کد خبر: 129582
A
در گفت وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد:

واکنش «عضو کمیسیون ویژه طرح صیانت» به تقاضای ۱۸۵ نماینده برای بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس/ احمدحسن فلاحی: این تعداد امضاء واقعی نیست/ واتس آپ اکانت بنده را مسدود کرده! الان چه کسی پاسخگوست؟/ همین ۱۸۵ خودشان پارسال اصرار بر ۸۵ ‌‌‌شدن این لایحه داشتند

نماینده مردم همدان در مجلس یازدهم به دیده‌بان ایران گفت: همین آقایانی که می گویند خواستار بازگشت طرح صیانت به صحن علنی مجلس هستند، سال گذشته خودشان اصرار بر 85 شدن این لایحه داشتند. بنابراین به نظر می رسد این نمایندهای محترم به دلیل اعتراض، مخالفت‌ و فشارهایی که در حوزه انتخابیه‌شان علیه آنها صورت گرفته، این نامه را را امضا کرده‌اند.

واکنش «عضو کمیسیون ویژه طرح صیانت» به تقاضای ۱۸۵ نماینده برای بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس/ احمدحسن فلاحی: این تعداد امضاء واقعی نیست/ واتس آپ اکانت بنده را مسدود کرده! الان چه کسی پاسخگوست؟/ همین ۱۸۵ خودشان پارسال اصرار بر ۸۵ ‌‌‌شدن این لایحه داشتند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  ۱۸۵ نماینده برای بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس تقاضایی را به هیئت رییسه مجلس ارائه کرده اند. احمدحسین فلاحی، عضو کمیسیون ویژه طرح صیانت در خصوص امضای 180 نماینده‌ برای برگشت این طرح به صحن مجلس به سایت خبری دیده‌بان ایران گفت: بنده خودم این لیست را دیدم؛ این 180 امضایی که آقای رشیدی کوچی ادعا می‌کنند واقعا 180 امضا نیست چون آقایان برخی از اسامی را چندین بار در لیست نوشته‌اند.

فلاحی دلیل مخالفت برخی از نماینده‌ها با طرح صیانت اظهار کرد: همین آقایانی که می گویند خواستار بازگشت طرح صیانت به صحن علنی مجلس هستند، سال گذشته خودشان اصرار بر 85 شدن این لایحه داشتند. بنابراین به نظر می رسد این نمایندهای محترم به دلیل اعتراض، مخالفت‌ و فشارهایی که در حوزه انتخابیه‌شان علیه آنها صورت گرفته، این نامه را را امضا کرده‌اند.

عضو کمیسیون ویژه طرح صیانت با تاکید بر قانونی بودن روند بررسی طرح صیانت خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم آقای رشیدی‌کوچی و دوستانشان اصرار به چه چیزی دارند، خود آقای رشیدی‌کوچی از کسانی بود که با این لایحه موفق بود.

نماینده همدان با ذکر این موضوع که رشیدی‌کوچی اصلا عضو کمیسیون نیست گفت: همین آقا بدون اینکه عضو کمیسیون باشد به کمیسیون آمد و گفت ممکن است که این طرح را ببینم، همین آقا بدون اینکه یک ساعت تحمل کند شروع به استوری گذاشتن با همین موضوع کرد! 

 

فلاحی با تاکید بر این قضیه که این نماینده های مخالف طرح صیانت حتی یکبار هم این طرح را مطالعه نکرده‌اند، اظهار کرد: تمام مواد این طرح با ضابطه‌مندی لحاظ شده و مراحل قانونی را طی کرده است. این نمایندگان مخالف حتی یکبار هم این طرح را مطالعه نکردند.

فلاحی در ادامه گفت وگوی خود باسایت دیده‌بان ایران ضمن دفاع از ایجاد یک شبکه اینترنتِ تحت ضوابط جمهوری اسلامی گفت: بنده به‌عنوان یک شهروند جمهوری اسلامی و یک کاربر، واتساپ اکانت بنده را مسدود کرده، الان من باید یقه چه کسی را بگیرم؟ اگر همین پلتفرم دفتری در ایران داشت من می‌توانستم این قضیه را پیگیری کنم.

او درباره کسانی‌که در فضای مجازی درآمدزایی می‌کنند خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 9 میلیون کاربر ایرانی از همین فضای مجازی نان می‌خورند اگر حساب آن‌ها مسدود شود چه کسی پاسخگو است؟ همین 9 میلیون کاربری از اینترنت کشور، منافع  و درآمد استفاده کردند، اگر حساب آن‌ها بسته شود تکلیف معیشت آن‌ها چه می‌شود؟!

عضو کمیسیون ویژه طرح صیانت با اشاره به متزلزل شدن بنیان خانواده گفت: الان که وضعیت خانواده‌ها متزلزل شده و برخی با انتشار برخی فیلم ها و مطالب و.. روح، روان و بنیان یک خانواده را به‌هم می‌ریزند، سوال ما این است که آیا این آقایان می‌توانند این موارد را بدون طرح صیانت حل کنند؟

او ادامه داد: همین آقای رشیدی‌کوچی که مدعی شده تصمیم‌گیری در خصوص فضای مجازی بر عهده شورای عالی فضای مجازی است نه مجلس! خود شورای عالی فضای مجازی گفته است که فضای مجازی قانون می‌خواهد و مجلس باید در این رابطه تصمیم بگیرد.

فلاحی در پایان اظهار کرد: روزهای آینده که جزئیات و مواد طرح صیانت منتشر خواهد شد نگرانی مردم رفع خواهد شد و مشخص است حرف‌‌هایی که این جماعت می‌زدند تا چه حد به واقعیت نزدیک است!

منبع: سایت دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر