کد خبر: 129533
A

دفاع نماینده مجلس از «طرح صیانت» با یادآوری حمله داعش به مجلس

یک نماینده‌ی «مجلس انقلابی» با اشاره به حمله‌ی تروریستی چند سال قبل داعش به مجلس گفت: بسترسازی برای انجام اقدامات تروریستی در مجلس و در مراسم رژه در اهواز در فضای مجازی انجام شده بود از این تجربه و تجربیات دیگر به ما گوشزد می‌کند که هرچه زودتر نسبت به قانونمند کردن فضای مجازی در کشور اقدام کنیم.

دفاع نماینده مجلس از «طرح صیانت» با یادآوری حمله داعش به مجلس

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدجواد عسکری نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: فضای مجازی ما نباید دچار ولنگاری باشد و این فضا باید همانند فضای حقیقی قانونمند شود.

وی افزود: قانونمند کردن و ایجاد چارچوب برای فضای مجازی به معنای ایجاد محدودیت برای کاربران و یا فیلتر کردن و کاهش پهنای باند نیست بلکه به معنای ایجاد فضایی امن برای استفاده کاربران است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فضای مجازی جنبه‌های مثبتی هم دارد و مردم می‌توانند از راه دور با یکدیگر ارتباط داشته باشند اما نباید اجازه دهیم که جنبه‌های منفی آن همانند اشاعه فساد و نیز سواستفاده‌های اقتصادی از مردم و … بر فضای جامعه ما سایه بیندازد.

عسکری خاطرنشان کرد: فضای مجازی در دیگر کشورها نیز دارای قانون و ضابطه است و همه کاربران در فضای مجازی در قبال عملکرد خود پاسخگو هستند.

وی افزود: بارها شاهد کلاهبرداری‌های زیادی از مردم توسط سودجویان در فضای مجازی بوده‌ایم که این ثمره فقدان قانون در این حوزه است و امروز هم که بحث فروش اسلحه و مواد مخدر و مشروبات الکلی در فضای مجازی کشور باب شده طبیعتاً فروش اسلحه امنیت جامعه را نیز به خطر خواهد انداخت.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لازم به یادآوری است که بسترسازی برای انجام اقدامات تروریستی در مجلس و در مراسم رژه در اهواز در فضای مجازی انجام شده بود از این تجربه و تجربیات دیگر به ما گوشزد می‌کند که هرچه زودتر نسبت به قانونمند کردن فضای مجازی در کشور اقدام کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر