کد خبر: 12957
A

درخواست سازمان ملل از آمریکا برای ادامه پذیرش پناهجویان

سازمان ملل امروز شنبه از دونالد ترامپ خواست تا "سنت دیرینه" استقبال از پناهجویان را ادامه دهد و از تضمین برخورد برابر به دور از نژاد، ملیت و مذهب اطمینان حاصل کند.

درخواست سازمان ملل از آمریکا برای ادامه پذیرش پناهجویان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و سازمان بین‌الملل مهاجرت در واکنش به تصمیم‌های جنجالی ترامپ برای ممنوع کردن ورود مهاجران و اعمال کنترل‌های شدید بر مسافران هفت کشور عمدتا مسلمان، بیانیه مشترکی صادر کردند.

این آژانس‌ها که در خط مقدم کمک به میلیون‌ها مهاجر و پناهجوی جدید هستند، برنامه اسکان مجدد آمریکا را یکی از مهمترین برنامه‌های جهان توصیف کردند. در بیانیه مذکور آمده است: این سیاست دیرینه برد دوگانه است؛ در واقع هم بخشی از مهمترین اقشار در معرض تهدید جهان نجات داده می‌شوند و هم اینکه آنها می‌تواند جوامع جدید را با دانش خود غنی کنند. مشارکت در امر مهاجران و پناهجویان در منزلگاه جدیدشان کلا مثبت است.  

آژانس پناهندگان سازمان ملل و نیز سازمان بین‌المللی مهاجرت همچنین ابراز امیدواری کردند که "ایالات محده به ایفای نقش رهبری قدرتمند و پیگیری سنت دیرینه حفاظت از کسانی که از جنگ و آزار و اذیت گریختند"، ادامه دهد. در ادامه بیانیه می‌خوانیم: ما قویا معتقدیم که مهاجران و پناهجویان باید با برخورد برابری در قبال حفاظت و کمک روبرو شوند و فرصت‌هایی برای اسکان‌ مجدد، فارغ از دین، ملیت و نژاد دریافت کنند.

طبق حکم جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا برنامه اسکان‌ مجدد پناهجویان آمریکا به مدت دست کم ۱۲۰ روز به حالت تعلیق در می‌آید. او همچنین ممنوعیت ۹۰ روزه برای ورود مسافران و مهاجرانی از هفت کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن اعلام کرده است. ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر