کد خبر: 129543
A

نقوی حسینی: آقای لاریجانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری فعال شده است/ سرلیست اصلاح طلبان در انتخابات آتی «عارف» نیست/ جلیلی برای ۱۴۰۲ نامزد نمی شود

فعال سیاسی اصولگرا گفت: آقای جلیلی یک منش خاصی دارد و به نظر نمی آید او بخواهد به صحنه انتخابات 1402 بیاید تا برای ایجاد جریانی در مجلس، سرلیست قرار بگیرد.

نقوی حسینی: آقای لاریجانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری فعال شده است/ سرلیست اصلاح طلبان در انتخابات آتی «عارف» نیست/ جلیلی برای ۱۴۰۲ نامزد نمی شود

به گزارش دیده بان ایران؛ اگرچه تا انتخابات مجلس قریب به دو سال زمان باقی است اما به نظر می رسد اصولگرایان از هم اکنون رقابت درون اردوگاهی را شروع کرده اند، به طوری که پیش بینی ها حکایت از یک رقابت چهار ضلعی میان اصولگرایان حکایت می کند.

سیدحسین نقوی حسینی درباره آغاز رقابت های سیاسی برای انتخابات مجلس به سایت وابسته به جامعه روحانیت مبارز گفت: کم کم فضای سیاسی برای انتخابات مجلس آماده می شود. برخی احزاب و گروه ها از همان سال گذشته کمیته های انتخابات خود را فعال کرده اند بنابراین از امسال فعالیت های برای انتخابات مجلس آینده شروع می شود.

 

وی افزود: با توجه به استقرار دولت سیزدهم، قطعا یک جریانی با رویکرد حمایت از دولت وارد صحنه انتخابات مجلس می شود و در مجموع شاهد یک رقابتی سه ضلعی میان اصولگرایان، اصلاح طلبان و اعتدالیون خواهیم بود. اصولگرایان قطعا یک جبهه تشکیل خواهند داد و برنامه های خود را تجمیع خواهند کرد، از این رو یک فهرست از جریان اصولگرایی بیرون می آید.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: انتخابات مجلس آینده شدیدا تحت تأثیر موفقیت یا عدم موفقیت دولت آقای رئیسی خواهد بود. یعنی اگر دولت بتواند نظر مردم را جلب کند و نشان دهد قادر است خدمات خوبی را به جامعه ارائه کند، قطعا مردم در انتخابات مجلس به سمت اصولگرایان گرایش پیدا خواهند کرد اما اگر دولت موفق نشود و نتواند تحولات خوبی را رقم بزند، طبعا جریان رقیب در رقابت سیاسی پیش رو نقش پررنگتری را بازی خواهد کرد.

وی ادامه داد: آقای علی لاریجانی و جریان همسو با او اعم از برخی اصلاح طلبان و برخی اصولگرایان می توانند یک جریان قابل رقابت تشکیل دهند. آقای لاریجانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری مواضع قوی و اصولی را اتخاذ کرد و در عرصه سیاسی نیز فعال است.

 

این نماینده ادوار اظهار کرد: تقریبا در بین عامه مردم نیز نوعی بازگشت به آقای لاریجانی را شاهد هستیم. مردم آقای لاریجانی را فردی منطقی و توانمند می شناسند که می توانند منشأ تحولاتی در کشور باشد. همچنین نیروهای سیاسی نزدیک به آقای لاریجانی این روزها خیلی در عرصه رسانه فعال هستند و به نقد دولت و مجلس می پردازند.

وی افزود: اصلاح طلبان نیز ساختار تشکیلاتی خودشان را برای انتخابات مجلس مشخص کردند و به نظر می رسد یک جوانگرایی را در دستورکار دارند، یعنی قرار نیست دوباره آقای عارف بیاید سرلیست جریان اصلاحات شود. شواهد و قرائن نشان می دهد که یک تحولی در جریان اصلاحات در حال وقوع است. البته هنوز مشخص نیست اصلاح طلبان در نهایت پشت چه چهره ای قرار می گیرند.

رئیس ستاد انتخابات تهران سعید جلیلی در سال 92 درباره کاندیداتوری او برای انتخابات مجلس گفت: آقای جلیلی اصلا مدعی چنین موضوعی نبوده و نیست. او حتی بعد از انتخابات ریاست جمهوری در هیچ مسئولیتی حضور پیدا نکرد. آقای جلیلی یک منش خاصی دارد و به نظر نمی آید او بخواهد به صحنه انتخابات 1402 بیاید تا برای ایجاد جریانی در مجلس، سرلیست قرار بگیرد.

نقوی حسینی درباره رقابت لاریجانی و قالیباف در انتخابات مجلس افزود: چنین تحلیلی دارم. آقای قالیباف رئیس مجلس است و قطعا برای مجلس آینده برنامه و طراحی دارد بنابراین قطعا مدعی است. در مجموع ما شاهد یک رقابت سه ضلعی خواهیم بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر