین دلایل و بهانه‌های عناد دلواپسان و تندروهایی همچون سعید قاسمی با دولت تدبیر و امید در سه سال و نیم اخیر بوده است؛ وی در خرداد 94 طی سخنانی در مقابل وزارت خارجه گفت:  شمایی که این مذاکرات را در این دولت کشاندید و به رهبر تحمیل کردید، والله اگر که دولت دیگری آمده بود و با نگرش دیگری، هیچ‌وقت رهبر و ملت را تحت فشار این مذاکرات نمی‌گذاشت که بعد رهبر انقلاب بگوید: «امیدوار نیستم، شما می‌خواهید بروید بروید، اما ما در طول تاریخ از این ناعهدی‌ها و نامردمی‌ها زیاد دیدیم.» ای کاش این مسیر از اول طی نشده بود. اما حال این مسیر را داریم می‌رویم. رهبری هم حمایت کردند. فرمودند که می‌رویم اما خطوط قرمز را مشخص کردند. حداقل چیزی که حزب‌الله از شما به عنوان مسئولین وزارت خارجه ما مطالبه دارد این است که خط قرمزها را نباید در سخنرانی‌ رهبری بشنویم. شما موظفید اطلاعات را [به مردم می رساندید] که هم‌اکنون مشخص شد تبلت و لپ‌تاب اسرائیلی‌ها [برای جاسوس] در مذاکرات وجود دارد – حداقل به مجلسی که باید احترام می‌گذاشتید اطلاعات را می‌رساندید نه اینکه نه مجلس نه رهبر و نه مردم از مذاکرات مطلع نباشند.

*درشت گویی حاج سعید پیرامون مخزن اسرار انقلاب و یک جانباز!

«قرار است که حاج آقا خاطره خزعبلات خود را هر از گاهی براثر زیادخوری نشخوار کند و بیرون بریزد»! این بخشی از سخنان سعید قاسمی است که در مرداد 94 در بهشت زهرا تهران بیان شد و تعریضی بود به خاطرات مخزن اسرار انقلاب. 

وی در همان سخنرانی، این اظهارات را نیز به زبان راند: طرف جانباز است با فلان درصد جانبازی. الان بنا به دلایلی حالش خوش نیست. چرت و پر ت می‌گوید. پیامک می‌زند و ضد آقا و نظام حرف می­زند. میگوید بارک‌الله به هندی‌ها که با ۷۲ ملت صلح برای‌شان برقرار است و گاو می‌پرستند، ما مسلمان‌ها دشمن‌مان الله اکبر می‌گوید ما را می‌کشد و ما هم الله‌اکبر می‌گوییم آنها را می‌کشیم! این می‌شود خزعبلات. ابله! مخ تو را کجا شستشو کردند؟ در دانشگاه دکترجاسبی معلوم است که تو باید از آن بیرون بیایی. می­گوید یک روزی ارض من تا هندوستان بوده و همه فارسی صحبت می‌کردند. بدبخت‌ها توسط انگلیس خبیث بلایی سرشان آمد که کنار خیابان می‌زایند و رو به دیوار فلان کار را می‌کنند و در کنار همان دیوار مرگ‌شان فرا می‌رسد. خیلی از نظر تو این قصه تمدن است؟

 

«استکباربلیسی» واژه ابداعی حاج سعید!

 

اردیبهشت 95  سعید قاسمی طی سخنانی در جشن سه‌سالگی برنامه طنز اینترنتی دکتر سلام با ذکر این نکته که به علت اشتباه اصولگرایان جریان انحرافی بر سر کار آمد که روند انقلاب اسلامی را ٢٠ سال به عقب انداخت، گفت: «ان‌شاءالله شاهد شکست جریان «استکبار بلیسی» و سازش با استادان و ریشه‌های دانشگاه آزادی‌اش که عاشقان آمریکا و انگلیس هستند خواهیم بود».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • مهدی

    تو این انتخابات کمر که هیچ گردنتون رو هم می‌شکنیم

  • حبیب الله صفری

    جناب سردار قاسمی فردای قیامت جواب مرحوم هاشمی را چگونه خواهی داد همه ما خواهیم مرد

ارسال نظر